• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-02 19:28:34 följande:
    Du avfärdar alla amerikanska presidenter fram till Obama anno 12 med de exempel du anger. Jag kan tycka att det är en aning radikalt.
    Nu är du larvig, du får det att låta som att demokraterna väldigt sent skulle ha ställt sig positiva till äktenskap mellan samkönade men så är det inte. Obama ställde sig positiv till samkönade äktenskap bara 3 år efter det att detta blev godkänt i Sverige.

När det gäller aborter så har demokraterna varit positiva till att kvinnor själv ska få besluta om detta under en lång rad av år. Demokraterna har aldrig föreslagit att man ska deportera miljontals mexikaner eller bygga en mur mot Mexiko. Detta är helt och hållet republikanen Trumps idéer.
  • Världsmedborgare
    Wolt skrev 2016-08-01 13:04:58 följande:
    Trump for president.

Han är företagare som faktiskt byggt något i sitt liv.

Fel, han har inte byggt något alls, det han har fick han i arv, och utan den kompetens hans arv förde med sig i den stab av anställda som hans far lämnade efter sig, så hade det ö.h.t inte funnits nåt kvar av Trumps företag.
    Själv är han en helt värdelös ekonom och saknar uppenbarligen all form av grundläggande kunskap om hur man driver företag.., fast försätta sina företag i kunkurs är han ju bra på, är väl uppe i åtminstone sex stycken nu.
    Utöver det så har han lyckats sätta krokben på sig själv, bl.a genom sina uttalanden om Islam, så flera mångmiljardprojekt i utlandet är nu stoppade, och förlusterna av det givetvis stora.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare

Trump verkar alltmer desperat, eller agerar som vanligt när han får lite mothugg och motgång.
    Att han nu fiskar röster hos grupper som ligger längre och längre från "vanligt folk" gör att kommer att förlora ännu fler anhängare, vilket jag givetvis är tacksam för.

Ibland funderar jag om Trump är på väg att bli galen, lider av nån bokstavskombination, eller om han bara är lågintelligent i allmänhet.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2016-08-03 10:15:57 följande:
    Jag tror du har rätt, denna, FDFMGA, lär vara tämligen svårbotad (om inte obotlig) och smärtsam. Undra på att Mr Trump beter sig som ett redigt arsle. Han med största sannolikhet drabbat av ovanstående. Jag ser ingen annan vettig förklaring till hans beteende...
    Ja du, Arnold.

Jag tror dels att Världsmedborgare syftade på bokstavskombination i bemärkelsen neuropsykiatriskt funktionshinder och dels att du överskattar mitt inflytande på Trumo en aningSolig

Ha nu en synnerligen fin fortsättning på dagen, Arnold och glöm inte att träna de övre regionerna också - knoppen är också en del av kroppenSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill

Donald Trump frågar utrikespolitisk expert tre gånger varför USA inte kan använda sina kärnvapen: video.cnbc.com/gallery/

Det känns mer och mer läskigt att Donald Trump inom ett par månader kan vara USAs president..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes

Gary Johnson har nu 15 % stöd i en opinionsundersökning som är gränsen för att få vara med i debatterna. Undersökningen gäller dock endast i mellanvästern. Detta kan bli en libertariansk våg som förhoppningsvis sprider sig i världen.

www.redstate.com/brandon_morse/2016/08/03/gary-johnson-now-polling-15-amongst-midwest-states-says-cnn-poll/

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • nihka
    KillBill skrev 2016-08-03 20:14:07 följande:

Donald Trump frågar utrikespolitisk expert tre gånger varför USA inte kan använda sina kärnvapen: video.cnbc.com/gallery/

Det känns mer och mer läskigt att Donald Trump inom ett par månader kan vara USAs president..

Absolut läskig tanke att det öht finns en risk, men det kommer inte att hända. Förnuftet kommer segra över dårskapet.

http://www.nytimes.com/interactive/2016/upshot/presidential-polls-forecast.html?smid=fb-nytimes&smtyp=cur&_r=0
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-08-02 20:29:54 följande:
    Nu är du larvig, du får det att låta som att demokraterna väldigt sent skulle ha ställt sig positiva till äktenskap mellan samkönade men så är det inte. Obama ställde sig positiv till samkönade äktenskap bara 3 år efter det att detta blev godkänt i Sverige.

När det gäller aborter så har demokraterna varit positiva till att kvinnor själv ska få besluta om detta under en lång rad av år. Demokraterna har aldrig föreslagit att man ska deportera miljontals mexikaner eller bygga en mur mot Mexiko. Detta är helt och hållet republikanen Trumps idéer.
    Du talar om Obama nu. Som redan konstaterat är han en mycket klok POTUS. Om än väldigt feg. Framför allt bör vi kritisera han då han inte fullföljt många av sina vallöften. Exempelvis nedstängningen av Guantanomo Bay. Har även gjort saker och ting värre för svarta. En duktig cheerleader kan åstadkomma mycket.

Du talar dock inte om Hilary nu. Du vet hon som aktivt var emot homoäktenskap i 20 år.

Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?