• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-08-07 12:09:39 följande:
    Trump är mer nyfiken på sin omvärld, än var Hilary Clinton är.
    Ja, jättenyfiken. Han vill bygga en mur mot sina grannar
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-08-07 12:49:05 följande:
    Och yes. Hilary Clinton är en kärring.
    Du verkat störa dig rätt bra på hennes kön.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-08-07 13:28:11 följande:
    Ja, Trump är den bästa cheerleadern
    Fast nu var det en president man är ute efter.
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-07 13:45:16 följande:

Det är din syn på det hela. Familjen Khan ser det säkert som att deras som stred för USA och vad de själva står för och anser värt att försvara. Glöm inte att patriotismen är betydligt mer närvarande i USA än i Sverige.

Jag vet faktiskt inte om du menar allvar eller bara anser att det är roande att agera djävulens advokat i den här tråden.

Hursomhelst. USA behöver någon som inte splittrar landet ännu mer - ur detta perspektiv är Trump den sämsta tänkbara cheerleadern eftersom hans klack behöver någon att trampa på för att få fäste.

Naturligtvis är det deras rätt. Men det är en oerhört märklig kontext att omgiven av många Irak-mecenater, hux flux dra upp Trump namn och anklaga honom för att aldrig gjort några uppoffringar.

Fulspel deluxe.

Hilary Clinton kommer inte kunna ena landet. Det här är också ett av Obamas allra största misslyckanden. Friktionen mellan svarta och vita har ökat lavinartat. Splittringarna lär bli än större med Clinton då ingen faktiskt tror på det hon säger och står för.

Trump har större chanser att ena landet. Trump har trots allt haft sin fot i det demokratiska såväl som i det republikanska partiet. Jag tror verkligen det
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-08-07 13:49:24 följande:

Du verkat störa dig rätt bra på hennes kön.

Nej tvärtom. Jag älskar hennes kön. Låt mig hg gissa. Baserar du hela din tes på att jag använt ordet "kärringen"?
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-07 16:32:40 följande:
    Naturligtvis är det deras rätt. Men det är en oerhört märklig kontext att omgiven av många Irak-mecenater, hux flux dra upp Trump namn och anklaga honom för att aldrig gjort några uppoffringar.

Fulspel deluxe.

Hilary Clinton kommer inte kunna ena landet. Det här är också ett av Obamas allra största misslyckanden. Friktionen mellan svarta och vita har ökat lavinartat. Splittringarna lär bli än större med Clinton då ingen faktiskt tror på det hon säger och står för.

Trump har större chanser att ena landet. Trump har trots allt haft sin fot i det demokratiska såväl som i det republikanska partiet. Jag tror verkligen det
    Vilken utopi! Donald Trump har inte ens lyckats ena det republikanska partiet och hans möjligheter att ena USA är obefintliga.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-08-07 16:32:40 följande:

Fulspel deluxe.

Ok, jag var osäker på om du är allvarlig eller bara ville peta lite på vad du kanske anser vara en PK-myrstack och se vad som händer.

Nej, jag tror inte på Trumps metod att ena ett land genom att skapa yttre och inre fiender och påstå att det endast är han som kan göra USA stort igen.

Vore du inte så historielös skulle du kunna konstatera att metoden har prövats ett otal gånger tidigare med samma resultat: Det går åt helvete.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-08-07 17:04:49 följande:

Vilken utopi! Donald Trump har inte ens lyckats ena det republikanska partiet och hans möjligheter att ena USA är obefintliga.

Trump har lyckats ena det republikanska partiet så gott som, vilket är en enorm bedrift i egenskap av fd demokrat och liberal. Finns några som är lite motvals typ Bush. Men denns politikerfamilj är historia. Trumpfamiljen är det nya heta. Jag skulle bli mycket förvånad om vi inte får se många olika Trumps kandidera till POTUS de närmaste 30 åren.

Enligt Trump själv ville Koch-bröderna ha ett möte med Trump. Det om något är ett tecken på att du är i kärnan av det republikanska partiet. Ett möte som Trump negligera dock.

Jag ser snarare stora problem för Hilary Clinton. Jag tycker inte att hon enat partiet. Partiets mer vänsterorienterade människor hatar henne. Det var Sanders och inte Hilary som stod för partiets framtid.

Nej Trump är den bredaste kandidaten i detta race. Finns ingen som tilltalar konservativa och progressiva i den mån Trump gör. Han har störst chans att ena landet.
  • FDFMGA

Tja, Trump har ju själv förklarat att det finns ett starkt samband mellan storleken på händerna och på kuken.

i och med att det nu anses klarlagt att Trumps händer är onormalt små framstår hans kvinnohat och hans notoriska självhävdelsebehov ur ett "under bältet"-perspektiv.

www.svd.se/trumps-hander-osannolik-fraga-i-bisarr-valkampanj/om/usa-valet-2016

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-07 17:07:21 följande:

Ok, jag var osäker på om du är allvarlig eller bara ville peta lite på vad du kanske anser vara en PK-myrstack och se vad som händer.

Nej, jag tror inte på Trumps metod att ena ett land genom att skapa yttre och inre fiender och påstå att det endast är han som kan göra USA stort igen.

Vore du inte så historielös skulle du kunna konstatera att metoden har prövats ett otal gånger tidigare med samma resultat: Det går åt helvete.

På sätt och vis har du rätt. Det är inte högsta prioritet för mig att Trump blir president. Jag behöver egentligen inte försvara honom

Jag tycker dock att det är intressant att faktiskt beskåda den desinformation som sprids om Trump och den skeva bild som många svenskar har kring detta val. Så visst vill jag röra om i PK-myrstacken lite. Det är sunt.

Jag har inte tagit del av många kritiska skildringar av Hilary Clinton i svensk media. Jag tror det vore nyttigt.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?