• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-08-01 23:27:10 följande:

Det är självklart äckligare att fiska röster, genom att ändra uppfattning och vilja förbjuda samkönade äktenskap än att göra tvärtom (och bli positiv till samkönade äktenskap).

Det där visionerna som du är så positiv till, gäller det deportationen av 11 miljonerna mexikanerna eller handlar det rentav om att Trump vill förbjuda muslimer från att resa in i USA?

Jo jag tycker att det är värre när en politiker motarbetar homosexuellas rättigheter som professionell karriär i decennier, än att en privatperson gör detsamma.

Ge Trump en sisådär 20 år att ändra uppfattning. Visionerna handlar främst om en sund utrikespolitik. Jag tror även att han kan göra mycket gott på hemmaplan. USA behöver en god cheerleader!
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-02 06:21:59 följande:
    Jo jag tycker att det är värre när en politiker motarbetar homosexuellas rättigheter som professionell karriär i decennier, än att en privatperson gör detsamma.

Ge Trump en sisådär 20 år att ändra uppfattning. Visionerna handlar främst om en sund utrikespolitik. Jag tror även att han kan göra mycket gott på hemmaplan. USA behöver en god cheerleader!
    Hillary har tagit ett steg i rätt riktning.

Donald Trump har tagit ett steg i fel riktning.

Du väljer att kritisera Hillary.

I rest my case..
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-08-02 08:00:57 följande:

I rest my case..

Du tycker inte att hon har varit feg? Trump har samma uppfattning som Hilary haft enda fram tills ifjol. Du tycker inte att kritiken mot Trump är orimligt hård med det i minne?
  • nattuv
    KillBill skrev 2016-08-02 08:00:57 följande:

I rest my case..
    Och du väljer att försöka sopa över Clintons brister. Vilket inte är mycket bättre. Men jag antar att det är ett utslag av den västerländska iden att om en sida stämplats som ond måste den andra sidan med automatik vara god.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-08-02 06:21:59 följande:

Cheerleders som delat in människor i vi och dom och som gett dom andra skulden är ingen ny företeelse.

Det gemensamma för dessa cheerleaders är att anhängarna sällan står för att de verkligen var anhängare när cheerleadern nått till vägs ände och det framstår tydligt vart vägen ledde.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    nattuv skrev 2016-08-02 10:08:11 följande:
    Och du väljer att försöka sopa över Clintons brister. Vilket inte är mycket bättre. Men jag antar att det är ett utslag av den västerländska iden att om en sida stämplats som ond måste den andra sidan med automatik vara god.

Jag har inte diskuterat Hillarys brister. Däremot skulle jag aldrig kunna stödja någon som driver en fundamentalistisk politik och vill förbjuda aborter, förbjuda samkönade äktenskap, förbjuda människor med vissa religioner att resa in i USA, deportera miljontals mexikaner och bygga en mur mot Mexiko.

Du å andra sidan verkar inte ha problem med att stödja någon som vill förbjuda aborter etc. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-02 09:30:41 följande:
    Du tycker inte att hon har varit feg? Trump har samma uppfattning som Hilary haft enda fram tills ifjol. Du tycker inte att kritiken mot Trump är orimligt hård med det i minne?

Trump har tidigare inte varit emot aborter eller samkönade äktenskap men har nu, för att vinna röster från den kristna högern, ändrat uppfattning och vill nu förbjuda kvinnor att genomgå abort och vill förvägra samkönade rätten att gifta sig. Donald Trump säger att kvinnor som genomgår abort ska straffas.

En man som är beredd att ta ifrån alla amerikanska kvinnors rätt till sina kroppar eller som vill neka alla Amerikas samkönade rätt att ingå äktenskap bara för att vinna röster har gjort sig förtjänt av all kritik som går att uppbära.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2016-08-01 19:32:49 följande:
    Sällan jag håller med dig, men detta är ett sådant tillfälle...
    Du har inte lust att länka till dina påståenden?

Nyfiken på var du fått dem ifrån. De stämmer nämligen illa med vad som de-facto står i GOP:s manifest och det stämmer inte med vad DT sagt.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?