• Anonym (Orolig)

Hur påverkas ett barn av att bli bortlämnad?

Hej. Jag har en son på tre år och har varit separerad med fadern sen han var ett år ca. Vi har har sonen vv.

Det är såhär att fadern till min son kommer att börja jobba natt.

Å han hade tänkt att lösa det på så vis att sonen kommer att vara på dagis ungefär från 06:30-16:00. Så att han får sova.

Och på kvällen medans han jobbar hade han tänkt att ha sonen antingen hos sina föräldrar eller hos sin nya tjej, alltså hos allihopa å ingen fast punkt.

Jag har erbjudit mig att hjälpa honom med sonen å ha sonen på heltid, å han har sonen vh.

Men han tvärvägrar. Jag har bett honom funderat på vad som är bäst för grabben, men han tänker bara på sig själv och sin rätt till sin son (som han uttrycker det)

Hur påverkas barn av att bli bortlämnade på det viset?

Kan jag få någon rättslig hjälp med det här eller är det helt kört?

Jag vill inte på något sätt utesluta pappan från sonen, utan jag anser att båda föräldrarna är lika viktiga. Men iom hans livssituation å han inte kan göra nått åt det så känns det bättre om sonen skulle ha en fast punkt.

• Svar på tråden Hur påverkas ett barn av att bli bortlämnad?
  • Anonym (Jaså...)
    Fairydust skrev 2016-02-13 22:23:23 följande:

Det låter ju som att han bara vill jävlas med dig.

Låter det verkligen inte som.
  • Anonym (Jaså...)
    Anonym (4barn) skrev 2016-02-13 22:47:01 följande:

Förstår dig TS. I detta fall där du erbjudit dig att ha eran son så tycker jag absolut inte att det finns en anledning att lämna honom till andra. Han är dessutom rätt liten ff så han skulle må bättre av att vara hos dig då. Jag är skild och jag är och vill vara den som pappan i första hand ber om hjälp med barnen.

Min ex-fru är den sista jag skulle be vara barnvakt på mina veckor. Handlar inte om att jävlas, bara att min vecka är min vecka och då ska hon inte finnas där.
  • Anonym (Mamsen)

Tycker inte heller det låter bra att flänga runt så mycket! Barnet har ju redan två olika hem pga att ni inte lever ihop, ska han behöva flänga runt ännu mer?! Kan inte barnvakterna komma hem till dom? Annars tycker jag barnet kan vara hos dig och pappan ha honom på helgen när han är ledig?

Min sambo hade sin dotter varje helg (Tors-sön) förut pga sitt jobb. Mamma hade henne någon helg ibland så dom också kunde ha helgmys. Sen delade dom lite olika vid längre ledigheter som jul, sommarlov, semester osv. Fast dom har aldrig haft problem med att samarbeta om barnet så är väl lite lättare då, när man inte bara ser sig själv och vad som blir orättvist/rättvist.

• Anonym (Mamsen)
    Anonym (Jaså...) skrev 2016-02-14 01:53:23 följande:
    Min ex-fru är den sista jag skulle be vara barnvakt på mina veckor. Handlar inte om att jävlas, bara att min vecka är min vecka och då ska hon inte finnas där.
    Det där är ju bara löjligt! Hur kan det inte vara bättre att den andra föräldern hjälper till med barnen om det behövs än en massa barnvakter? (Om det nu inte är en släkting som är med barnen några timmar då och då). Är glad att min sambo och hans ex kan samarbeta som vuxna människor och hjälpas åt med barnet och inte hålla på att tävla om vem som haft dom mest!
  • Anonym (miun)

Så det är viktigare att stenhårt hålla på "din" vecka än att barnet mår bra?
  • Anonym (.)
    Det är inte din vecka med barnet. Det är barnets vecka med dig. Kan du då inte vara tillgänglig är det naturligt att barnet får vara hos sin mamma. Ser du inte det, så ser du inte till barnets bästa.
  • Anonym (K)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-02-13 22:03:32 följande:
    För att han inte vill det :/

Har du erbjudit honom att ta de flesta eftermiddagarna även på "dina" veckor, eller håller du lika hårt på dem som han gör på "sina" nätter?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (.) skrev 2016-02-14 07:36:47 följande:
    Det är inte din vecka med barnet. Det är barnets vecka med dig. Kan du då inte vara tillgänglig är det naturligt att barnet får vara hos sin mamma. Ser du inte det, så ser du inte till barnets bästa.
  • Fru Nyckelpiga

[quote=76336387][quote-nick]Anonym (Mamma) skrev 2016-02-14 08:06:32 följande:[/quote-nick][/quote]

Exakt !

• Fairydust

Nej det är ju såklart bättre att barnet får flänga omkring och sova hos olika människor för att DU inte vill att barnet ska vara hos din exfru.

Skit i vad som är bäst för barnet.
Svar på tråden Hur påverkas ett barn av att bli bortlämnad?