• Anonym (Orolig)

Hur påverkas ett barn av att bli bortlämnad?

Hej. Jag har en son på tre år och har varit separerad med fadern sen han var ett år ca. Vi har har sonen vv.

Det är såhär att fadern till min son kommer att börja jobba natt.

Å han hade tänkt att lösa det på så vis att sonen kommer att vara på dagis ungefär från 06:30-16:00. Så att han får sova.

Och på kvällen medans han jobbar hade han tänkt att ha sonen antingen hos sina föräldrar eller hos sin nya tjej, alltså hos allihopa å ingen fast punkt.

Jag har erbjudit mig att hjälpa honom med sonen å ha sonen på heltid, å han har sonen vh.

Men han tvärvägrar. Jag har bett honom funderat på vad som är bäst för grabben, men han tänker bara på sig själv och sin rätt till sin son (som han uttrycker det)

Hur påverkas barn av att bli bortlämnade på det viset?

Kan jag få någon rättslig hjälp med det här eller är det helt kört?

Jag vill inte på något sätt utesluta pappan från sonen, utan jag anser att båda föräldrarna är lika viktiga. Men iom hans livssituation å han inte kan göra nått åt det så känns det bättre om sonen skulle ha en fast punkt.

• Svar på tråden Hur påverkas ett barn av att bli bortlämnad?
  • Anonym (Orolig)

Han kommer endast vara hemma på helgen när hans pappa är ledig. Annars kommer han fara omkring.

Det hade ju inte vart en sån stor grej om han hade vart på samma ställe hela tiden, om dom liksom kunde komma å vara där, då har han iaf kvar sin fasta punkt..

• Holma
    Anonym (Orolig) skrev 2016-02-13 13:01:20 följande:

Han kommer endast vara hemma på helgen när hans pappa är ledig. Annars kommer han fara omkring.

Det hade ju inte vart en sån stor grej om han hade vart på samma ställe hela tiden, om dom liksom kunde komma å vara där, då har han iaf kvar sin fasta punkt..

Fast det blir ju bara på nätterna ? Om pappan åker till den han ska vara hos o nattar honom innan jobb o sen hämtar o lämnar han på dagis på morgonen o hämtar på efm . Då får han ju pappatid i flera timmar per dag
  • Fairydust

Tycker absolut inte det låter ok för ett så litet barn. Det är jättebra att det är personer han är trygg med men att behöva flänga så fram och tillbaka mellan flera olika hem, nej, stackars liten!

Blir jätteförvånad att så många här tycker att det är en ok lösning

• Fairydust
    Holma skrev 2016-02-13 13:27:06 följande:

Fast det blir ju bara på nätterna ? Om pappan åker till den han ska vara hos o nattar honom innan jobb o sen hämtar o lämnar han på dagis på morgonen o hämtar på efm . Då får han ju pappatid i flera timmar per dag

Tycker inte att det är pappatiden som är problemet här. Barnet ska ju inte behöva sova i olika hem varje natt.
  • Anonym (Kolin)
    Fairydust skrev 2016-02-13 13:33:15 följande:
    Tycker inte att det är pappatiden som är problemet här. Barnet ska ju inte behöva sova i olika hem varje natt.
    Fast det är inte olika hem varje natt . Det är tre olika
  • Fairydust
    Anonym (Kolin) skrev 2016-02-13 13:40:37 följande:

För många oavsett.
  • Anonym (Kolin)
    Fairydust skrev 2016-02-13 13:46:02 följande:
    För många oavsett.
    Tiden med pappan är oxå viktig . Ska barnet enbart träffa pappan en dag varannan helg då ? Är det bättre för barnet ?
  • pyssel
    Anonym (Kolin) skrev 2016-02-13 13:40:37 följande:

Det är fyra olika hem på varje två veckor. Då är det väl bättre att han (för det mesta) sover hos mamman när pappa är borta? Det verkar ju inte stå på körandet i alla fall då både fritids, farföräldrar och flickvän måste köras till oavsett om jag förstått det hela rätt.
    Alla hästar hemma
  • Fairydust
    Anonym (Kolin) skrev 2016-02-13 13:47:25 följande:

Tiden med pappan är oxå viktig . Ska barnet enbart träffa pappan en dag varannan helg då ? Är det bättre för barnet ?

Jag vet inte var du sett att jag skrivit det?

Tiden med pappan är jätteviktig ja, har inte påstått att barnet inte ska vara där på eftermiddagarna. Det tycker jag är självklart.

Men däremot så tycker jag att han isf kan köra barnet till mamman över natten, alternativt att barnvakterna åtminstone sover med barnet hemma hos pappan så att barnet får en fast punkt där.
  • Anonym (Kolin)
    Fairydust skrev 2016-02-13 13:54:10 följande:
    Jag vet inte var du sett att jag skrivit det?

Tiden med pappan är jätteviktig ja, har inte påstått att barnet inte ska vara där på eftermiddagarna. Det tycker jag är självklart.

Men däremot så tycker jag att han isf kan köra barnet till mamman över natten, alternativt att barnvakterna åtminstone sover med barnet hemma hos pappan så att barnet får en fast punkt där.
    Fast vill mamma att pappan är där o nattar om pappan vill utnyttja sin tid så mycket det går ?
    Pappan vill ju uppenbart ha så mycket tid det bara går med barnet trots att han ska jobba natt .
    Har pappan kollat om nån kan sova hos honom ? Det blir ändå olika personer som kommer vara där .
Svar på tråden Hur påverkas ett barn av att bli bortlämnad?