• Anonym (Orolig)

Hur påverkas ett barn av att bli bortlämnad?

Hej. Jag har en son på tre år och har varit separerad med fadern sen han var ett år ca. Vi har har sonen vv.

Det är såhär att fadern till min son kommer att börja jobba natt.

Å han hade tänkt att lösa det på så vis att sonen kommer att vara på dagis ungefär från 06:30-16:00. Så att han får sova.

Och på kvällen medans han jobbar hade han tänkt att ha sonen antingen hos sina föräldrar eller hos sin nya tjej, alltså hos allihopa å ingen fast punkt.

Jag har erbjudit mig att hjälpa honom med sonen å ha sonen på heltid, å han har sonen vh.

Men han tvärvägrar. Jag har bett honom funderat på vad som är bäst för grabben, men han tänker bara på sig själv och sin rätt till sin son (som han uttrycker det)

Hur påverkas barn av att bli bortlämnade på det viset?

Kan jag få någon rättslig hjälp med det här eller är det helt kört?

Jag vill inte på något sätt utesluta pappan från sonen, utan jag anser att båda föräldrarna är lika viktiga. Men iom hans livssituation å han inte kan göra nått åt det så känns det bättre om sonen skulle ha en fast punkt.

• Svar på tråden Hur påverkas ett barn av att bli bortlämnad?
  • Anonym (Va!)

Ja, kontakta familjeenheten, ts! Lycka till!

• Anonym (Orolig)
    Holma skrev 2016-02-13 18:48:51 följande:

Det blir ju i så fall lika om han ska lämna honom till dig , anknytningen blir väl inte bättre av det heller?

Jag menade att kan känner sig sviken av sin pappa, skulle han va hos mig hela tiden skulle han inte bli bortlämnad lika mkt och på samma sätt.

Barnvakt kan ju alla skaffa, det är inge fel med det. Men hur blir det om han blir bortlämnad flera gånger under en å samma vecka å har det så varannan vecka, det kan ju aldrig vara bra.
  • Anonym (miun)

Jag och barnens pappa är separerade. Barnen bor hos mig men jag jobbar natt och har inget nattdagis. Så när jag jobbat lämnar jag barnen hos deras pappa (vi bor nära) så då äter dom kvällsmat där, myser lite och sover sen där. Pappan lämnar dom på dagis innan han börja jobba och sen hämtar jag dom vid 15-tiden när jag vaknat.

• Anonym (M)

Hur är Pappan ledig då? Är han aldrig ledig på veckorna? Bara läst TS och sida 8

• Anonym (Orolig)
    Anonym (M) skrev 2016-02-13 19:50:39 följande:

Hur är Pappan ledig då? Är han aldrig ledig på veckorna? Bara läst TS och sida 8

Han kliver på, på söndag och kliver av på fredag morgon. Så han är ledig från fredag morgon till söndag kväll..
  • Anonym (miun)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-02-13 21:15:17 följande:

Han kliver på, på söndag och kliver av på fredag morgon. Så han är ledig från fredag morgon till söndag kväll..

Men varför kan han inte lämna barnet hos dig på kvällen så han får sova hos dig istället för flickvän/farmor och sen lämnar du på dagis på morgonen och han hämtar när han sover färdigt. Han får ju inte mindre tid med barnet men barnet slipper hoppa tunt bland massa folk.
  • Anonym (miun)
    Anonym (Kolin) skrev 2016-02-13 18:28:07 följande:

Han vill ha sin son o jobbscheman styr man sällan över

Ne men det spelar ju ingen roll för pappans tid tillsammans med sonen om han sover hos mamman eller flickvän/farmor.
  • Anonym (Orolig)

För att han inte vill det :/

• Fairydust
    Anonym (Orolig) skrev 2016-02-13 22:03:32 följande:

För att han inte vill det :/

Det låter ju som att han bara vill jävlas med dig.
  • Anonym (4barn)

Förstår dig TS. I detta fall där du erbjudit dig att ha eran son så tycker jag absolut inte att det finns en anledning att lämna honom till andra. Han är dessutom rätt liten ff så han skulle må bättre av att vara hos dig då. Jag är skild och jag är och vill vara den som pappan i första hand ber om hjälp med barnen.

Svar på tråden Hur påverkas ett barn av att bli bortlämnad?