• Anonym (Nyfiken)

Bonusmammor

Varför är ni så hatiska när det gäller bonusmammor? Är det svartsjuka som får er att vara så upprörda eller tycker ni alla bonusmammor är hemska?

Varenda tråd som har med bonusmammor att göra får så extremt mycket hatiska kommentarer och bonusmamman borde lämna sin partner..

Men när det gäller familjer med biologiska barn så bör man ta hjälp av sin parter, psykologer, familjeterapi, utredning av barnen om dom är jobbiga osv osv osv.

Jag undrar helt enkelt vad ni har emot bonusmammor?

• Svar på tråden Bonusmammor
  • BioBonus
    Brumma skrev 2016-02-03 23:00:34 följande:

Nej. Men nu var inte det riktigt frågan? 

Om alla utom mamman mår bra av att barnet definierar sin bonusmamma som mamma. Är då mammas vilja viktigare än att barnet mår bra?

Ja,i det fallet så tycker jag att bonusmammans vilja väger tyngre än barnets.

Jag tycker att barnet uppvisar ett gränslöst beteende om denne inte respekterar bonusmammans vilja.

Här började ditt missförstånd. Brumma pratade om mamman, inte bonusmamman. Det är därför vi inte hänger med riktigt vad du menar.
  • Brumma
    Anonym (M) skrev 2016-02-04 11:35:53 följande:

Bio mamman har inget med detta att göra.

Utan det som är att pappan, hans nya kvinnan + barnen bör vara överens om hur man titulerar varandra.

I Brummas familj fungerar det på ett sätt medan det i min brors familj fungerar det på ett annat sätt.

Vilket är PRECIS vad jag sagt hela tiden..

Om alla är överens. Annars inte..
  • Anonym (M)
    BioBonus skrev 2016-02-04 11:38:05 följande:

Men det är ju också samma sak som Brumma säger. Att är alla överens (inkl. barnet) så är det helt ok vad man än kallar sig.

Jo,det är i och för sig sant.

Dock tycker jag att denna tråd även öppnar för diskussion kring där alla inte är överens.

Jag reagerade över att Brumma vinklade sina frågorr till mig på sånt sätt att det inte fanns något utrymme för mig att även svara utifrån att alla inte är överens.
  • BioBonus
    Anonym (M) skrev 2016-02-04 11:44:19 följande:
    Jo,det är i och för sig sant.

Dock tycker jag att denna tråd även öppnar för diskussion kring där alla inte är överens.

Jag reagerade över att Brumma vinklade sina frågorr till mig på sånt sätt att det inte fanns något utrymme för mig att även svara utifrån att alla inte är överens.
    Fast det handlade om huruvida mamman var överens eller inte. Det var aldrig vinklat. Brumma har hela tiden utgått från att man inom familjen var överens. Det hon frågade var om biomamman (här känns det påkallat att använda epitetet bio) hade med saken att göra.
  • BioBonus
    Anonym (M) skrev 2016-02-04 11:35:53 följande:
    I Brummas familj fungerar det på ett sätt medan det i min brors familj fungerar det på ett annat sätt.
    Men, det funkar ju exakt likadant i Brummas familj som i din brors familj. Man kallar varandra för det alla känner är rätt och som alla är överens om. Det är ju samma sätt bara att de är överens om olika saker.
  • Anonym (M)
    BioBonus skrev 2016-02-04 11:46:35 följande:

Fast det handlade om huruvida mamman var överens eller inte. Det var aldrig vinklat. Brumma har hela tiden utgått från att man inom familjen var överens. Det hon frågade var om biomamman (här känns det påkallat att använda epitetet bio) hade med saken att göra.

Jag vet att Brumma utgått från att man inom familjen är överens, och då försökte jag med att förklara för Brumma att det även finns familjer där man inte är överens.

Men hursomhelst vore det snällt om du inte ställer mer frågor till mig om vad Brumma menar då Brummas och min diskussion med varandra i tråden är över.

Jag har försökt få Brumma att respektera det.
  • BioBonus
    Anonym (M) skrev 2016-02-04 11:53:08 följande:
    Jag vet att Brumma utgått från att man inom familjen är överens, och då försökte jag med att förklara för Brumma att det även finns familjer där man inte är överens.

Men hursomhelst vore det snällt om du inte ställer mer frågor till mig om vad Brumma menar då Brummas och min diskussion med varandra i tråden är över.

Lämna tråden då om du inte vill diskutera med oss mer. Svårare än så är det inte. Så länge du fortfarande engagerar dig i diskussionen så får du räkna med att folk kommer ifrågasätta vad du menar. Man kan inte vara med i en diskussion med flera deltagare och bestämma vilka som får ifrågasätta ens åsikter *skrattar*
  • Anonym (M)
    BioBonus skrev 2016-02-04 11:52:07 följande:

Men, det funkar ju exakt likadant i Brummas familj som i din brors familj. Man kallar varandra för det alla känner är rätt och som alla är överens om. Det är ju samma sätt bara att de är överens om olika saker.

Nej,i min brors familj titulerar barnen hans fru vid sitt namn ******

Medan i andra familjer titulerar pappans barn hans nya vid "mamma"

Jag tycker att denna diskussion är intressant då den bjuder in till många olika åsikter.
  • Brumma
    Anonym (M) skrev 2016-02-04 11:53:08 följande:

Det är svårt att respektera ngt när du fortsätter påstå saker om mig som inte är sanna.

Jag har aldrig utgått från att alla är överens att säga mamma. Eller att alla är överens överhuvudtaget.

Du tycker inte man får försvara sig om ngn påstår osanna saker om en?

Det känns väldigt som ett väldigt gränslöst beteende och väldigt respektlöst...

Var vänlig sluta påstå saker om mig!
  • Brumma
    Anonym (M) skrev 2016-02-04 11:58:34 följande:

Nej,i min brors familj titulerar barnen hans fru vid sitt namn ******

Medan i andra familjer titulerar pappans barn hans nya vid "mamma"

Jag tycker att denna diskussion är intressant då den bjuder in till många olika åsikter.

Och i BÅDA fallen är msn ÖVERENS.

Eller får de inte kalla din brors fru vid namn?

Får de det är de ÖVERENS...

Min bobus kallar mig för mitt namn.
Svar på tråden Bonusmammor