• Anonym (Nyfiken)

Bonusmammor

Varför är ni så hatiska när det gäller bonusmammor? Är det svartsjuka som får er att vara så upprörda eller tycker ni alla bonusmammor är hemska?

Varenda tråd som har med bonusmammor att göra får så extremt mycket hatiska kommentarer och bonusmamman borde lämna sin partner..

Men när det gäller familjer med biologiska barn så bör man ta hjälp av sin parter, psykologer, familjeterapi, utredning av barnen om dom är jobbiga osv osv osv.

Jag undrar helt enkelt vad ni har emot bonusmammor?

• Svar på tråden Bonusmammor
  • Anonym (Hmm)

Obs! Hmm inte Hmmmm.
    Har en "bonusmamma" till min son. Är inte förälskad eller något sånt MEN, som hon tagit min son till sig och han henne - man kan bli tårögd för mindre.
    Det KAN funka - jag kan funka för deras skull.

• Brumma
    Anonym (Loppan) skrev 2016-02-03 18:38:18 följande:

Det verkar som att jag själv gör det? - På tal om att läsa in saker som inte finns då eller?

Ärligt talat så är jag väldigt sällan inne i sådana trådar och läser, än mindre svarar (även om det händer). Jag är mest inne i de trådar som rör politik, - dvs inte så många. Håller helst till på FlashBack.

Ja eftersom du ansåg att påhoppen bara fanns när det "var befogat". Iller det faktiskt sällan är..

Hur skall man annars tolka det?

Ok. Du är inte inne på sådana trådar så ofta. Då förstår jag att du missat. Å andra sidan kanske man inte skall uttrycka sig riktugt så självklart om att det främst är trådar där styvmamman inte kan acceptera barnet eller mamman.
  • Brumma
    Anonym (Lägg ägg) skrev 2016-02-03 19:01:38 följande:

Det finns inga bonusmammor, det finns inga biomammor (såvida de inte är just på bio).

Barn har en mamma och en pappa och ingenting därutöver.

Jodå. Det finns en hel massa olika sorters föräldrar.

Vill min bonusdotter kalla mig mamma, bonusmamma, extramamma osv är det faktiskt helt upp till henne. Det är DEFINITIVT inte ngt DU har med att göra!

;)
  • Brumma
    Anonym (Hmmm) skrev 2016-02-03 18:53:05 följande:

Finns nog många bittra biomammor, men svartsjuka på exets nya är nog extremt sällsynt!

Svartsjuka är nog i 99 fall av 100 från den nyas sida på mannens ex. Hon fick barn med mannen först, var gifta, är snyggare m.m.

Är faktiskt inte helt säker på det.

Har läst några få trådar här på FL om det men tror det är väldigt ovanligt. Däremot tror jag inte det är så ovanligt som du skriver med svartsjuka hos biomamman. Svartsjuka på att den nya får familjen hon skulle få. På att pappan inte längre har tid o lust att umgås med henne eller lyda hennes minsta vink. Det är iallafall vad jag stött på oftare än motsatsen.
  • Anonym (Lägg ägg)
    Brumma skrev 2016-02-03 19:50:11 följande:
    Jodå. Det finns en hel massa olika sorters föräldrar.

Vill min bonusdotter kalla mig mamma, bonusmamma, extramamma osv är det faktiskt helt upp till henne. Det är DEFINITIVT inte ngt DU har med att göra!

;)
    Helt egalt vad jag har med att göra.
    Det stämmer inte oavsett. Du är inte  hennes mamma, bonusmamma eller extramamma utan  hennes pappas flickvän/sambo/fru.
  • Anonym (Hmm)

Håller med - barn har föräldrar alla andra vuxna är bonus på något vis men inte föräldrar på något vis ..
    Brukar kalla henne för "vår bonusvuxen" för min son, haha

• Brumma
    Anonym (Lägg ägg) skrev 2016-02-03 19:57:13 följande:

Det stämmer inte oavsett. Du är inte  hennes mamma, bonusmamma eller extramamma utan  hennes pappas flickvän/sambo/fru.

Det är som sagt upp till henne att bestämma.

Hon väljer att säga att hon har tre föräldrar. En extramamma. Hon uppvaktar på mors dag och har mig angiven som mamma på Facebook.

Som sagt. Hennes val.
  • Brumma
    Anonym (Hmm) skrev 2016-02-03 20:00:55 följande:

Håller med - barn har föräldrar alla andra vuxna är bonus på något vis men inte föräldrar på något vis ..

Brukar kalla henne för "vår bonusvuxen" för min son, haha

Du tänker inte att barnen själva får namnge sina relationer?
  • Anonym (M)
    Anonym (Lägg ägg) skrev 2016-02-03 19:57:13 följande:

Håller med dig!
  • Anonym (Hmm)

Brumma - klart han får. Jag sade ju bara vad JAG kan säga ibland.
    Enkelt, eller hur??

Svar på tråden Bonusmammor