• Anonym (Nyfiken)

Bonusmammor

Varför är ni så hatiska när det gäller bonusmammor? Är det svartsjuka som får er att vara så upprörda eller tycker ni alla bonusmammor är hemska?

Varenda tråd som har med bonusmammor att göra får så extremt mycket hatiska kommentarer och bonusmamman borde lämna sin partner..

Men när det gäller familjer med biologiska barn så bör man ta hjälp av sin parter, psykologer, familjeterapi, utredning av barnen om dom är jobbiga osv osv osv.

Jag undrar helt enkelt vad ni har emot bonusmammor?

• Svar på tråden Bonusmammor
  • Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-03 22:20:50 följande:

Svårt att säga det rakt ut?

Det är alltså viktigare än att barnet mår bra?

Känns som om dina prioriteringar är lite snedvridna..

De flesta föräldrar skulle nog tycka att det viktigaste är deras barns välmående. Och tycka att det välmående är viktigare än att det "blir lite konstigt"...

Å andra sidan har jag lärt mig här att många föräldrar glömmer sätta sina barns välmående främst och sätter sina egna sårade känslor/sina behov och sin vilja framför att barnet mår bra och är lyckligt.

Knepiga föräldrar.

Det viktigaste är att alla i familjen mår bra!

Inte enbart barnet/barnen.

När man diskuterar i ett forum som detta får man vara beredd på att möta skribenter som är av annan åsikt än en själv.
  • Anonym (Mamma)

Mitt barns plastmamma försöker bestämma över mitt barn,frisyren,och annat.Det irriterar mig.Hon verkar ta sin roll i största allvar.

• Anonym (M)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-02-03 22:30:08 följande:

Mitt barns plastmamma försöker bestämma över mitt barn,frisyren,och annat.Det irriterar mig.Hon verkar ta sin roll i största allvar.

Det förstår jag!

Är det något som du har/tänker ta upp med henne?
  • Anonym (Mamma)

Svar blir bara:att dom två bestämmer hemma hos dom,alltså pappan och den kvinnan.

• Brumma
    Anonym (Mamma) skrev 2016-02-03 22:30:08 följande:

Vad tycker barnet själv?

Min bobus hade långt hår nät hon var liten. Mamman fick inte borsta eller fläta. När hon var hos oss både borstade jag och flätade - höll ordning på håret.

Jag klippte även topparna när det behövdes.

Är sådant ok?
  • Brumma
    Anonym (M) skrev 2016-02-03 22:24:47 följande:

Det viktigaste är att alla i familjen mår bra!

Inte enbart barnet/barnen.

När man diskuterar i ett forum som detta får man vara beredd på att möta skribenter som är av annan åsikt än en själv.

Absolut.

Det var väl just det att din åsikt aldrig sades rakt ut. Inte nu heller faktiskt. .

För det kan ju vara så att alla mår bra förutom mamman. Men om mamman mår bra mår barnet dåligt. Du vägrar ge ett rakt svar på vad som är viktigast. Benämning eller barnets välmående. Att inte uttala sin åsikt rakt och stå för den är inte att ha en annan åsikt. .
  • Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-03 22:51:50 följande:

Absolut.

Det var väl just det att din åsikt aldrig sades rakt ut. Inte nu heller faktiskt. .

För det kan ju vara så att alla mår bra förutom mamman. Men om mamman mår bra mår barnet dåligt. Du vägrar ge ett rakt svar på vad som är viktigast. Benämning eller barnets välmående. Att inte uttala sin åsikt rakt och stå för den är inte att ha en annan åsikt. .

Det viktigaste tycker jag är att ALLA i familjen mår bra i att bli definierade på ett visst sätt av varandra i familjen.

Jag skulle t.ex inte må bra av att min sambo definierar mig som "tanten"
  • Brumma
    Anonym (M) skrev 2016-02-03 22:55:25 följande:

Det viktigaste tycker jag är att ALLA i familjen mår bra i att bli definierade på ett visst sätt av varandra i familjen.

Jag skulle t.ex inte må bra av att min sambo definierar mig som "tanten"

Nej. Men nu var inte det riktigt frågan?

Om alla utom mamman mår bra av att barnet definierar sin bonusmamma som mamma. Är då mammas vilja viktigare än att barnet mår bra?
  • Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-03 23:00:34 följande:

Nej. Men nu var inte det riktigt frågan?

Om alla utom mamman mår bra av att barnet definierar sin bonusmamma som mamma. Är då mammas vilja viktigare än att barnet mår bra?

Ja,i det fallet så tycker jag att bonusmammans vilja väger tyngre än barnets.

Jag tycker att barnet uppvisar ett gränslöst beteende om denne inte respekterar bonusmammans vilja.
  • Brumma
    Anonym (M) skrev 2016-02-03 23:08:44 följande:

Ja,i det fallet så tycker jag att bonusmammans vilja väger tyngre än barnets.

Jag tycker att barnet uppvisar ett gränslöst beteende om denne inte respekterar bonusmammans vilja.

Nu tror jag du läste fel..
Svar på tråden Bonusmammor