• Anonym (Nyfiken)

Bonusmammor

Varför är ni så hatiska när det gäller bonusmammor? Är det svartsjuka som får er att vara så upprörda eller tycker ni alla bonusmammor är hemska?

Varenda tråd som har med bonusmammor att göra får så extremt mycket hatiska kommentarer och bonusmamman borde lämna sin partner..

Men när det gäller familjer med biologiska barn så bör man ta hjälp av sin parter, psykologer, familjeterapi, utredning av barnen om dom är jobbiga osv osv osv.

Jag undrar helt enkelt vad ni har emot bonusmammor?

• Svar på tråden Bonusmammor
  • Anonym (M)
    BioBonus skrev 2016-02-04 11:56:54 följande:

Lämna tråden då om du inte vill diskutera med oss mer. Svårare än så är det inte. Så länge du fortfarande engagerar dig i diskussionen så får du räkna med att folk kommer ifrågasätta vad du menar. Man kan inte vara med i en diskussion med flera deltagare och bestämma vilka som får ifrågasätta ens åsikter *skrattar*

Jag kan inte hindra Brumma från att fortsätta att ifrågasätta mig men jag har valet att bara ignorera Brumma.

Så,nej jag kommer inte att lämna denna diskussion, då jag finner den intressant.
  • BioBonus
    Anonym (M) skrev 2016-02-04 11:58:34 följande:
    Nej,i min brors familj titulerar barnen hans fru vid sitt namn ******

Medan i andra familjer titulerar pappans barn hans nya vid "mamma"

Jag tycker att denna diskussion är intressant då den bjuder in till många olika åsikter.

Jo, men man är fortfarande ÖVERENS inom familjen vad man kallar varandra. Oavsett om det är vid namn eller om det är som bonusmamma. Så det är ju samma sätt (dvs alla är överens) men vad de är överens om skiljer sig från varandra(namn/mamma/tjejen etc etc.)

Hade det varit annorlunda i dina exempel så hade de kallat varandra saker som de INTE varit överens om.Då hade det varit olika sätt. Nu är det exakt samma sätt i båda dina exempel.

• Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-04 12:01:07 följande:

Och i BÅDA fallen är msn ÖVERENS.

Eller får de inte kalla din brors fru vid namn?

Får de det är de ÖVERENS...

Min bobus kallar mig för mitt namn.

• Brumma
    Anonym (M) skrev 2016-02-04 12:01:29 följande:

Jag kan inte hindra Brumma från att fortsätta att ifrågasätta mig men jag har valet att bara ignorera Brumma.

Så,nej jag kommer inte att lämna denna diskussion, då jag finner den intressant.

Var vänlig sluta påstå saker om mig när du fortsätter diskussionen då.
  • Anonym (M)
    BioBonus skrev 2016-02-04 12:01:40 följande:

Jo, men man är fortfarande ÖVERENS inom familjen vad man kallar varandra. Oavsett om det är vid namn eller om det är som bonusmamma. Så det är ju samma sätt (dvs alla är överens) men vad de är överens om skiljer sig från varandra(namn/mamma/tjejen etc etc.)

Hade det varit annorlunda i dina exempel så hade de kallat varandra saker som de INTE varit överens om.Då hade det varit olika sätt. Nu är det exakt samma sätt i båda dina exempel.

Jag försöker bara att lyfta fram att i familjer fungerar det olika med hur man är överens att titulera varandra.

Jag försöker även att lyfta fram att det fungerar inte alltid att låta barnet att få sin vilja igenom med att låta säga titulera pappans nya vid "mamma"

Hur ser du själv på din roll som förälder?
  • Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-04 12:06:11 följande:

Var vänlig sluta påstå saker om mig när du fortsätter diskussionen då.

• BioBonus
    Anonym (M) skrev 2016-02-04 12:06:56 följande:
    Hur ser du själv på din roll som förälder?
    nu blir jag nyfiken - vill gärna höra din förklaring till vad det har med den pågående diskussionen att göra :)
  • Anonym (M)
    BioBonus skrev 2016-02-04 12:16:55 följande:

nu blir jag nyfiken - vill gärna höra din förklaring till vad det har med den pågående diskussionen att göra :)

Så du menar att det bara är du som avgör hur vida den har med diskussionen att göra?

Hur var det nu igen med att inte försöka styra över vad som får frågas och inte i diskussionen?
  • BioBonus
    Anonym (M) skrev 2016-02-04 12:20:24 följande:
    Så du menar att det bara är du som avgör hur vida den har med diskussionen att göra?

Hur var det nu igen med att inte försöka styra över vad som får frågas och inte i diskussionen?

OK, jag omfraserar mig - min roll som förälder är ju enormt komplex och ett stort ämne, så jag vill gärna att du förklara i vilken kontext jag ska svara på frågan, dvs hur min roll hör ihop med den pågående diskussionen? 

• smulpaj01

För att hoppa in i diskussionen. Min sambo vill väldigt gärna att min son ska kalla honom pappa. Jag har inte alls lagt mig i det, MEN om sonen hade haft en biologisk pappa närvarande så är det möjligt att jag sagt till sonen att benämna sambon vid namn.

Men nu säger sonen aldrig pappa till min sambo även om han är den enda pappa min son har/har haft på precis alla sätt, utan han säger sambons namn - och det är okej för båda. När sonen var mindre kanske han sa pappa någon gång ibland, kommer faktiskt inte ihåg.

Svar på tråden Bonusmammor