• Anonym (Nyfiken)

Bonusmammor

Varför är ni så hatiska när det gäller bonusmammor? Är det svartsjuka som får er att vara så upprörda eller tycker ni alla bonusmammor är hemska?

Varenda tråd som har med bonusmammor att göra får så extremt mycket hatiska kommentarer och bonusmamman borde lämna sin partner..

Men när det gäller familjer med biologiska barn så bör man ta hjälp av sin parter, psykologer, familjeterapi, utredning av barnen om dom är jobbiga osv osv osv.

Jag undrar helt enkelt vad ni har emot bonusmammor?

• Svar på tråden Bonusmammor
  • Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-03 23:49:11 följande:

Nu tror jag du läste fel..

Nej,det gjorde jag inte.

Det är du som omedvetet eller medvetet missförstår mig hela tiden då jag ej är av samma åsikt som dig.

Hade jag däremot varit av samma åsikt som dig hade du förstått mig direkt.

Men hursomhelst får du och jag enas om att vara oense.

God natt!
  • Anonym (M)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-02-03 22:39:25 följande:

Svar blir bara:att dom två bestämmer hemma hos dom,alltså pappan och den kvinnan.

Okej!
  • Anonym (M)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-02-03 20:00:55 följande:

Håller med - barn har föräldrar alla andra vuxna är bonus på något vis men inte föräldrar på något vis ..

Brukar kalla henne för "vår bonusvuxen" för min son, haha

Ja,men precis .
  • Brumma
    Anonym (M) skrev 2016-02-03 23:56:19 följande:

Nej,det gjorde jag inte.

Det är du som omedvetet eller medvetet missförstår mig hela tiden då jag ej är av samma åsikt som dig.

Hade jag däremot varit av samma åsikt som dig hade du förstått mig direkt.

Men hursomhelst får du och jag enas om att vara oense.

God natt!

Du läste alltså inte fel när du skriver att barnet kallar bonusmamman mamma mot dennes vilja. När jag skrivit precis tvärtom. Att bonusmamman är helt överens med barnet om vad de kallar varandra.

Vad var det om inte fel?

Hur kan det gå att missförstå?

Bonusmamman är ok med det. Barnet är ok med det. Och du får det till att barnet inte respekterar bonusmammans vilja...
  • Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-04 00:06:05 följande:

Du läste alltså inte fel när du skriver att barnet kallar bonusmamman mamma mot dennes vilja. När jag skrivit precis tvärtom. Att bonusmamman är helt överens med barnet om vad de kallar varandra.

Vad var det om inte fel?

Hur kan det gå att missförstå?

Bonusmamman är ok med det. Barnet är ok med det. Och du får det till att barnet inte respekterar bonusmammans vilja...

Hejdå med dig nu!!!
  • Brumma
    Anonym (M) skrev 2016-02-04 00:07:19 följande:

Hejdå med dig nu!!!

Du kan ju knappast bli arg för att jag påpekar att du hittar på saker jag skrivit.
  • Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-04 00:13:02 följande:

Du kan ju knappast bli arg för att jag påpekar att du hittar på saker jag skrivit.

• Anonym (M)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-02-03 12:14:02 följande:

Varför är ni så hatiska när det gäller bonusmammor? Är det svartsjuka som får er att vara så upprörda eller tycker ni alla bonusmammor är hemska?

Varenda tråd som har med bonusmammor att göra får så extremt mycket hatiska kommentarer och bonusmamman borde lämna sin partner..

Men när det gäller familjer med biologiska barn så bör man ta hjälp av sin parter, psykologer, familjeterapi, utredning av barnen om dom är jobbiga osv osv osv.

Jag undrar helt enkelt vad ni har emot bonusmammor?

Jag har inget emot bonusmammor.

Jag är för att man i var familj är överens om hur man definierar varandra.

Min brors barn definierar min brors fru vid sitt namn.
  • Brumma
    Anonym (M) skrev 2016-02-04 00:18:25 följande:

Jag har inget emot bonusmammor.

Jag är för att man i var familj är överens om hur man definierar varandra.

Min brors barn definierar min brors fru vid sitt namn.

Så varför är det då inte ok att ett bonusbarn kallar sin bonusmamma mamma OM BONUSMAMMAN är med på det?

Jag vet att du bara vill ignorera mig nu men du skriver en sak här och en annan i dina svar till mig..
  • Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-04 00:23:44 följande:

Så varför är det då inte ok att ett bonusbarn kallar sin bonusmamma mamma OM BONUSMAMMAN är med på det?

Jag vet att du bara vill ignorera mig nu men du skriver en sak här och en annan i dina svar till mig..

Men respektera för sjutton att jag inte vill diskutera mer med dig!

Från och med nu kommer jag inte att besvara fler inlägg från dig!!

Allt gott!!
Svar på tråden Bonusmammor