ungbrunett skrev 2016-02-04 08:41:47 följande:
Frågan som jag undrar kring, och som jag misstänker att även brumma undrar (men jag kan ha fel), är vilka du syftar till när du pratar om familj. Menar du att pappa och partner och barn + mamma och partner och barn alla ska vara överens? Sträcker sig den sk "familjen" till hushållet eller till relationer som barnet har? Spelar det någon roll för mamman vilka benämningar som sker hemma hos pappan, och vice versa? Jag är av åsikten att mamma inte ska ha något att säga till om kring vad som händer hemma hos pappa, huruvida deras unge definerar pappans partner som en bonusmamma eller ej. Är du av en annan åsikt?
Du har rätt i min undran.
För när man säger att om alla är bekväma inom familjen gällande vad man kallar varandra är det ok. Men sedan säger att det INTE är ok när bonusmamman, barnet och pappan är överens och bekväma - ja då undrar jag vad personen menar.
Jag undrar också hur mamman plötsligt kan bli bonusmamman och att barnet är respektlös mot bobusmamman när de är överens och bekväma, men det är ju en annan fråga ;)