Anonym (D) skrev 2016-02-06 17:15:22 följande:
I stort sätt alla har väl sagt att bonusmamman och bonusbarnet ska vara överens om vad dom kallar varandra och att ingen av dom ska bli kallad nått de inte tycker om.
Vad Totto därmot säger, ordagrant är1. Mamman tillhör inte familjen. Ingen kallar HENNE nått hon inte vill bli kallad.
2. Att bli kränkt för att någon annan fått ett positivt laddat epitet är totalt orimligt.
3. Hur ska alla andra relationer definieras? Ska syskon, mor och farföräldrar, bästa vänner, fastrar, kusiner också ha rätt att ta patent på ett epitet? Eller gäller det här bara hysteriska morsor? Varför har morsor rätt till mer hänsyn än barn och bonusföräldrar? Varför är det viktigare att hon slipper höra ett ord än att barn och bonusföräldrar får höra det?
Väldigt, VÄLDIGT konstigt resonemang att tycka att människor som är överens är oempatiska och inte visar hänsynför att dom inte böjer sig för viljan hos en tredje part. Den som kräver att andra ska rätta sig efter en själv är i vanliga fall alltid den som blir kallad egoistisk, men alltså inte när det kommer till morsor?
Jag tror att det är som så att Totto precis som jag försöker få upp ögonen för vikten att se det utifrån ett bredare perspektiv alltså inte svart eller vitt utifrån enbart ett perspektiv.
Ordet definiera kan ha innebörden alltifrån att sitta på sitt rum och fundera hur man definierar någon till att i handling gå fram till någon och säga " jag definierar dig som min mamma "