• Anonym (Nyfiken)

Bonusmammor

Varför är ni så hatiska när det gäller bonusmammor? Är det svartsjuka som får er att vara så upprörda eller tycker ni alla bonusmammor är hemska?

Varenda tråd som har med bonusmammor att göra får så extremt mycket hatiska kommentarer och bonusmamman borde lämna sin partner..

Men när det gäller familjer med biologiska barn så bör man ta hjälp av sin parter, psykologer, familjeterapi, utredning av barnen om dom är jobbiga osv osv osv.

Jag undrar helt enkelt vad ni har emot bonusmammor?

• Svar på tråden Bonusmammor
  • Brumma
    Anonym (Mamma) skrev 2016-02-09 21:33:22 följande:

Och hur vanligt det är att man ringer till sitt ex osv.och tjatar om umgänge om styvbarnet.Nä tror inte det är så vanligt.Ofta vill man inte ens veta av sitt ex och det är ju lätt när man inte har gemensamma barn.

Det händer nog ganska ofta. Iallafall om man har förmågan att se barnets bästa.

För mig var det mamman som bad mig fortsätta umgänget med dottern. Pappan tyckte även han det var en självklarhet.

Båda ansåg nämligen att ett barn inte mår bra av att förlora en person som står barnet väldigt nära om det kan undvikas.
  • Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-10 08:41:39 följande:

Det händer nog ganska ofta. Iallafall om man har förmågan att se barnets bästa.

För mig var det mamman som bad mig fortsätta umgänget med dottern. Pappan tyckte även han det var en självklarhet.

Båda ansåg nämligen att ett barn inte mår bra av att förlora en person som står barnet väldigt nära om det kan undvikas.

• Anonym (M)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-02-06 21:18:30 följande:

Börja kalla "mamma" sin pappas nya kvinna,när man redan har en mamma.Blir ju helt fel.Däremot om barnet aldrig träffar sin biomamma ,så skulle det vara ok.

Precis så!
  • BioBonus

[quote=76322427][quote-nick]Anonym (M) skrev 2016-02-10 08:43:31 följande:[/quote-nick][/quote]

Anonym (M) - förklara gärna varför du ger tumme ner på två föräldrar som ansåg att det låg i barnets intresse att fortsätta ha en relation med sin bonusmamma sen flera år efter separationen med pappan?

• Anonym (H)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 08:43:31 följande:
    Haha vad har du för problem med Brumma egentligen? Förmodligen är du väl bara ute efter att provocera henne!

Det finns absolut ingen anledning att göra tummen ner, vad är det som är negativt i det inlägget?
  • Anonym (M)
    BioBonus skrev 2016-02-10 08:59:25 följande:

[quote=76322427][quote-nick]Anonym (M) skrev 2016-02-10 08:43:31 följande:[/quote-nick]

Anonym (M) - förklara gärna varför du ger tumme ner på två föräldrar som ansåg att det låg i barnets intresse att fortsätta ha en relation med sin bonusmamma sen flera år efter separationen med pappan?

[/quote]

Det är inte just det specifikt som jag gör tummen ner på,utan jag gör tummen ner på just Brummas inlägg eftersom att jag vill att just Brumma lämnar mig i fred i tråden!
  • Anonym (M)
    Anonym (H) skrev 2016-02-10 09:02:42 följande:

Haha vad har du för problem med Brumma egentligen? Förmodligen är du väl bara ute efter att provocera henne!

Det finns absolut ingen anledning att göra tummen ner, vad är det som är negativt i det inlägget?

• BioBonus
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 09:03:09 följande:

Det är inte just det specifikt som jag gör tummen ner på,utan jag gör tummen ner på just Brummas inlägg eftersom att jag vill att just Brumma lämnar mig i fred i tråden![/quote]

Så moget av dig.
  • Anonym (M)
    BioBonus skrev 2016-02-10 09:06:44 följande:

Det är inte just det specifikt som jag gör tummen ner på,utan jag gör tummen ner på just Brummas inlägg eftersom att jag vill att just Brumma lämnar mig i fred i tråden!

Så moget av dig.

[/quote]

Varken Brumma eller du bestämmer att jag måste fortsätta att diskutera mer med Brumma i tråden.

Jag kan inte hindra Brumma från att fortsätta att citera mig mer i tråden men jag har rätten att välja att inte diskutera mer med Brumma i tråden.
  • Anonym (H)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 09:03:42 följande:
    Haha moget!!
Svar på tråden Bonusmammor