• Anonym (Nyfiken)

Bonusmammor

Varför är ni så hatiska när det gäller bonusmammor? Är det svartsjuka som får er att vara så upprörda eller tycker ni alla bonusmammor är hemska?

Varenda tråd som har med bonusmammor att göra får så extremt mycket hatiska kommentarer och bonusmamman borde lämna sin partner..

Men när det gäller familjer med biologiska barn så bör man ta hjälp av sin parter, psykologer, familjeterapi, utredning av barnen om dom är jobbiga osv osv osv.

Jag undrar helt enkelt vad ni har emot bonusmammor?

• Svar på tråden Bonusmammor
  • Anonym (M)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-02-10 14:32:25 följande:

Jag har läst ganska många trådar under långtid om just det här och det finns folk som hugger i varje tråd. Läser man sen någon liknande tråd fast det är biomamma som skriver av sig så blir det en helt annan stämning.

Jag själv är inte bonusmamma men jag har egna barn, men är dock inte tillsammans med deras pappa längre, han har inte heller skaffat någon ny, men den dagen kan jag inte förstå att jag skulle kunna hata den människan utan grund.

Jag var även tillsammans med en kille för ganska många år sen, där biomamman åkte hem till min bostad( vi bodde inte ihop)hon var förbannad och bad mig att inte träffa barnen, hon tyckte inte jag passade in i deras liv, jag blev väldigt paff, backade och lämnade min kille, den här kvinnan hade aldrig träffat mig innan men ändå var hon skogstokig på mig.

Jag är själv uppväxt med en bonusmamma som jag trivdes med och hon var hård mot mig, men alltid rättvis. Hon visade vad som var rätt och fel i hennes och pappas hem på samma sätt som min mamma gjorde det i hennes hem. Men min mamma tyckte inte om henne. Jag förstår fortfarande inte varför och min mamma kan inte ge mig ett vettigt svar. Hon tyckte min pappa blev larvig när han träffat henne, men jag tycker inte det är en vettig orsak.

Det var där frågan uppstod.

Du menar att det i trådar huggs på bonusmammor till skillnad från biomammor?

Min tanke är att det kan vara som så att det finns dom som anser att bonusmamman inte ska ta en mammaroll för barnet.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 14:42:28 följande:

Du menar att det i trådar huggs på bonusmammor till skillnad från biomammor?

Min tanke är att det kan vara som så att det finns dom som anser att bonusmamman inte ska ta en mammaroll för barnet.

Det är precis det jag menar.

På vilket sätt ska de inte ta "mammaroll"? I min värld kan ingen ersätta mamma, men skulle jag träffa en man med barn sen innan, skulle jag vilja knyta an med barnen, inte bli deras mamma, men jag vill bli en vuxen som bryr sig och som sätter krav och regler i vårt hem. På samma sätt som jag vill att min blivande ska kunna känna om mina barn.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 14:32:11 följande:

Nej,jag blir absolut inte arg när jag "blir ifrågasatt"

Blir du arg över att bli det?

Nej?

Det är inte jag som gör tummen ner, ber folk att inte ifrågasätta mig eller vägrar besvara enkla frågor ;)

Så vad är din anledning att göra tummen ner om inte för att visa ditt missnöje med någons inlägg?

Att dra ner tråden till sandlådenivå och förstöra tråden rent allmänt?

För du måste väl förstå att det är så du framstår i ditt ihärdiga "tummenerkrig" och vägran att föra en diskussion på en vuxen nivå (dvs faktiskt besvara frågor som uppstår istället för att påstå saker om andra )?
  • Anonym (M)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-02-10 14:50:48 följande:

Det är precis det jag menar.

På vilket sätt ska de inte ta "mammaroll"? I min värld kan ingen ersätta mamma, men skulle jag träffa en man med barn sen innan, skulle jag vilja knyta an med barnen, inte bli deras mamma, men jag vill bli en vuxen som bryr sig och som sätter krav och regler i vårt hem. På samma sätt som jag vill att min blivande ska kunna känna om mina barn.

Jag får be om ursäkt för mitt tidigare beteende mot dig i tråden!

Förutsättningen för att bonusmamman ska kunna ta en "mammaroll" är ju att hon tillåts av barnet och pappan att göra det anser jag.

Min bror är nu gift med en ny kvinna.

Hon kan aldrig ersätta barnens biomamma men däremot göra så gott hon kan för att vara en bra förebild för barnen.
  • Anonym (M)
    Anonym (Självklart) skrev 2016-02-10 14:51:40 följande:

Nej?

Det är inte jag som gör tummen ner, ber folk att inte ifrågasätta mig eller vägrar besvara enkla frågor ;)

Så vad är din anledning att göra tummen ner om inte för att visa ditt missnöje med någons inlägg?

Att dra ner tråden till sandlådenivå och förstöra tråden rent allmänt?

För du måste väl förstå att det är så du framstår i ditt ihärdiga "tummenerkrig" och vägran att föra en diskussion på en vuxen nivå (dvs faktiskt besvara frågor som uppstår istället för att påstå saker om andra )?

Om du lägger ner ditt off topic tjafsande hit och ditt om vad du anser vara sandlådenivå ska du se att mina svar till dig blir betydligt mer nyanserade och sakliga!

Jag kan lova dig det.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 15:01:45 följande:

Om du lägger ner ditt off topic tjafsande hit och ditt om vad du anser vara sandlådenivå ska du se att mina svar till dig blir betydligt mer nyanserade och sakliga!

Jag kan lova dig det.

Då frågar jag mycket sakligt om var någon skrivit att det är ok att kalla någon bonusmamma/mamma utan personens tillåtelse?
  • Anonym (M)
    Anonym (Självklart) skrev 2016-02-10 15:09:37 följande:

Då frågar jag mycket sakligt om var någon skrivit att det är ok att kalla någon bonusmamma/mamma utan personens tillåtelse?

Det utgås som jag uppfattar det mycket utifrån barnets behov just istället för att se till hela familjens behov.

Sen vill jag lyfta fram att det är nog vanligare än vad man kan tro att inte vara överens -att konflikter då uppstår, vilket då är synd.
  • Brumma
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-02-10 14:32:25 följande:

Jag har läst ganska många trådar under långtid om just det här och det finns folk som hugger i varje tråd. Läser man sen någon liknande tråd fast det är biomamma som skriver av sig så blir det en helt annan stämning.

Jag själv är inte bonusmamma men jag har egna barn, men är dock inte tillsammans med deras pappa längre, han har inte heller skaffat någon ny, men den dagen kan jag inte förstå att jag skulle kunna hata den människan utan grund.

Jag var även tillsammans med en kille för ganska många år sen, där biomamman åkte hem till min bostad( vi bodde inte ihop)hon var förbannad och bad mig att inte träffa barnen, hon tyckte inte jag passade in i deras liv, jag blev väldigt paff, backade och lämnade min kille, den här kvinnan hade aldrig träffat mig innan men ändå var hon skogstokig på mig.

Jag är själv uppväxt med en bonusmamma som jag trivdes med och hon var hård mot mig, men alltid rättvis. Hon visade vad som var rätt och fel i hennes och pappas hem på samma sätt som min mamma gjorde det i hennes hem. Men min mamma tyckte inte om henne. Jag förstår fortfarande inte varför och min mamma kan inte ge mig ett vettigt svar. Hon tyckte min pappa blev larvig när han träffat henne, men jag tycker inte det är en vettig orsak.

Det var där frågan uppstod.

Jag tror att diskussionen i den här tråden är ett ypperligt bevis på varför vissa människor hugger på bonusmammor

De som hugger bestämmer sig för att alla bonusmammor är elaka. Att de vet vad bonusmamman anser om saker (oftast att de avskyr sina bonusbarn eller vill ta mammans plats). Hur mkt bonusmammor än intygar att så inte är fallet har dessa personer redan bestämt hur "sanningen" är.

I denna tråd har tex jag blivit missuppfattas i eTT inlägg och detta har sedan växt till orimliga proportioner. Vad som än sägs så går det inte fram och personen som bestämt "hur det ligger till" vägrar lyssna på något annat.

Precis som i påhoppen på bonusmammor i det här forumet.

Det är mycket svårt att göra sin röst hörd, bemöta påhopp osv om motsatta sidan vägrar att lyssna på det man säger.

Som sagt, det tror jag är en av anledningarna till att folk hatar bonusmammor just här på forumet.

IRL tänker jag att det har att göra med någon slags osäkerhet. Att ngn annan kvinna skapar egna relationer med barnet utan mammans kontroll. Att en annan kvinna "tar" familjen som man själv skulle ha. Att pappan plötsligt inte vill ställa upp på mamman i samma utsträckning som tidigare och det skylls på bonusmamman...
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 15:15:07 följande:

Det utgås som jag uppfattar det mycket utifrån barnets behov just istället för att se till hela familjens behov.

Sen vill jag lyfta fram att det är nog vanligare än vad man kan tro att inte vara överens -att konflikter då uppstår, vilket då är synd.

Det var ingen sakligt rakt svar.

Var finns dessa inlägg som utgår från detta? Var finns de inlägg som gjort att du fått denna uppfattningen ingen annan tycks fått?
  • Anonym (M)
    Anonym (Självklart) skrev 2016-02-10 15:31:45 följande:

Det var ingen sakligt rakt svar.

Var finns dessa inlägg som utgår från detta? Var finns de inlägg som gjort att du fått denna uppfattningen ingen annan tycks fått?

Äh!

Vi lägger ner vår diskussion med varandra här i tråden då du uppenbarligen är en sån typ av person som har bestämt dig för att missförstå skribenter i tråden som du har fått för dig har "fel"

Hejdå!!!!!
Svar på tråden Bonusmammor