• Anonym (Nyfiken)

Bonusmammor

Varför är ni så hatiska när det gäller bonusmammor? Är det svartsjuka som får er att vara så upprörda eller tycker ni alla bonusmammor är hemska?

Varenda tråd som har med bonusmammor att göra får så extremt mycket hatiska kommentarer och bonusmamman borde lämna sin partner..

Men när det gäller familjer med biologiska barn så bör man ta hjälp av sin parter, psykologer, familjeterapi, utredning av barnen om dom är jobbiga osv osv osv.

Jag undrar helt enkelt vad ni har emot bonusmammor?

• Svar på tråden Bonusmammor
  • Anonym (Nyfiken)

Om jag får avbryta erat tjaffs, så har ni läst tråden " Jag orkar inte med mitt barn! =( " som är aktuell nu? OJ vad folk är hjälpsamma och snälla. Tänk om tråden istället hetat "Jag orkar inte med mitt bonusbarn! =(" då kan jag lova att det hade blivit svar om att hon borde lämna sin karl.

• Anonym (M)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-02-11 12:01:17 följande:

Om jag får avbryta erat tjaffs, så har ni läst tråden " Jag orkar inte med mitt barn! =( " som är aktuell nu? OJ vad folk är hjälpsamma och snälla. Tänk om tråden istället hetat "Jag orkar inte med mitt bonusbarn! =(" då kan jag lova att det hade blivit svar om att hon borde lämna sin karl.

Nej,den tråden har jag inte läst.

Menar du att tonen där är en annan?
  • Anonym (Marias Mamma)
    Anonym (M) skrev 2016-02-11 11:54:17 följande:

Jag gör tummen ner på dina inlägg eftersom att jag fortfarande inte är intresserad av att föra en diskussion med dig i tråden!!!

Du verkar triggas av personer som visar tydligt att dom ej vill diskutera mer med dig!!

Om du hade varit intresserad av att inte diskutera med Brumma, hade du inte bemött hennes inlägg eller gjort tumme ned på dom hela tiden. Hade du i stället bara ignorerat hennes inlägg hade du visat att du inte vill diskutera med henne.

Nu svarar du henne hela tiden, det utan att faktiskt svara på det hon säger och ge tummen ner på varje inlägg hon skriver. Vilket i sig bara betyder att du inte alls är ointresserad utav det Brumma säger. Utan du vill bara provocera henne och andra.

Du uppvisar nu enbart ett omoget beteende, ungefär som en fjantig fjortis.

Jag tror att Du egentligen inte vill ge sken av att vara en fjantig omogen fjortis utan Du vill nog vara en mogen, vuxen person eller hur?
  • Anonym (M)
    Anonym (Marias Mamma) skrev 2016-02-11 12:05:19 följande:

Om du hade varit intresserad av att inte diskutera med Brumma, hade du inte bemött hennes inlägg eller gjort tumme ned på dom hela tiden. Hade du i stället bara ignorerat hennes inlägg hade du visat att du inte vill diskutera med henne.

Nu svarar du henne hela tiden, det utan att faktiskt svara på det hon säger och ge tummen ner på varje inlägg hon skriver. Vilket i sig bara betyder att du inte alls är ointresserad utav det Brumma säger. Utan du vill bara provocera henne och andra.

Jag tror att Du egentligen inte vill ge sken av att vara en fjantig omogen fjortis utan Du vill nog vara en mogen, vuxen person eller hur?

Ja,självklart vill jag vara en mogen och vuxen person!

Men har du någon idé om hur jag på riktigt får Brumma att sluta att diskutera mer med mig i tråden?

Jag har bett Brumma flera gånger att lämna mig i fred.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (M) skrev 2016-02-11 12:03:46 följande:

Nej,den tråden har jag inte läst.

Menar du att tonen där är en annan?

Exakt!

Jag menar, folk går in i den tråden med inställning att hjälpa, se vad ts faktiskt skriver och vad det är barnet gör som faktiskt är så jobbigt och hur man kan hantera situationen och hur man kan få det bättre.

Hade det stått bonusbarn, hade folk redan när dom sett rubriken, taggat till. Iallafall är det så jag har tolkat det. För i nästan identiska trådar, där det verkar vara något som är galet med barnet, så borde bonusmammor lämna sina familjer om det inte passar. Medan i den här tråden kommer väldigt fina "kämpa" "det blir bättre" "har ni kontaktat bvc?" Kommentarer.

Det är precis det här jag menar, varför är folk inte lika snälla när en bonusförälder vill be om hjälp, eller bara vill skriva av sig för att se om det finns någon som har samma problem, det är så sorgligt.
  • Anonym (M)
    Anonym (Marias Mamma) skrev 2016-02-11 12:05:19 följande:

Det som är att när jag citerar en skribent i tråden som är av samma åsikt som mig är Brumma där direkt och startar en off topic diskussion i tråden med mig.

Jag har försökt att bara ignorera det vilket har lett till att Brumma har blivit ännu mer envis med att "försöka få mig att begripa utifrån ett sätt som Brumma anser är rätt"

Jag är egentligen ingen omogen fjortis utan jag vill bara att hon ska lämna mig i fred i tråden så att jag kan fortsätta att diskutera med övriga i tråden.
  • BioBonus
    LFF skrev 2016-02-11 11:08:41 följande:
    Och fortfarande, ingen anser att barnet ska få kalla någon för mamma/pappa mot dennes vilja utan just respektera dennes önskemål. Men barnet får fortfarande anse att personen är som en mamma/pappa.
    Det är nog ingen idé att du försöker få tex (M) att det inte är någon som säger det. Men du har uppfattat alla oss andra helt korrekt.
  • Brumma
    Anonym (M) skrev 2016-02-11 12:09:47 följande:

Ja,självklart vill jag vara en mogen och vuxen person!

Men har du någon idé om hur jag på riktigt får Brumma att sluta att diskutera mer med mig i tråden?

Jag har bett Brumma flera gånger att lämna mig i fred.

Jag har redan svarat (upprepade gånger) på hur du skall få mig att sluta bemöta dig.

1. Sluta påstå att någon skrivit saker som aldrig blivit skrivna (eller påstådda underförstått mellan raderna).

2. Sluta bemöta det jag skriver genom att hänvisa till mina inlägg när du skriver till en tredje part.

3. Sluta göra tummen ner på inlägg där jag citerar ngn annan.

4. Sluta göra tummen ner på inlägg där jag vänligt ber dig att sluta hitta på att jag skrivit saker jag aldrig skrivit.

Självklart kommer jag då att respektera att din önskan. Men så länge du fortsätter dra in mig eller det jag skrivit så visar du tydligt att du anser att den respekten bara skall komma från mitt håll. Inte att den skall vara ömsesidig. Och DET måste jag få bemöta.
  • Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-11 12:30:28 följande:

Jag har redan svarat (upprepade gånger) på hur du skall få mig att sluta bemöta dig.

1. Sluta påstå att någon skrivit saker som aldrig blivit skrivna (eller påstådda underförstått mellan raderna).

2. Sluta bemöta det jag skriver genom att hänvisa till mina inlägg när du skriver till en tredje part.

4. Sluta göra tummen ner på inlägg där jag vänligt ber dig att sluta hitta på att jag skrivit saker jag aldrig skrivit.

Självklart kommer jag då att respektera att din önskan. Men så länge du fortsätter dra in mig eller det jag skrivit så visar du tydligt att du anser att den respekten bara skall komma från mitt håll. Inte att den skall vara ömsesidig. Och DET måste jag få bemöta.

• Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-11 12:30:28 följande:

Svar på tråden Bonusmammor