• Anonym (Nyfiken)

Bonusmammor

Varför är ni så hatiska när det gäller bonusmammor? Är det svartsjuka som får er att vara så upprörda eller tycker ni alla bonusmammor är hemska?

Varenda tråd som har med bonusmammor att göra får så extremt mycket hatiska kommentarer och bonusmamman borde lämna sin partner..

Men när det gäller familjer med biologiska barn så bör man ta hjälp av sin parter, psykologer, familjeterapi, utredning av barnen om dom är jobbiga osv osv osv.

Jag undrar helt enkelt vad ni har emot bonusmammor?

• Svar på tråden Bonusmammor
  • Anonym (M)
    LFF skrev 2016-02-11 10:51:01 följande:

Men fortfarande, det är INGEN som sagt att barnet ska få kalla någon något mot dennes vilja. Men, även om man kallar sin bonusförälder vid förnamn så kan man DEFINIERA denne som en förälder, att den har en föräldraroll för barnet. Och DET kan ingen ta ifrån barnet.

Person A blir tillsammans med person B som har barn C. C vill kalla A för mamma, A säger att barnet ska säga A men att det inte betyder att C inte får tycka att A är som en mamma (eller pappa om det nu är så). 

Det intressanta är inte vad barnet får tycka i sitt eget tycke utan att barnet visa respekt i handling om bonusmamman inte vill bli kallad av barnet för t.ex "mamma"
  • LFF
    Anonym (M) skrev 2016-02-11 11:04:26 följande:
    Det intressanta är inte vad barnet får tycka i sitt eget tycke utan att barnet visa respekt i handling om bonusmamman inte vill bli kallad av barnet för t.ex "mamma"
    Och fortfarande, ingen anser att barnet ska få kalla någon för mamma/pappa mot dennes vilja utan just respektera dennes önskemål. Men barnet får fortfarande anse att personen är som en mamma/pappa.
  • LFF
    Anonym (M) skrev 2016-02-11 11:04:26 följande:
    Nämn ETT inlägg där det står att det är ok för barnet att kalla en bonusförälder för mamma/pappa mot dennes vilja!
  • Anonym (M)
    LFF skrev 2016-02-11 11:10:16 följande:

Nämn ETT inlägg där det står att det är ok för barnet att kalla en bonusförälder för mamma/pappa mot dennes vilja!

Ha ha!

Du fattar uppenbarligen inte att "du gräver efter halmstrån" genom att tolka skribenters inlägg i tråden ordagrant.
  • Brumma
    Anonym (M) skrev 2016-02-11 11:16:14 följande:

Ha ha!

Du fattar uppenbarligen inte att "du gräver efter halmstrån" genom att tolka skribenters inlägg i tråden ordagrant.

Du erkänner alltså att du tolkat fritt efter vad du "läser mellan raderna" istället för att faktiskt utgå från vad skribenter faktiskt skriver?
  • Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-11 11:33:24 följande:

Du erkänner alltså att du tolkat fritt efter vad du "läser mellan raderna" istället för att faktiskt utgå från vad skribenter faktiskt skriver?

Du är rolig du....
  • Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-11 11:33:24 följande:

Du kommer inte hur mycket du än envisas få något annat än "tummen ner av mig"
  • Anonym (M)
    Anonym (Lisa (bonusm)) skrev 2016-02-10 02:25:19 följande:

Man måste nog ha en riktigt usel relation till bonusbarnen om den hämmas av att barnen inte får säga mamma eller säger "mamma Karin" istället. Många yngre barn kallar även vänners mammor, dagisfröken osv för mamma, självklart uppmuntrar man inte det och det går bra ändå. Så varför skulle det vara svårare för pappas nya? Min storas tös vänner kallade mig mamma tills de var 3, det låg ingen kärlekshandling bakom det utan de testade ord hos någon de träffade varje dag.

Ja verkligen.
  • Brumma
    Anonym (M) skrev 2016-02-11 11:38:14 följande:

Du kommer inte hur mycket du än envisas få något annat än "tummen ner av mig"

Hekt ok.

Det är inte jag som framstår som om jag inte har några argument :)

Faktum är att det är ett ganska bra svar från dig. Du kan inte redovisa varifrån du får dina påhitt och kan inte ens besvara en enkel fråga. Vilket gör att dina tummen ner visar riktigheten i att du faktiskt inte kan stödja dina felaktigheter och påståenden i realiteten.
  • Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-02-11 11:49:07 följande:

Hekt ok.

Det är inte jag som framstår som om jag inte har några argument :)

Faktum är att det är ett ganska bra svar från dig. Du kan inte redovisa varifrån du får dina påhitt och kan inte ens besvara en enkel fråga. Vilket gör att dina tummen ner visar riktigheten i att du faktiskt inte kan stödja dina felaktigheter och påståenden i realiteten.

Jag gör tummen ner på dina inlägg eftersom att jag fortfarande inte är intresserad av att föra en diskussion med dig i tråden!!!

Du verkar triggas av personer som visar tydligt att dom ej vill diskutera mer med dig!!
Svar på tråden Bonusmammor