• Anonym (Nyfiken)

Bonusmammor

Varför är ni så hatiska när det gäller bonusmammor? Är det svartsjuka som får er att vara så upprörda eller tycker ni alla bonusmammor är hemska?

Varenda tråd som har med bonusmammor att göra får så extremt mycket hatiska kommentarer och bonusmamman borde lämna sin partner..

Men när det gäller familjer med biologiska barn så bör man ta hjälp av sin parter, psykologer, familjeterapi, utredning av barnen om dom är jobbiga osv osv osv.

Jag undrar helt enkelt vad ni har emot bonusmammor?

• Svar på tråden Bonusmammor
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 13:36:39 följande:
    Med tanke på att du verkar svara med tummen ner när du inte kan bemöta skribenten med motargumentation som håller antar jag att du inte heller kan påvisa att någon påstått detta du påstår att någon sagt?

Du tycker alltså det är ok att - som de som hatar bonusmammor utan grund - påstå att folk tycker saker utan att ha någon grund för det?

Jag hoppas för din skull att det inte sker i verkligheten, då hade du nämligen kunnat bli anmäld för förtal.

Ett väldigt enkelt sätt att få folk att sluta ifrågasätta dig (det är ju flera som gjort det nu) är ju annars att faktiskt visa vilka inlägg du menar när du skriver att barnet har rätt att gå emot bonusmammans vilja. Inte bara påstå att "vissa utgått från" eller att "vissa tycker". Det verkar ju inte vara någon annan än du som uppfattat diskussionen på detta sätt.

Vilket jag då drar paralleller till hur hat mot bonusmammor uppstår och fortlever oavsett vad dessa bonusmammor själva säger.
  • Anonym (M)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-02-03 12:14:02 följande:

Varför är ni så hatiska när det gäller bonusmammor? Är det svartsjuka som får er att vara så upprörda eller tycker ni alla bonusmammor är hemska?

Varenda tråd som har med bonusmammor att göra får så extremt mycket hatiska kommentarer och bonusmamman borde lämna sin partner..

Men när det gäller familjer med biologiska barn så bör man ta hjälp av sin parter, psykologer, familjeterapi, utredning av barnen om dom är jobbiga osv osv osv.

Jag undrar helt enkelt vad ni har emot bonusmammor?

Inget alls måste jag säga.

Själv då?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 13:48:29 följande:

Skulle du ite logga ut? Gör det så kan vi fortsätta diskussionen utan dina sandlådefasoner.

Ha ha!

Jag ska inte logga ur än på ett tag!!!

[/quote]

Men då kanske du skulle kunna svara på frågan?

Eftersom anledningen till att du inte kunde det var att du skulle logga ut?
  • Anonym (M)
    Anonym (Självklart) skrev 2016-02-10 13:50:52 följande:

Med tanke på att du verkar svara med tummen ner när du inte kan bemöta skribenten med motargumentation som håller antar jag att du inte heller kan påvisa att någon påstått detta du påstår att någon sagt?

Du tycker alltså det är ok att - som de som hatar bonusmammor utan grund - påstå att folk tycker saker utan att ha någon grund för det?

Jag hoppas för din skull att det inte sker i verkligheten, då hade du nämligen kunnat bli anmäld för förtal.

Ett väldigt enkelt sätt att få folk att sluta ifrågasätta dig (det är ju flera som gjort det nu) är ju annars att faktiskt visa vilka inlägg du menar när du skriver att barnet har rätt att gå emot bonusmammans vilja. Inte bara påstå att "vissa utgått från" eller att "vissa tycker". Det verkar ju inte vara någon annan än du som uppfattat diskussionen på detta sätt.

Vilket jag då drar paralleller till hur hat mot bonusmammor uppstår och fortlever oavsett vad dessa bonusmammor själva säger.

• Anonym (M)
    Anonym (Självklart) skrev 2016-02-10 13:52:19 följande:

Ha ha!

Jag ska inte logga ur än på ett tag!!!

Men då kanske du skulle kunna svara på frågan?

Eftersom anledningen till att du inte kunde det var att du skulle logga ut?

[/quote]

Du bestämmer väl ändå inte vilka frågor jag svarar på och inte?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 14:03:24 följande:

Du bestämmer väl ändå inte vilka frågor jag svarar på och inte?

Självklart inte.

Men då får du kanske förvänta dig att folk inte tar det du skriver på allvar.
  • Anonym (M)
    Anonym (Självklart) skrev 2016-02-10 14:10:06 följande:

Självklart inte.

Men då får du kanske förvänta dig att folk inte tar det du skriver på allvar.

Har jag påstått att jag förväntar mig att folk ska ta mig på allvar?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 14:16:27 följande:

Har jag påstått att jag förväntar mig att folk ska ta mig på allvar?

Du verkar onekligen bli väldigt arg när du blir ifrågasatt.

Eller gör du alla tummen ner för att du vill roa?
  • Anonym (M)
    Anonym (Självklart) skrev 2016-02-10 14:29:02 följande:

Du verkar onekligen bli väldigt arg när du blir ifrågasatt.

Eller gör du alla tummen ner för att du vill roa?

Nej,jag blir absolut inte arg när jag "blir ifrågasatt"

Blir du arg över att bli det?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 13:13:04 följande:

Jag blir lite nyfiken över hur denna fråga uppstod?

Jag har läst ganska många trådar under långtid om just det här och det finns folk som hugger i varje tråd. Läser man sen någon liknande tråd fast det är biomamma som skriver av sig så blir det en helt annan stämning.

Jag själv är inte bonusmamma men jag har egna barn, men är dock inte tillsammans med deras pappa längre, han har inte heller skaffat någon ny, men den dagen kan jag inte förstå att jag skulle kunna hata den människan utan grund.

Jag var även tillsammans med en kille för ganska många år sen, där biomamman åkte hem till min bostad( vi bodde inte ihop)hon var förbannad och bad mig att inte träffa barnen, hon tyckte inte jag passade in i deras liv, jag blev väldigt paff, backade och lämnade min kille, den här kvinnan hade aldrig träffat mig innan men ändå var hon skogstokig på mig.

Jag är själv uppväxt med en bonusmamma som jag trivdes med och hon var hård mot mig, men alltid rättvis. Hon visade vad som var rätt och fel i hennes och pappas hem på samma sätt som min mamma gjorde det i hennes hem. Men min mamma tyckte inte om henne. Jag förstår fortfarande inte varför och min mamma kan inte ge mig ett vettigt svar. Hon tyckte min pappa blev larvig när han träffat henne, men jag tycker inte det är en vettig orsak.

Det var där frågan uppstod.
Svar på tråden Bonusmammor