Inlägg från: Anonym (Självklart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Självklart)

Bonusmammor

Anonym (M) skrev 2016-02-05 23:52:48 följande:

Och det innebär ju just i praktiken att om pappans nya inte vill bli tilltalad "mamma" av pappans barn bör pappans barn givetvis respektera det!

Absolut.

Det är ju ingen som påstått ngt annat. Snarare har väl alla genomgående i tråden skrivit exakt samma sak?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-06 10:58:05 följande:

Nu har dock diskussionen kommit handla mer om att barnet riskerar att kränka pappans nya partner genom att definiera/tilltala denne något mot dennes vilja.

Ser faktiskt ingen utom du som diskuterar det.

Det finns ju ingen enda i tråden som påstår att barnet skall få kalla bonusmamman något alls mot hennes vilja.

Eller har jag missat något inlägg?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 12:18:08 följande:

Det har utgåtts mycket i tråden ifrån att man i familjer är överens om vad man kallar varandra, vilket ju inte alltid stämmer överens med verkligen.

Just därför har jag försökt att se det utifrån fler perspektiv än barnets.

Fast helt ärligt kan jag inte se någon som anser att ett barns rätt att kalla någon någonting övergår rätten att inte få bli kallad något man inte vill.

Om du förstår hur jag menar (kände att det lät lite rörigt)?

Det enda som sagts är att det är ok att kalla bonusmamman för mamma/bonusmamma om barnet och bonusmamman är överens om det. Vilket ju innebär att barnet inte har rätt att kalla bonusmamman för mamma om hon inte vill det.

Så nej, jag kan inte se att du sett det ur något annat perspektiv än resten?

Var påstår någon att det är okej att barnet får kalla bonusmamman för mamma om bonusmamman inte vill? Eller att någon får kalla någon annan för något alls om personen ifråga inte vill bli kallad just det?

Förlåt för frågor - är bara intresserad av att förstå :)
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 12:41:00 följande:

Du får gärna ställa frågor till mig!

Men frågan är ju om du någonsin kommer att bli nöjd med svaren jag ger dig?

Jag måste erkänna att det är svårt att bli helt nöjd med svar som inye går att koppla till något inlägg i tråden. Jag är intresserad av hur diskussionen kan handla om någonting som inte finns någon motargumentation mot.

Därav jag undrar var dessa/detta inlägg är som påstått att det är ok att barnet kallar bonusmamman något mot hennes vilja :) För då hade jag förstått diskussionen bättre.

Tänker på TS fråga - varför ogillar/hatar människor här på forumet bonusmammor bara för att de råkar vara bonusmammor. Och funderar över om det inte eldar på det hatet när konflikter skapas utan grund? För att människor bestämmer sig för att en bonusmamma skall vara och tycka på ett visst sätt och då utgår de redan från sina personliga förutfattade meningar istället för att lyssna till "motargumenten". Man är fastlåst i sin uppfattning om den "andra sidan".

Jag funderade över det och läste denna väldigt långa diskussion som uppkommit i tråden och undrar som sagt om ursprunget. Om det är någon som faktiskt tycker detta (att barnets rätt går före bonusmammans rätt att välja vad hon vill bli kallad) eller om även detta är en föreställning om att diskussionen handlar om något och att någon tycker något - fast det inte är så?

Precis som hatet mot bonusmammorna.

Så som sagt undrar jag . Var har någon sagt att detta är ok? För det känns ju synd om det faktiskt inte stämmer.

"Nöjd" skulle jag väl bli om du kunde hänvisa till dessa påståenden :)
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 13:10:30 följande:

Du får fortsätta du att just undra specifikt över mina inlägg i tråden!

Jag måste dessvärre strax logga ur då jag känner mig inte alls bra i kroppen efter att jag för en stund sen ramlade och slog ryggen hårt i golvet.

Då får jag beklaga.

Och tyvärr utgå från att du är likadan som dessa som hatar bonusmammor. Utgå från ngt du själv fantiserat ihop.

För ingenstans går det att hitta något stöd för det du påstår. Ändå fortsätter du att elda på denna villfarelse.

Det är verkligen synd att konflikter och förutfattade meningar kan få baseras på något helt utan grund.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 13:36:39 följande:
    Med tanke på att du verkar svara med tummen ner när du inte kan bemöta skribenten med motargumentation som håller antar jag att du inte heller kan påvisa att någon påstått detta du påstår att någon sagt?

Du tycker alltså det är ok att - som de som hatar bonusmammor utan grund - påstå att folk tycker saker utan att ha någon grund för det?

Jag hoppas för din skull att det inte sker i verkligheten, då hade du nämligen kunnat bli anmäld för förtal.

Ett väldigt enkelt sätt att få folk att sluta ifrågasätta dig (det är ju flera som gjort det nu) är ju annars att faktiskt visa vilka inlägg du menar när du skriver att barnet har rätt att gå emot bonusmammans vilja. Inte bara påstå att "vissa utgått från" eller att "vissa tycker". Det verkar ju inte vara någon annan än du som uppfattat diskussionen på detta sätt.

Vilket jag då drar paralleller till hur hat mot bonusmammor uppstår och fortlever oavsett vad dessa bonusmammor själva säger.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 13:48:29 följande:

Skulle du ite logga ut? Gör det så kan vi fortsätta diskussionen utan dina sandlådefasoner.

Ha ha!

Jag ska inte logga ur än på ett tag!!!

[/quote]

Men då kanske du skulle kunna svara på frågan?

Eftersom anledningen till att du inte kunde det var att du skulle logga ut?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 14:03:24 följande:

Du bestämmer väl ändå inte vilka frågor jag svarar på och inte?

Självklart inte.

Men då får du kanske förvänta dig att folk inte tar det du skriver på allvar.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 14:16:27 följande:

Har jag påstått att jag förväntar mig att folk ska ta mig på allvar?

Du verkar onekligen bli väldigt arg när du blir ifrågasatt.

Eller gör du alla tummen ner för att du vill roa?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 14:32:11 följande:

Nej,jag blir absolut inte arg när jag "blir ifrågasatt"

Blir du arg över att bli det?

Nej?

Det är inte jag som gör tummen ner, ber folk att inte ifrågasätta mig eller vägrar besvara enkla frågor ;)

Så vad är din anledning att göra tummen ner om inte för att visa ditt missnöje med någons inlägg?

Att dra ner tråden till sandlådenivå och förstöra tråden rent allmänt?

För du måste väl förstå att det är så du framstår i ditt ihärdiga "tummenerkrig" och vägran att föra en diskussion på en vuxen nivå (dvs faktiskt besvara frågor som uppstår istället för att påstå saker om andra )?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 15:01:45 följande:

Om du lägger ner ditt off topic tjafsande hit och ditt om vad du anser vara sandlådenivå ska du se att mina svar till dig blir betydligt mer nyanserade och sakliga!

Jag kan lova dig det.

Då frågar jag mycket sakligt om var någon skrivit att det är ok att kalla någon bonusmamma/mamma utan personens tillåtelse?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 15:15:07 följande:

Det utgås som jag uppfattar det mycket utifrån barnets behov just istället för att se till hela familjens behov.

Sen vill jag lyfta fram att det är nog vanligare än vad man kan tro att inte vara överens -att konflikter då uppstår, vilket då är synd.

Det var ingen sakligt rakt svar.

Var finns dessa inlägg som utgår från detta? Var finns de inlägg som gjort att du fått denna uppfattningen ingen annan tycks fått?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 15:40:00 följande:

Äh!

Vi lägger ner vår diskussion med varandra här i tråden då du uppenbarligen är en sån typ av person som har bestämt dig för att missförstå skribenter i tråden som du har fått för dig har "fel"

Hejdå!!!!!

Du menar som du gör?

Jodå...
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (M) skrev 2016-02-11 12:57:42 följande:

Det är inte så enkelt som man kanske kan tro att t.ex mormodern får vårdnaden om barnet om vårdnadshavarna motsätter sig det starkt.

Lämpligheten utreds både hos mormodern och vårdnadshavarna.

Vårdnad?

Vem har pratat om att stämma för vårdnad?
Svar på tråden Bonusmammor