Anonym (M) skrev 2016-02-10 12:41:00 följande:
Du får gärna ställa frågor till mig!
Men frågan är ju om du någonsin kommer att bli nöjd med svaren jag ger dig?
Jag måste erkänna att det är svårt att bli helt nöjd med svar som inye går att koppla till något inlägg i tråden. Jag är intresserad av hur diskussionen kan handla om någonting som inte finns någon motargumentation mot.
Därav jag undrar var dessa/detta inlägg är som påstått att det är ok att barnet kallar bonusmamman något mot hennes vilja :) För då hade jag förstått diskussionen bättre.
Tänker på TS fråga - varför ogillar/hatar människor här på forumet bonusmammor bara för att de råkar vara bonusmammor. Och funderar över om det inte eldar på det hatet när konflikter skapas utan grund? För att människor bestämmer sig för att en bonusmamma skall vara och tycka på ett visst sätt och då utgår de redan från sina personliga förutfattade meningar istället för att lyssna till "motargumenten". Man är fastlåst i sin uppfattning om den "andra sidan".
Jag funderade över det och läste denna väldigt långa diskussion som uppkommit i tråden och undrar som sagt om ursprunget. Om det är någon som faktiskt tycker detta (att barnets rätt går före bonusmammans rätt att välja vad hon vill bli kallad) eller om även detta är en föreställning om att diskussionen handlar om något och att någon tycker något - fast det inte är så?
Precis som hatet mot bonusmammorna.
Så som sagt undrar jag . Var har någon sagt att detta är ok? För det känns ju synd om det faktiskt inte stämmer.
"Nöjd" skulle jag väl bli om du kunde hänvisa till dessa påståenden :)