Inlägg från: Anonym (Marias Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Marias Mamma)

Bonusmammor

Svar på TS.

Det finns en hel del saker jag stör mig hos dotterns bonus mamma om jag ska vara ärlig.

Men det är mest pappans fel, då han själv varit totalt ointresserad av våran dotter Maria. Maria anser att han inte bryr sig om henne och att han inte älskar henne.

Vi separerade när Maria var 1 år. Bonusmamman har varit med sen hon var 4år. Under alla dessa år har hon tagit mer plats än pappan, pappan är tystlåten och troligtvis känslomässigt handikappad. Tror även han har någon diagnos då han bara ser sina behov och till sitt egna mående. Bonusmamman är betydligt mer social och pratglad. Dottern pratar bara om bonusmamman och aldrig pappan. Händer det något när dottern är iväg på umgänge är det bonusmamman som får veta det.

Jag är jätteglad över att dottern har en bonusmamma som tycker om henne och som visar det. Att dom har en nära och bra relation. Det är enbart positivt!

Det är svårt då en del stora saker är negativa. Jag är jätteglad för att det är någon som bryr sig och som tycker om Maria som ett eget barn.

Pappan tar inte sitt ansvar och bonusmamman underlättar det för honom. Det gör mig jäkligt förbannad. Om en förälder inte tar sitt ansvar som vuxen, ska deras partner inte underlätta det för dom. Vilket hon gör.

Men det är egentligen pappan som skulle ha en nära och bra relation med Maria eller om dom båda hade haft en sån bra relation med henne. Det hade varit det allra bästa!

Både socialsekreterare och jag själv har tagit upp vikten av att hon måste backa och pappan ska ta mera plats. Pappan har tagit alldeles för lite plats och lagt över/låtit bonusmamman ta alldeles för stort ansvar. Om dom separerar skulle dottern inte åka till sin pappa. Hon känner honom inte trots att hon åkt till honom i 12 år.

Bonusmamman är psykiskt sjuk och är sjukskriven för det.

Hon har inga direkta sociala gränser och projicerar gärna sina egna upplevelser på dottern. Blev bonusmamman mobbad är dottern också det, trots att dottern inte är det. Mår Maria dåligt så beror det på samma saker som bonusmamman mått dåligt över, trots att det inte är så. Bantning och annat barn inte ska höra tas ofta upp.

Hon och pappan lovar gärna dottern saker dom aldrig håller.

• Anonym (Marias Mamma)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-02-10 14:32:25 följande:

Jag har läst ganska många trådar under långtid om just det här och det finns folk som hugger i varje tråd. Läser man sen någon liknande tråd fast det är biomamma som skriver av sig så blir det en helt annan stämning.

Jag själv är inte bonusmamma men jag har egna barn, men är dock inte tillsammans med deras pappa längre, han har inte heller skaffat någon ny, men den dagen kan jag inte förstå att jag skulle kunna hata den människan utan grund.

Jag var även tillsammans med en kille för ganska många år sen, där biomamman åkte hem till min bostad( vi bodde inte ihop)hon var förbannad och bad mig att inte träffa barnen, hon tyckte inte jag passade in i deras liv, jag blev väldigt paff, backade och lämnade min kille, den här kvinnan hade aldrig träffat mig innan men ändå var hon skogstokig på mig.

Jag är själv uppväxt med en bonusmamma som jag trivdes med och hon var hård mot mig, men alltid rättvis. Hon visade vad som var rätt och fel i hennes och pappas hem på samma sätt som min mamma gjorde det i hennes hem. Men min mamma tyckte inte om henne. Jag förstår fortfarande inte varför och min mamma kan inte ge mig ett vettigt svar. Hon tyckte min pappa blev larvig när han träffat henne, men jag tycker inte det är en vettig orsak.

Det var där frågan uppstod.

Jag ogillar min dottersbonus mamma av några skäl som jag angett tidigare. Samtidigt som jag tycker om att det är bra att hon finns där för dottern och visar att hon tycker om henne.

Har inget agg emot bonusmammor/pappor överlag utan jag tycker bara att det är bra att det finns vuxna personer i barnets liv som finns där för dom och som bryr sig.

Är det däremot bonusföräldrar som inte bryr sig eller som är dumma mot barnen på något sätt är det inte bra och då ogillas dom.
  • Anonym (Marias Mamma)
    Anonym (M) skrev 2016-02-11 11:54:17 följande:

Jag gör tummen ner på dina inlägg eftersom att jag fortfarande inte är intresserad av att föra en diskussion med dig i tråden!!!

Du verkar triggas av personer som visar tydligt att dom ej vill diskutera mer med dig!!

Om du hade varit intresserad av att inte diskutera med Brumma, hade du inte bemött hennes inlägg eller gjort tumme ned på dom hela tiden. Hade du i stället bara ignorerat hennes inlägg hade du visat att du inte vill diskutera med henne.

Nu svarar du henne hela tiden, det utan att faktiskt svara på det hon säger och ge tummen ner på varje inlägg hon skriver. Vilket i sig bara betyder att du inte alls är ointresserad utav det Brumma säger. Utan du vill bara provocera henne och andra.

Du uppvisar nu enbart ett omoget beteende, ungefär som en fjantig fjortis.

Jag tror att Du egentligen inte vill ge sken av att vara en fjantig omogen fjortis utan Du vill nog vara en mogen, vuxen person eller hur?
Svar på tråden Bonusmammor