• JTA

Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande

"Regeringen har gett i uppdrag till polisen och Migrationsverket att förbereda avvisningar av upp till 80.000 personer som sökte asyl i Sverige i fjol. Chartrade plan ska användas och inrikesminister Anders Ygeman beskriver det som en ”mycket stor utmaning”."

www.di.se/artiklar/2016/1/27/tiotusentals-asylsokande-avvisas/

Som alla vet ingår Miljöpartiet i regeringen och delar ansvaret för dess beslut. Detta måste vara det mest flagranta sveket mot sina väljare av något svenskt parti i historien. 

Om alla människor vore rationella, borde inte då  Miljöpartiet få precis noll väljare till nästa val? 
  • Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-02-14 15:01:23 följande:
    Nej, man kan kalla människor för "illegala" och mena något helt annat precis som man kan kalla någon för en "tjackhora" och mena något helt annat.
    Det där var inte riktigt svar på frågan. Du ignorerade också ett antal frågor i mitt orginalinlägg. Men det är ju inget tvång att svara på frågor här. Såklart :)
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-02-14 14:57:57 följande:
    Well, det verkade behövas för att du skulle förstå att dina åsikter inte är absolut sanning.
    Det är inte min åsikt utan en verifierbar iakttagelse. Allt man behöver göra är googla och titta på träffarna.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-02-14 15:03:51 följande:
    Det där var inte riktigt svar på frågan. Du ignorerade också ett antal frågor i mitt orginalinlägg. Men det är ju inget tvång att svara på frågor här. Såklart :)
    Jo, det var svar på frågan. NEJ är ett svar på frågan "Du vet alltså"  Du får börja läsa mina svar annars är det ingen idé att du ställer några frågor.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-02-14 15:01:57 följande:
    Ska jag tolka detta
    Du kan tolka det som precis som det står - att det inte finns någon mening i illegal som bortser från lagar. Du hade ju initialt väldigt svårt för att ta till dig det.
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-02-14 15:03:58 följande:
    Det är inte min åsikt utan en verifierbar iakttagelse. Allt man behöver göra är googla och titta på träffarna.
    Jag försöker igen; jo det är din åsikt. Det betyder inte att den är ogrundad. Men en välgrundad åsikt är ingen absolut sanning.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-02-14 15:17:51 följande:
    Jag försöker igen; jo det är din åsikt. Det betyder inte att den är ogrundad. Men en välgrundad åsikt är ingen absolut sanning.
    Nej, det är ingen åsikt att X antal träffar av X leder till X. Det går att kolla upp.
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-02-14 15:12:38 följande:
    Du kan tolka det som precis som det står - att det inte finns någon mening i illegal som bortser från lagar. Du hade ju initialt väldigt svårt för att ta till dig det.
    Eh, nej. Det hade jag inte. Det är en tolkning du gjort.
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-02-14 15:30:26 följande:
    Nej, det är ingen åsikt att X antal träffar av X leder till X. Det går att kolla upp.
    Antal träffar på Google bevisar inte mer än att det finns fog för din åsikt. Den blir ingen sanning för det.

Alltså,

Om man googlar begreppet illegal invandring kan man se att avpixlat m.fl. använder det begreppet. Men det betyder inte att det finns en"rätt" association till begreppet. Det används även i andra sammanhang. Och har andra möjliga associationer.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-02-11 12:41:04 följande:
    Jag skrev illegal. Du tjatar om olaglig i betydelsen straffbar.

Illegal har fler synonymer än olaglig. Illegal är också synonym med otillåten.

Det är otillåtet för den med avslag att stanna i Sverige.

"Vinner" på att hävda det? Tja. Det ÄR otillåtet.

Det man eventuellt kan få fram rent politiskt, tänker jag mig, är t. ex. skulle man kunna få opinionen med sig på åtgärder för att fler ska kunna avvisas och andra negativa förändringar för denna grupp.
    Det är varken olagligt eller otillåtet enligt lagen för den som fått avslag på sin asylansökan att stanna i landet.

Hur du än vänder och vrider på det så begår inte dessa människor någon kriminell handling.
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-02-14 15:09:25 följande:
    Jo, det var svar på frågan. NEJ är ett svar på frågan "Du vet alltså"  Du får börja läsa mina svar annars är det ingen idé att du ställer några frågor.
    Problemet med vissa av dina svar, som jag ser det, är att de kan tolkas lite olika. Du skriver först nej, och gör sen en liknelse som om svaret egentligen är ja.

Men ok. Nej. Du vet inte det. Men känner dig ändå säker på att så är fallet. Är det rätt tolkat? Alltså nej, men ja?
Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande