• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-03-23 19:32:18 följande:

Måste man väga sig? :-O jag väger mig aldrig utan vet "ungefär" och har nog inte stått på en våg på fleeeeera år och äger ingen heller..

Apropå det Reflexen skrev ovan om man inte vill väga sig och så, jag vet många som inte velat väga sig alls pga ångest av viktuppgången (även fast det är normalt under graviditet) och då har dom vägt sig utan att kolla resultatet så har bara bm kollat vikten och skrivit ner det för sig själv, för att fortfarande kunna ha lite koll :) bara ett tips om någon härinne tycker det är/kommer bli jobbigt med vägning och sånt..
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-23 19:26:40 följande:

Hmm den säger att jag borde gått upp nästan 2 kg nu men jag har bara gått upp ca ett halvt kilo. Ska jag va orolig? Det behöver man väl inte va så här tidigt? Tänker att det beror på att jag inte haft matlust sista veckorna och att det kommer när illamåendet går över.

Nejdå, så tidigt spelar det ingen roll alls! Med sonen gick jag ner 1,5 kg i början, men sen sa det pang efter v 8 och då gick jag upp fyra kg fort. Stannade kvar på det länge sen. Körde verkligen "trappan" med honom och verkar göra detsamma nu.

Ligger ganska bra enligt min vecka nu, så är nöjd.

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-24 08:09:28 följande:
    Nejdå, så tidigt spelar det ingen roll alls! Med sonen gick jag ner 1,5 kg i början, men sen sa det pang efter v 8 och då gick jag upp fyra kg fort. Stannade kvar på det länge sen. Körde verkligen "trappan" med honom och verkar göra detsamma nu.

Ligger ganska bra enligt min vecka nu, så är nöjd.
    Ok :) är i vecka 10 nu, väntar ett par veckor med att väga mig då för i vecka 12 ska jag ha min första läkarkontroll så då märker de väl om det ligger som det ska.

Hur går det med dig och foglossningarna? Känner du dig bättre nu när du jobbar mindre?
  • Sajocawa

Liten uppdatering: mår fortfarande bra (trots att jag är så sinnessjukt förvirrad, fått kommentarer om hur disträ jag blivit och jag fortsätter glömma mina saker överallt), och jag VET att ni hatar mig när jag säger att jag vill må illa men när man haft en lyckad graviditet när man mådde piss i flera månader, och en graviditet där jag mådde superb men som slutade i missfall, ja då tar jag hellre de jobbiga symptomen...
    Hur som helst så började ju inte mitt illamående såhär tidigt i min första graviditet heller så jag är inte orolig, både jag och min man har en bra känsla för den här gången! Och ett symtom har jag faktiskt, jag är galet trött. Och då menar jag verkligen helt galet trött.. Och ska jag då jämföra med mina andra graviditeter var jag lite trött förra gången men inte alls i närheten som nu, och med min dotter var jag också såhär galet trött (minns att jag sov kl 19-11 och sen fick jag kämpa mig upp för att jobba..) och det känns faktiskt positivt att ändå ha något tydligt symptom. :)

• Loppan84

Jag förstår dig Sajocawa med den erfarenheten. Samtidigt är det tydligen ganska vanligt att det kan variera ganska mycket mellan olika graviditeter också för samma person som jag förstått? Men hoppas du blir lite illamående då så du får själaro men att det går över fort så du slipper bli sängliggande igen.

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-24 08:12:45 följande:

Ok :) är i vecka 10 nu, väntar ett par veckor med att väga mig då för i vecka 12 ska jag ha min första läkarkontroll så då märker de väl om det ligger som det ska.

Hur går det med dig och foglossningarna? Känner du dig bättre nu när du jobbar mindre?

Övertygad om att allt är som det ska.

Jag gick som sagt först ner, så i v 7 låg jag - 1,5 kg och sen började jag gå upp, men eftersom jag gick ner först blev det ju ändå bara ett par kg plus jämfört med startvikten, trots att jag gick upp fyr kg mellan typ v 8-13. :-P

Det skall mycket till för att man skall fara illa. Tycker att det är imponerande att ni som kräkts ändå lyckats öka i vikt!
  • Symetrical

Vad gäller foglossningen blir den dessvärre sämre och sämre för var dag som går, trots att jag gått ner i tid. Tror att hade mitt bäcken fått bestämma hade jag inte jobbat alls. Men det får det inte, för isf blir den här skåningen knäpp på allvar!

• eagle87

Denna vecka (v9) har illamående slagit till ordentligt här, har inte spytt men mår väldigt väldigt illa:(

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-24 22:30:05 följande:

Denna vecka (v9) har illamående slagit till ordentligt här, har inte spytt men mår väldigt väldigt illa:(

Usch då din stackare! Om det är nån tröst var min allra värsta vecka förra veckan och denna veckan fr.om. Tisdag är det mycket bättre så den absoluta botten varade mindre än en vecka. Hoppas inte det kommer tillbaka när jag ska jobba igen nästa vecka.
    Men du blev ju framflyttad till samma dag som mig så då är du ju i v.10 nu eller hur? 9+1 idag
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-24 12:46:20 följande:

Vad gäller foglossningen blir den dessvärre sämre och sämre för var dag som går, trots att jag gått ner i tid. Tror att hade mitt bäcken fått bestämma hade jag inte jobbat alls. Men det får det inte, för isf blir den här skåningen knäpp på allvar!

Åh nej. Men förstår att du inte bara vill hå hemma, men skulle det behövas så måste du ju det. Hälsan kommer först <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend