• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • eagle87

Åh så fina magar symetrical O capy...

Ja skäms lite över hur stor ja blir på kvällarna

• eagle87
    GästenT skrev 2016-03-26 18:15:26 följande:
    Läste ditt inlägg innan också om moderkakan! Skönt att du hittade det svaret! vilken lättnad.

Jag gick in i v.9 i igår, 8+1. Mår som värst på kvällarna, trött och illamående. Men nu när jag varit ledig så har det känts lite bättre. Ont i brösten och ständigt orolig också såklart. hur mår du annars nu? :) varför har hon skrivit dig som högrisk?? :/ skumt när hon sa något annat!
    Mina ömma bröst har typ försvunnit har lite illamående till O från precis som dej är de mer när ja jobbar mindre när jag är hemma...

När är ditt nästa ul?

Kolla va ja skrev till sagoskog om högrisk
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-27 12:22:07 följande:

Gillar min morgonmage

Loppan kan inte du lägga upp en :)

Kommer här! Har faktiskt börjat synas mycket mer sista 4-5 dagarna men osäker på om det är bebis eller bara svullen/viktökning? Men nu syns det iaf :)

• capy
    Loppan84 skrev 2016-03-27 12:02:55 följande:

Woho! Värsta magarna!
    Har ni börjat känna rörelser eller sparkar ännu? Eller hur står det till där inne?

Längtar tills man kan känna nått, även om jag också inbillar mig att det är lite läskigt haha

Har känt rörelser sedan v17 och nu känns det ofta som att det är fullt krig i magen :)
  • Symetrical

Så fina magar på er allihopa! <3

Själv har jag känt rörelser sedan v 13-14, men då bara som smått fladder innanför blygdbenet. Nu sedan ett par veckor tillbaka (dvs ca v 16-17) har jag känt mer buffar, ffa på urinblåsan när den varit full. :-P

Känt typ 2-3 ggr även på utsidan, men skulle nog aldrig gjort det om jag inte samtidigt känt det inuti, så att säga.

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-27 12:03:51 följande:

Och när är era rul? Jag kan ha glömt nu, säger som Sajocawa att det beror på gravidhjärna för jag glömmer allt hela tiden, men är det nån som fått bra kön ännu?

Rul på fredag kl 14. Inte bestämt oss för om vi skall ta reda på könet eller ej.

Tror capy väntar en pojk.
  • capy
    Symetrical skrev 2016-03-27 14:51:57 följande:
    Rul på fredag kl 14. Inte bestämt oss för om vi skall ta reda på könet eller ej.

Tror capy väntar en pojk.
    Japp, här väntas en lillebror :)
  • Loppan84

Mitt illamående kom tillbaka väldigt starkt igårkväll och hållt i sig hela natten och dagen idag, kräkts upp allt så känns som det är tillbaka på ruta 1. Legat och gråtit och tyckt synd om mig själv lite nu men hittade den här länken som fick det att kännas bättre. Om nån annan i trimester 1 mår lika skit som mig idag är trösten här. Om detta stämmer har jag Max 8 dagar kvar i helvetet ;)

m.huggies.com.au/pregnancy/early-stages/symptoms/hcg-levels

• Iskristall

Hej tjejer! Hoppas ni haft en fin påsk Vilka fina magar nu har. Min är än så länge bara svullnad och gaser

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend