• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-03-26 13:59:29 följande:

Hej åh ok, ja har googlat lite O tydligen går tempen ner när moderkakan tar över.. Så känner mig lugnare nu :)

Va skönt Att du mår bättre nu, du har ju kommit så pass långt att ja tror verkl du inte har någon Som helst anledning att vara orolig längre...

Åh va jobbigt att du känner så me din barnmorska.. Finns de någon möjlighet att du kan byta? Ja vet inte hur ja känner om min barnmorska.. När vi träffa henne va hon ok etc O sa att allt är lugnt O ja har en lågrisk graviditet... Men hon har skrivit högrisk i paprena O skickat remiss för läkarledd graviditet??? Har oxå dragit mig för att ringa men min man ska ringa på tisdag...

Glad påsk allihop :)

Jamen då så, då har vi ju t.o.m. en vetenskaplig förklaring :)

Nej det är väl så man får tänka. Är inte superorolig heller. Men vi har haft en del oturliga fall i fb-gravid-gruppen (borde gått ur för länge sen) som inträffat såhär sent. Och min bästis som plussade nästan samtidigt som mig avbryter sin grav idag. Så mycket dåliga saker händer liksom över mig just nu.

Nja, min bm är ju redan mitt sista hands val tyvärr. På andra stället jobbar min bonussvärmor och på det tredje fick jag inte plats. Så det är nog ganska kört. Vad konstigt att din bm sa och skrev olika. Varför räknas det som högriskgraviditet?
  • Sajo25

Hoppar in här, har första mens dagen idag och börjar därför tempa så fort den är över :)

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-26 13:59:29 följande:
    Hej åh ok, ja har googlat lite O tydligen går tempen ner när moderkakan tar över.. Så känner mig lugnare nu :)

Va skönt Att du mår bättre nu, du har ju kommit så pass långt att ja tror verkl du inte har någon Som helst anledning att vara orolig längre...

Åh va jobbigt att du känner så me din barnmorska.. Finns de någon möjlighet att du kan byta? Ja vet inte hur ja känner om min barnmorska.. När vi träffa henne va hon ok etc O sa att allt är lugnt O ja har en lågrisk graviditet... Men hon har skrivit högrisk i paprena O skickat remiss för läkarledd graviditet??? Har oxå dragit mig för att ringa men min man ska ringa på tisdag...

Glad påsk allihop :)
    Aha så bra att du hittade det med moderkakan. Ingen vits att hålla på och tempa mer nu även om du blir orolig då. Vilken vecka tar moderkakan över då?

Säker på att allt är bra, du har inget att oroa dig över <3
  • Loppan84
    Sajo25 skrev 2016-03-26 20:41:21 följande:

Hoppar in här, har första mens dagen idag och börjar därför tempa så fort den är över :)

Ok, du får gärna hoppa in här men detta är en gravidtråd. Om du hellre vill hänga i tråden med tempare heter den likadant som denna men utan "gravida från..."
  • Symetrical

Morgonmage 18+3. Tycker att den vuxit massor senaste dagarna, men kan ju bero på påskmat och godis likaväl.

• Loppan84

Woho! Värsta magarna!
    Har ni börjat känna rörelser eller sparkar ännu? Eller hur står det till där inne?

Längtar tills man kan känna nått, även om jag också inbillar mig att det är lite läskigt haha

• Loppan84

Och när är era rul? Jag kan ha glömt nu, säger som Sajocawa att det beror på gravidhjärna för jag glömmer allt hela tiden, men är det nån som fått bra kön ännu?

• eagle87
    sagoskog skrev 2016-03-26 19:34:43 följande:
    Jamen då så, då har vi ju t.o.m. en vetenskaplig förklaring :)

Nej det är väl så man får tänka. Är inte superorolig heller. Men vi har haft en del oturliga fall i fb-gravid-gruppen (borde gått ur för länge sen) som inträffat såhär sent. Och min bästis som plussade nästan samtidigt som mig avbryter sin grav idag. Så mycket dåliga saker händer liksom över mig just nu.

Nja, min bm är ju redan mitt sista hands val tyvärr. På andra stället jobbar min bonussvärmor och på det tredje fick jag inte plats. Så det är nog ganska kört. Vad konstigt att din bm sa och skrev olika. Varför räknas det som högriskgraviditet?
    Ja som trodde att allt var guld efter 12-13 v gränsen O man kunde andas ut, ja vet att saker kan gå fel typ Typ moderkaksavlossning etc etc men jag tänker såhär kanske har fel men ju senare MF sker desto mer beror de på att ngt inte är helt rätt hos mamman.. Så om man vet med sig att man är frisk etc så kanske man kan känna sig lugnare? Men kanske har fel???

Hon skrev typ blivit gravid efter infertilitet, med hjälp av fertilitets behandling. Tagit clomid (Pergo), tar progesteron och metformin. Har pcos.

De va hennes förklaring på varför hon referat som högrisk så fattar inte egentligen varför.! Ska ringa på tisdag... Har bara progestron till 11+3 O vill gärna ta till 12-13 i säkerhets skull fastän de mesta rinner ut redan nu....
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend