• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84

Eagle - som jag skrivit många gånger förr så verkar de knepiga. Kan du pausa lite från dem? Jag har personligen bestämt mig för att ta bort all sån typ av negativ energi och människor som inte vill mig väl ur mitt liv. Nu är det ju lite svårt att kapa helt med familj, men ni kan ju hålla det till ett minimum (högtider, födelsedagar) och så behöver ni ju inte träffa dem själva? Om din man vill ha en nära relation till sin syster kan väl de umgås själva ibland, ni behöver ju inte göra allt parvis

• misslina

Hej tjejer!

Vad kul att se era magar! :)

Nu har värsta sorgen lagt sig och vi har bestämt oss att försöka igen! Och nu längtar jag! Men det blir inte riktigt just nu. Då jag fortfarande blöder och pga att jag vill återhämta mig från alla komplikationer ordentligt! Så kanske till sommaren.

Läkaren ringde idag och jag hade ett hcg värde på 28 så det borde vara över detta snart tycker jag!

Så kanske hinner jag joina er! Men fortsätter följa er :)

Kram på er!

• Loppan84

En liten uppdatering! Fick gå till läkaren idag för att få recept på tabletter och då upptäckte de att jag också har en infektion i kroppen - superhög sänka och mycket vita blodkroppar. Inte konstigt att jag varit dålig. De vill helst inte behandla med penicillin när man är gravid så är sjukskriven denna veckan nu och fått postafen på recept så hoppas det betyder att jag blir av med infektionen och allt vänder då. Hade inte en tanke på att jag va sjuk också utan tänkte att det va bara gravdititen men känns lite ljusare att det nog va sjukdom också för sjukdom går ju över fortare än graviditet ;)

• Symetrical
    misslina skrev 2016-03-29 15:20:34 följande:

Hej tjejer!

Nu har värsta sorgen lagt sig och vi har bestämt oss att försöka igen! Och nu längtar jag! Men det blir inte riktigt just nu. Då jag fortfarande blöder och pga att jag vill återhämta mig från alla komplikationer ordentligt! Så kanske till sommaren.

Läkaren ringde idag och jag hade ett hcg värde på 28 så det borde vara över detta snart tycker jag!

Kram på er!

Gläder mig att höra, raring. <3
  • Loppan84
    misslina skrev 2016-03-29 15:20:34 följande:

Hej tjejer!

Kram på er!

Skönt att ni mår bra <3 Ser fram emot att höra om framtida försök och plus :)
  • Loppan84

Lite ofräsch fråga men svettas ni mycket? Svettas så mycket på både dagarna och nätterna, men i vanliga fall brukar jag inte göra det alls. Ingen fara med det egentligen men undrar bara om det är fler än mig?

• eagle87
    sagoskog skrev 2016-03-29 09:43:15 följande:
    Jo, egentligen kan man nog "andas ut" nu och statistiskt sett så är det ju faktiskt guld. Men saker kan hända iaf, och det är dem sakerna som vi lättast lägger på minnet tyvärr. Jag känner mig dock ganska lugn nu, förutom en och annan katastroftanke. Min kompis avbrytande hade dock inget med fel på fostret eller graviditeten att göra, utan var frivilligt. Hur frivilligt man nu kan kalla det såpass sent. Mer ett minsta ont av två onda ting. Vi pratade mycket innan aborten, men nu har vi inte hörs efteråt. Vet inte riktigt hur "på" jag ska vara. Vi hade ju BF nästan samtidigt, så är rädd att vara en jobbig påminnelse.

Jag förstår inte riktigt heller varför det skulle räknas som högrisk? För progestronet då kanske? Men det är väl inget som gör den senare delen mer riskfylld?Hoppas du får något bra svar av henne.
    Hej, åh va jobbig situation me din kompis, va hennes graviditet oplanerad?
    Skulle ha så svårt O tänka mig göra abort nu när man vet fostret utveckling att tex hjärtat redan slår i v 6....

Min man pratade me barnmorska hon hade skrivit hög risk då jag tar progesteron för att behålla graviditeten men så fort jag slutar med progestron så ändras de till lågrisk...

Vet ärligt talat inte äns om jag behöver de längre då allt rinner ut:/ men vill inte sluta än...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-30 08:25:14 följande:

Lite ofräsch fråga men svettas ni mycket? Svettas så mycket på både dagarna och nätterna, men i vanliga fall brukar jag inte göra det alls. Ingen fara med det egentligen men undrar bara om det är fler än mig?

Tvärtom... Svettas inget,... Har inte svettats något sen jag plussa.. Behöver inte äns deo...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-29 09:58:33 följande:

Eagle - som jag skrivit många gånger förr så verkar de knepiga. Kan du pausa lite från dem? Jag har personligen bestämt mig för att ta bort all sån typ av negativ energi och människor som inte vill mig väl ur mitt liv. Nu är det ju lite svårt att kapa helt med familj, men ni kan ju hålla det till ett minimum (högtider, födelsedagar) och så behöver ni ju inte träffa dem själva? Om din man vill ha en nära relation till sin syster kan väl de umgås själva ibland, ni behöver ju inte göra allt parvis

Mmm de svårt för de gör så big deal om man inte följer me O typ hjärntvättar min man då om hur dålig jag är etc...

Minns du att min svmor inte ville att ja skulle gå ut me graviditet till 6.5 mån.. Igår sa jag till min att jag längtar tills om 2 v då ja kan lägga ut pregnancy announcement på instagram O berätta till mina mostrar fastrar kompisar O kusiner... Han ba de går ju inte för min mamma vill ju inte O ja har ngr av hans kusiner som följer på insta. Men vafan de väll upp till mig?
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-30 11:22:22 följande:
    Mmm de svårt för de gör så big deal om man inte följer me O typ hjärntvättar min man då om hur dålig jag är etc...

Minns du att min svmor inte ville att ja skulle gå ut me graviditet till 6.5 mån.. Igår sa jag till min att jag längtar tills om 2 v då ja kan lägga ut pregnancy announcement på instagram O berätta till mina mostrar fastrar kompisar O kusiner... Han ba de går ju inte för min mamma vill ju inte O ja har ngr av hans kusiner som följer på insta. Men vafan de väll upp till mig?
    Åh herregud. Nu får du säga till honom att klippa navelsträngen och att det är HELT orimligt att vänta till 6,5 månad med att berätta - alla som ser dig kommer ju förstå långt innan dess. Sen får ni väl komma överens med hur ni ska göra med Facebook typ, där är man ju olika - jag lägger ut en del men min man lägger inte ut nått så tror inte han vill att vi lägger ut där förrän det typ är dags för bf ;) men att du ringer och berättar för vilka du vill eller uppdaterar ett låst instagramkonto kan väl knappast va ett problem?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend