• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-04-02 12:48:21 följande:

Puh.. Verkar vara mer vanligt än jag trodde. :) Pratade med min bm igår och det var hon som rekommenderade mig ul. Hon sa att när man väl fastnad i sån djup oro är det bra att kolla upp för att få slappna av igen samt att tyvärr vet man ju aldrig vad som händer inne i kroppen så tidigt i grabiditeten. Hon känns genuint förstående och ärlig. Jag skulle återkomma och berätta vilken tid jag fick. :)

Enligt appen är jag i 9+1 idag. Tiden går låååångsamt. Visst kan jag göra vanligt ul på onsdag då? :)

GästenT skrev 2016-04-02 12:50:14 följande:

Förresten tror jag på en liten flicka symetrical! ;D

Vi kommer inte heller att ta reda på kön utan gissa under hela graviditeten. :)

Vilken bra bm!

Jag fick göra vul, men se till att vara kissnödig om ifall att det blir vanlig ul.

Kul med en till som inte tar reda på könet.
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-04-02 11:48:21 följande:
    Puh.. Verkar vara mer vanligt än jag trodde. :) Pratade med min bm igår och det var hon som rekommenderade mig ul. Hon sa att när man väl fastnad i sån djup oro är det bra att kolla upp för att få slappna av igen samt att tyvärr vet man ju aldrig vad som händer inne i kroppen så tidigt i grabiditeten. Hon känns genuint förstående och ärlig. Jag skulle återkomma och berätta vilken tid jag fick. :)

Enligt appen är jag i 9+1 idag. Tiden går låååångsamt. Visst kan jag göra vanligt ul på onsdag då? :)
    Hej, ja hade ljusrosa flytningar i vecka 6+1, blev brunt dagen efter... Fick komma på ul 6+3 O allt såg bra ut.. Har intr haft ngt mer färgade flytningar sen dess men har intr heller haft sex sen dess, gjorde ett till ul i vecka 8+1 O de gjordes på magen gick jättebra trots att blåsan ej var full alls:) så skönt O slippa vaginalt
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-04-02 14:03:50 följande:

Hej, ja hade ljusrosa flytningar i vecka 6+1, blev brunt dagen efter... Fick komma på ul 6+3 O allt såg bra ut.. Har intr haft ngt mer färgade flytningar sen dess men har intr heller haft sex sen dess, gjorde ett till ul i vecka 8+1 O de gjordes på magen gick jättebra trots att blåsan ej var full alls:) så skönt O slippa vaginalt

Åh va ni lättar upp min oro. Skönt att höra att det verkar vara såpass "normalt" och i många fall helt ofarligt. Känner knappt igen mig själv, har aldrig varit så orolig och nojig som jag är nu under graviditeten! :P Hoppas på ett vanligt ul på onsdag. :)
  • eagle87

På torsdag har jag tid för kub, är bara i v 10+6 då, men de tror ju jag är längre pga senaste mensen O sen äl... Läste att de inte kan mäta nackspalten om den är mindre än 45 mm... O enligt crl tabeller kommer bebisen inte vara 45 mm.. Aja de får väll bara boka in ett nytt O ja får se bebis en gång extra...

• Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-04-03 12:56:37 följande:

På torsdag har jag tid för kub, är bara i v 10+6 då, men de tror ju jag är längre pga senaste mensen O sen äl... Läste att de inte kan mäta nackspalten om den är mindre än 45 mm... O enligt crl tabeller kommer bebisen inte vara 45 mm.. Aja de får väll bara boka in ett nytt O ja får se bebis en gång extra...

Men du hade ju varit på ul, då borde de ju veta exakt vilken vecka du är i?
  • Loppan84

Eagle! Hur räknar du? Jag trodde vi hade kommit fram till att vi måste haft äl samma dag och har samma bf. Äl 3 feb, sista mensdagen räknas då som 20 januari (14 dagar innan 3 feb), och då är du i 11+1 på torsdag = vecka 12 och bra tid för kub. Eller hur?

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-04-03 14:43:34 följande:

Eagle! Hur räknar du? Jag trodde vi hade kommit fram till att vi måste haft äl samma dag och har samma bf. Äl 3 feb, sista mensdagen räknas då som 20 januari (14 dagar innan 3 feb), och då är du i 11+1 på torsdag = vecka 12 och bra tid för kub. Eller hur?

Måste bara säga att inom sjukvården så räknas veckorna oftast annorlunda, alltså är vecka 11 = 11+1 - 11+6, och 12 = 12+1 - 12+ 6, osv...
    Men oavsett vad så borde det ju vara lugnt eftersom kub kan göras från vecka 11, och Eagle borde ha gått in i vecka 11 då om det är 11+1 :)
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-04-03 12:56:37 följande:

Från 11+0 går det. Så om bebisen inte ligger åt det mindre hållet kan det gå bra ändå :)
  • eagle87

Jag räknar fortf från ägglossning för jag är så säker på när jag hade äl, sen vart jag ju flyttad 2 dagar men de tror jag beror på att bebisen växt lite fortare... Så om den följt samma växt kurva så är de 11+1 :)

• eagle87

ckan.. Läser överallt att man ska gå upp 1-2 kg i vecka 11 men har bara gått upp 0,6 kg.. Har bara kräkts en gång O äter nyttigt plus typ skräp 2 gånger i veckan.. Är 168 O vägde 73.4 innan ja plussa så BMI va typ 26 tror jag fast var ändå relativt smal..

Hur mycket har Ni andra gått upp?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend