• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • sagoskog
    GästenT skrev 2016-04-02 09:30:31 följande:

Åh så fin symetrical!! <3

Visst var det någon mer här som hade haft bruna flytningar?

Jag har haft det två gånger. Det gick över på någon dag och jag kollade aldrig upp det. Men på kub fanns det en levande krabat iaf, så det var nog ofarliga. Tror även eagel hade och det visade sig också vara lugnt.
  • Loppan84

Hur ska alla göra med semester i sommar? Förra sommaren var vi hemma och renoverade och var i Sverige och Norge och det vad värsta slutsignalen (15 grader och regn hela semestern typ) så hade sett fram emot att resa till värme i sommar men jag har ju aldrig varit gravid så är osäker på grunder funkar? Är i ca vecka 24-28 under juli. Tror ni det kommer va för varmt vid Medelhavet för mig för att njuta? Om man bor på ett hotell rätt vid stranden så man inte behöver gå så mycket?

• GästenT
    sagoskog skrev 2016-04-02 09:58:45 följande:

Jag har haft det två gånger. Det gick över på någon dag och jag kollade aldrig upp det. Men på kub fanns det en levande krabat iaf, så det var nog ofarliga. Tror även eagel hade och det visade sig också vara lugnt.

Okej va skönt. :) Hade en större brun flytning i lördags som försvann fortare än kvickt men tyckt mig ha mindre symptom nu i veckan så har fastnat i en oro nu. Typiskt. Fick tid för privat ul på onsdag för att lugna mig. Håller tummarna på att jag bara skrämmer upp mig själv.
  • sagoskog
    GästenT skrev 2016-04-02 10:50:49 följande:

Okej va skönt. :) Hade en större brun flytning i lördags som försvann fortare än kvickt men tyckt mig ha mindre symptom nu i veckan så har fastnat i en oro nu. Typiskt. Fick tid för privat ul på onsdag för att lugna mig. Håller tummarna på att jag bara skrämmer upp mig själv.

Det är säkert ingen fara. Blödningar som betyder mf brukar ju eskalera. Klänns som ofarliga bruna flytningar är mer regel än undantag i tidig graviditet.

Nu känner jag verkligen i hela kroppen att hcg sjunkit, men det är ju normalt för tiden. Så jag försöker att inte oroa mig. Men även tidigare så gick symptomen väldigt upp och ner, samt byttes ut och förändrades. Jag tror inte du behöver oroa dig. Men det är ju jättebra att du får ett ul på onsdag så att du får ett kvitto på att allt är ok. Inte minst för att få ro i kroppen.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-04-02 09:30:31 följande:

Åh så fin symetrical!! <3

Visst var det någon mer här som hade haft bruna flytningar?

Tack fining! :-*

Jag hade en ganska kraftig brun flytning en morgon när jag var i v 10+3. Valde att åka in på vul direkt samma förmiddag och där såg gynekologen en livlig liten krabat och ingen pågående blödning. Kändes väldigt skönt att få kolla upp det för att stilla oron i alla fall.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-04-02 09:55:15 följande:

Underbart! Så fina bilder <3 men jag förstår inte hur ni orkar hålla er från att ta reda på könet :) coolt och spännande dock. Min magkänsla säger tjej för er del!

Nej, jag vart så chockad när världens kanske med nyfikne man sa att han nog ändrat sig angående att kolla! Jag sa tidigt att det var något han fick bestämma (till skillnad från så mycket annat kring graviditet och förlossning )

Om jag skall vara ärlig känner jag också att det var kul att vänta. Framförallt om det nu är en tös, skulle jag inte vilja att folk visste om det, eftersom risken att bombarderad med överdrivet flickiga plagg isf vore överhängande. ;-P Är som sagt själv pojkflicka, så har lite svårt för när allt skall vara så rosa och puttinuttigt.
  • GästenT
    sagoskog skrev 2016-04-02 11:24:06 följande:

Det är säkert ingen fara. Blödningar som betyder mf brukar ju eskalera. Klänns som ofarliga bruna flytningar är mer regel än undantag i tidig graviditet.

Nu känner jag verkligen i hela kroppen att hcg sjunkit, men det är ju normalt för tiden. Så jag försöker att inte oroa mig. Men även tidigare så gick symptomen väldigt upp och ner, samt byttes ut och förändrades. Jag tror inte du behöver oroa dig. Men det är ju jättebra att du får ett ul på onsdag så att du får ett kvitto på att allt är ok. Inte minst för att få ro i kroppen.

Ja jag hade för mig att fler här hade skrivit det. Jag reagerade just på att det kändes så mycket men som sagt så försvann det ju efter det och timmen efter var det lugnt. Skönt att höra att symtomen kan pendla! Håller tummarna på att allt är ok på onsdag, känner mer hopp nu. Det är så skönt att kunna prata med fler, speciellt när man aldrig vart gravid innan och kan känna igen samt inte har några vänner i samma situation! Ni är guld värda. :)
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-04-02 11:54:42 följande:

Tack fining! :-*

Jag hade en ganska kraftig brun flytning en morgon när jag var i v 10+3. Valde att åka in på vul direkt samma förmiddag och där såg gynekologen en livlig liten krabat och ingen pågående blödning. Kändes väldigt skönt att få kolla upp det för att stilla oron i alla fall.

Puh.. Verkar vara mer vanligt än jag trodde. :) Pratade med min bm igår och det var hon som rekommenderade mig ul. Hon sa att när man väl fastnad i sån djup oro är det bra att kolla upp för att få slappna av igen samt att tyvärr vet man ju aldrig vad som händer inne i kroppen så tidigt i grabiditeten. Hon känns genuint förstående och ärlig. Jag skulle återkomma och berätta vilken tid jag fick. :)

Enligt appen är jag i 9+1 idag. Tiden går låååångsamt. Visst kan jag göra vanligt ul på onsdag då? :)
  • GästenT

Förresten tror jag på en liten flicka symetrical! ;D

Vi kommer inte heller att ta reda på kön utan gissa under hela graviditeten. :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend