• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-04-04 10:43:37 följande:
    Åh, så underbart! Stort stort grattis!!!

Vilken vecka sa hon att du var i?
    Tack tack tack!!! Hon velade lite mellan 7+2, 7+3 och 7+4... Och enligt FF är jag i 7+5. Men fattar att det är svårt att mäta så smått, 1 mm blir ju som sagt en hel dags skillnad. Så jag fortsätter gå efter mitt datum tills nästa ultraljud :)
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-04-04 10:52:45 följande:

Tack tack tack!!! Hon velade lite mellan 7+2, 7+3 och 7+4... Och enligt FF är jag i 7+5. Men fattar att det är svårt att mäta så smått, 1 mm blir ju som sagt en hel dags skillnad. Så jag fortsätter gå efter mitt datum tills nästa ultraljud :)

Låter vettigt! Gud, vad glad jag är för din skull. Den lättnaden, alltså!
  • capy
    Sajocawa skrev 2016-04-04 10:21:13 följande:

IT'S ALIVE!!!!
    jag var så jäkla nervös, och det första som hände var att vi såg en stor HELT TOM livmoder, hade hjärtat i halsgropen då, men barnmorskan visste hur nervös jag var med tanke på förra gången så på 2 sekunder hade hon letat upp fostret och sa direkt att hon såg hjärtat slå! Sen när hon fick in en bra bild och vi själva såg hur hjärtat slog brast jag ut i gråt... Jag är så lycklig, och nu ska jag bara njuta av att vara gravid och dessutom slippa alla jobbiga symtom som illamående mm <3

Åh vad skönt! Härligt härligt! Förstår att det måste vara en enorm lättnad :D
  • eagle87
    Sajocawa skrev 2016-04-04 09:21:13 följande:

IT'S ALIVE!!!!
    jag var så jäkla nervös, och det första som hände var att vi såg en stor HELT TOM livmoder, hade hjärtat i halsgropen då, men barnmorskan visste hur nervös jag var med tanke på förra gången så på 2 sekunder hade hon letat upp fostret och sa direkt att hon såg hjärtat slå! Sen när hon fick in en bra bild och vi själva såg hur hjärtat slog brast jag ut i gråt... Jag är så lycklig, och nu ska jag bara njuta av att vara gravid och dessutom slippa alla jobbiga symtom som illamående mm <3

Åh va skönt :)))))) grattis :) så glad för din skull :)
  • eagle87

Till Alla som kommenterat om vikt känns skönt O höra O är inte orolig längre :)

Loppan hur gick de hos läkaren i fredags?

Du frågade om semester innan, vi ska till morocco en vecka slutet på maj :) osen Sverige en vecka i juli!!!

Misstänkte uvi men läkaren såg inget i urin provet men de ska skicka till labb på odling..

• Symetrical

Vi kommer köra på höggravidsemester hos min familj nere i Skanör från midsommar och ca 3 veckor framåt, sen blir det till att hålla sig nära hemmet fram till bf. Hjärta

• GästenT
    Sajocawa skrev 2016-04-04 10:21:13 följande:

IT'S ALIVE!!!!

Grattis!! Gud va skönt, vilken lättnad!!

Såg på bilden att du vart på mama Mia, hur är dom där?
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-04-04 13:44:47 följande:

Tack alla! <3

Jag tycker Mama Mia är superbra, däremot ska jag få en ny barnmorska nu så hoppas hon är lika härlig som resten. Men jag har bara positiva erfarenheter därifrån!
    Egentligen kan man inte ens få ultraljud innan inskrivningen (man kan ju alltid gå dit och betala ultraljud när man vill såklart) men när jag ringde upp min barnmorska och sa att jag ville göra ett ultraljud tidigare pga mitt MA så tog vi inskrivningen direkt över telefon istället så hon kunde boka in det kostnadsfritt åt mig.. Såna där småsaker som man uppskattar!
    Förra gången när jag skrev in mig så frågade bm om jag ville göra kub och så sa jag bara att jag egentligen inte vill veta resultatet men skulle ändå vilja bara för att få se lilla krabaten, då sa hon bara: Nämen då bokar vi bara in dig på ultraljudet, vill du komma imorgon?
    :D
    Funderar du också på mama Mia?
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-04-04 13:44:47 följande:

Eller du har väl säkert redan skrivit in dig hos en annan mvc kanske, kom jag på nu?
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-04-04 14:23:47 följande:

Eller du har väl säkert redan skrivit in dig hos en annan mvc kanske, kom jag på nu?

Blir lite långt att åka, jag tillhör Uppsala. ;) Men jag bokade in ett tidigt ul där eftersom att det annars är fullt överallt omkring mig. I telefon var dom jättegulliga och fick tid snabbt, är så sjukt nervös inför onsdagen när jag ska dit. Hoppas verkligen på ett bra bemötande När man är så nervös! Eventuellt att dom kan skicka över journalannteckning från ul till min nuvarande bm tänkte jag fråga.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend