• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • sagoskog
    Sajocawa skrev 2016-04-06 16:06:44 följande:

Fast bara så du vet så är du faktiskt i vecka 18 när du gör ditt RUL. Inom sjukvården räknas veckorna som 18 = 18+0 - 18+6. Det är alltså den veckan man menar när man säger att RUL oftast görs i vecka 18. :)

Men håller med om att det ofta blir senare.

Loppan, du fått tid till RUL?

Jag fick göra i vecka 20 första gången (fast blev tillbakaflyttad några dagar så var mitt i vecka 19) och i vintras skulle jag också ha varit i vecka 20 vid RUL om jag inte fått missfall..

Hoppas jag faktiskt får ett bokat så tidigt som i vecka 18 den här gången!!

Ja jag vet (ser dock att jag skrivit tvärtom i mina exempel) :) Men det jag menar är att de ansåg att min tid i v. 18 är för tidig. De försökte boka om mig till ett par veckor senare, men det var inte möjligt pga att de redan hade fullbokat :/

Nackdelen med att göra det för tidigt är att de kanske inte kan kontrollera alla organ. Då får man ju förhoppningsvis en ny tid (de har väl akuttider kvar i dessa fall). Inte mig emot att göra flera ul, men tror det kan trigga en oro. Man vet kanske inte 100 % säkert om t.ex. skiljeväggarna i hjärtat inte syns pga att det är för tidigt eller för att den inte finns. Känns onödigt att utsätta sig för den oron i ett par veckor om man kan undvika det. Det var också anledningen till att jag "kämpade" för att göra kub enligt min tids-uträkning ist för att gå på bm:s uträkning och få göra om det.
  • Sajocawa
    sagoskog skrev 2016-04-06 20:59:59 följande:
    Ja jag vet (ser dock att jag skrivit tvärtom i mina exempel) :) Men det jag menar är att de ansåg att min tid i v. 18 är för tidig. De försökte boka om mig till ett par veckor senare, men det var inte möjligt pga att de redan hade fullbokat :/

Nackdelen med att göra det för tidigt är att de kanske inte kan kontrollera alla organ. Då får man ju förhoppningsvis en ny tid (de har väl akuttider kvar i dessa fall). Inte mig emot att göra flera ul, men tror det kan trigga en oro. Man vet kanske inte 100 % säkert om t.ex. skiljeväggarna i hjärtat inte syns pga att det är för tidigt eller för att den inte finns. Känns onödigt att utsätta sig för den oron i ett par veckor om man kan undvika det. Det var också anledningen till att jag "kämpade" för att göra kub enligt min tids-uträkning ist för att gå på bm:s uträkning och få göra om det.
    Jaha okej... Ja ur den synpunkten är det ju lite trist med en så tidig tid då... Inte tänkt på det så faktiskt om jag ska vara ärlig, man är ju bara så ivrig att få komma dit och se bebis.. :)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-06 20:49:25 följande:

Nu har jag vart där iallafall på mama Mia! Åh herregud. Det var det sjukaste jag vart med om. Barnet rörde på sig!! Så sjukt!! Hon sa 10+1 enligt längden. Så jag kom någon dag framåt. Men ändrar sig säkert på kub. :P

Underbart :) Stort grattis!
  • Loppan84

Tack för alla svar! Ska boka tid till nästa vecka :) Spännande!

Sajocawa - ja jag har blivit kallad till rul i vecka 18 på sjukhuset där min läkare också sökt födeplats åt mig (vet inte vad födeplats heter på svenska hehe men på typ BB alltså)

• nepe
    GästenT skrev 2016-04-06 20:47:49 följande:
    Vilken bm? :) bor utanför Uppsala så går där. :) bor du också i Uppsala trakten? :)
    Ja precis :)
  • nepe
    GästenT skrev 2016-04-06 20:53:27 följande:

Tack!! Shit va känslosamt det var! En liten halvkass bild medan jag sitter i bilen. Haha. :)

Grattis!!!! wiiie!
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-04-06 19:53:27 följande:

Tack!! Shit va känslosamt det var! En liten halvkass bild medan jag sitter i bilen. Haha. :)

Men herregud va sööööt :) O stor

Ja har kub imorn 910. Eran tid 10:10. Uppdaterar direkt efter
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-04-06 23:13:09 följande:

Men herregud va sööööt :) O stor

Ja har kub imorn 910. Eran tid 10:10. Uppdaterar direkt efter

<3

Åh va spännande!! Det är bara fort in och uppdatera oss sen!! :) Får man bilder från kub också?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend