• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-04-04 14:36:48 följande:
    Blir lite långt att åka, jag tillhör Uppsala. ;) Men jag bokade in ett tidigt ul där eftersom att det annars är fullt överallt omkring mig. I telefon var dom jättegulliga och fick tid snabbt, är så sjukt nervös inför onsdagen när jag ska dit. Hoppas verkligen på ett bra bemötande När man är så nervös! Eventuellt att dom kan skicka över journalannteckning från ul till min nuvarande bm tänkte jag fråga.
    Jaha okej, jamen du blir nog jättenöjd! :D
    Vilken vecka är du i nu? :)
  • Loppan84

Sajocawa - herregud så härligt!!! Stort grattis

Eagle - det gick bra, inga tecken på infektion längre så gjorde bara rytinkontrollen som jag skulle (alla prover etc som är första kontrollen).

Ang Mama Mia i Sthlm så har jag inte gått där som gravid men däremot haft det som min gyn i alla år jag bodde i Sthlm för preventivmedel etc och jag älskar dem. De är så snälla och duktiga. Kan tänka mig att de är fantastiska när man är gravid :)

• Sajocawa

Det hände förresten något konstigt i helgen... Magen exploderade! Haha den small alltså inte, men helt plötsligt blev den orimligt stor.. Trodde det kanske var tillfälligt i en dag, men det håller i sig....
    Kolla bara när jag LIGGER NER till och med... !?!? Undrar om det bara blir större och större nu eftersom folk säger att magen växer snabbare med andra barnet, eller om magen kommer hitta tillbaka igen innan barnet börjar ta plats och växa.. Har redan svårt att knäppa mina arbetsbyxor...

• GästenT
    Sajocawa skrev 2016-04-04 14:44:59 följande:

Jaha okej, jamen du blir nog jättenöjd! :D

Vilken vecka är du i nu? :)

Kanon! Hoppas på det! :) Skönt att höra att dom verkar bra!

Jag är i vecka 9+3 idag enligt appen. Haha. :)
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-04-04 16:01:26 följande:

Det hände förresten något konstigt i helgen... Magen exploderade! Haha den small alltså inte, men helt plötsligt blev den orimligt stor.. Trodde det kanske var tillfälligt i en dag, men det håller i sig....

Kolla bara när jag LIGGER NER till och med... !?!? Undrar om det bara blir större och större nu eftersom folk säger att magen växer snabbare med andra barnet, eller om magen kommer hitta tillbaka igen innan barnet börjar ta plats och växa.. Har redan svårt att knäppa mina arbetsbyxor...

Precis samma sak upplevde jag när tarmarna började spöka rejält kring v 7-8. Tänkte också på att många ju upplever att magen blir betydligt större andra gången, detta stämde dock inte på mig. Magen la sig igen kring v 10-11, för att sen komma tillbaka på riktigt ett par veckor senare.

Såhär ser den ut idag i v 19+5:

• Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-04-04 17:29:07 följande:
    Precis samma sak upplevde jag när tarmarna började spöka rejält kring v 7-8. Tänkte också på att många ju upplever att magen blir betydligt större andra gången, detta stämde dock inte på mig. Magen la sig igen kring v 10-11, för att sen komma tillbaka på riktigt ett par veckor senare.

Såhär ser den ut idag i v 19+5:
    Haha får hoppas det lägger sig lite då, även om det är lite mysigt med försmak på vad som komma skall.
    Längtar till magen blir som din, riktig liksom, perfekt storlek också, inte stor och i vägen ännu ;)
  • Loppan84

Fina magar! Fick också lite svullen mage runt den tiden som du är sajocawa, den har kommit och gått lite men nu är det inget igen så räknar med att det är svullna tarma som Symetrical säger.

På tal om det så fick jag veta i ett möte idag att en jag jobbar med lite avlägset (samma arbetsplats men jobbar liksom inte nära) är gravid i vecka 37 utan att det syns ALLS! Hon är ganska smal och hade verkligen ingen mage som man hade lagt märke till, typ som Sajocawa ovan. Och hon hade likadant med första barnet sa hon så det är väl väldigt individuellt det där...

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-04-04 15:27:02 följande:

Sajocawa - herregud så härligt!!! Stort grattis

Eagle - det gick bra, inga tecken på infektion längre så gjorde bara rytinkontrollen som jag skulle (alla prover etc som är första kontrollen).

Ang Mama Mia i Sthlm så har jag inte gått där som gravid men däremot haft det som min gyn i alla år jag bodde i Sthlm för preventivmedel etc och jag älskar dem. De är så snälla och duktiga. Kan tänka mig att de är fantastiska när man är gravid :)

Loppan, glömde svara dig förut angående semester i sommar. Åk!
    Med min dotter var jag i Thailand vecka 20-22 typ , och det var skönt och så , men bara lite senare hade jag nog inte pallat, efter första veckan där kunde jag dessutom inte ligga på mage längre så fick alldeles ont i rygg och rumpa av att ligga på rygg i solstolen en hel vecka.. Haha. Bara llte senare i graviditeten hade jag nog inte pallat.
    Ni skall däremot 1. Inte flyga lika långt, och 2. Det är inte riktigt lika varmt i Europa som det var då i Thailand.
    Så jag tycker det låter perfekt.
    Efter vecka 30 hade jag nog inte rest nånstans, förutom inom landet och så... :)
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-04-04 21:28:24 följande:

Haha får hoppas det lägger sig lite då, även om det är lite mysigt med försmak på vad som komma skall.

Längtar till magen blir som din, riktig liksom, perfekt storlek också, inte stor och i vägen ännu ;)

Så är det ju! <3

Haha. Det där med att inte vara i vägen än vette gudarna! Men det kommer ju knappast bli bättre med den saken närmsta månaderna, så lika bra att vänja sig. :P
  • eagle87

Ja har gjort ngt lite crazy, ja har lagt en hand penning på en barnvagn... Den är Limited edition O rosé guld!!!!!!! Ville inte gå miste om den.. Släpps 13 april

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend