• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-04-05 20:45:39 följande:

Angående barnvagnspratet så finns det knappt något jag hatar mer än barnvagnsdjungeln. Det finns INGEN syskonvagn som jag är nöjd med.

Enkelvagnen vi har nu är fantastisk och konstigt nog har jag efter 1,5 år fortfarande inte hittat en enda negativ/opraktisk sak med den trots att det verkar finnas någon lite nackdel med alla vagnar man köper eftersom jag hittar små fel på alla andra vagnar, så det är bara att ställa in sig på det och försöka prioritera. Men efter att haft den här alldeles perfekta vagnen så är jag alldeles för bortskämd nu när jag ska hitta en syskonvagn som inte uppfyller alla mina krav.. Skulle vilja förvandla vagnen vi har nu till en syskonvagn..

Verkligen i-landsproblem...

Får känslan när man läser och hör folk prata att det är lite så, för och nackdelar med alla. Vilken vagn är det du har haft som du är supernöjd med? :)
  • Loppan84

Wow! Det var fint Eagle. Har inte köpt nått än, mer än de där skorna jag köpte i vintras innan vi ens plussade.

Hmm när första trimestern är officiellt över ska jag köpa en body eller nått. Men när är det egentligen? Går in i v.12 imorgon (11+0) men då är det en vecka kvar eller alltså 11+6?

Förresten ska ni få en liten uppdatering - efter 3 veckor med helvete mår jag mycket bättre. Inte bara det att illamåendet lagt sig (fortfarande illamående på morgonen, när jag är hungrig eller trött) men jag har ENERGI! Orkade städa köket idag, har överskott på jobbet och känner mig så mycket fräschare. Måste fortfarande vila och äta ofta men ändå - det är stor skillnad. Halleluja säger jag bara och om nån annan fortfarande mår skit så kanske det är tröst att det kan bli bättre redan i slutet av vecka 11 <3

• sagoskog
    Sajocawa skrev 2016-04-04 10:21:13 följande:

IT'S ALIVE!!!!

jag var så jäkla nervös, och det första som hände var att vi såg en stor HELT TOM livmoder, hade hjärtat i halsgropen då, men barnmorskan visste hur nervös jag var med tanke på förra gången så på 2 sekunder hade hon letat upp fostret och sa direkt att hon såg hjärtat slå! Sen när hon fick in en bra bild och vi själva såg hur hjärtat slog brast jag ut i gråt... Jag är så lycklig, och nu ska jag bara njuta av att vara gravid och dessutom slippa alla jobbiga symtom som illamående mm <3

Grattis! Underbart!
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-04-05 21:07:46 följande:
    Får känslan när man läser och hör folk prata att det är lite så, för och nackdelar med alla. Vilken vagn är det du har haft som du är supernöjd med? :)
    Vi har en Teutonia Cosmo (från 2014, så vet egentligen inte vilka förändringar som gjorts sen dess) och det är lite roligt för ingen vet knappt vilket märke Teutonia är, vilket visserligen är aningen tråkigt om vi nu skulle vilja sälja vagnen för den kostar sjukt mycket pengar precis som alla andra "fina" märken (trots att den knappt marknadsförs..) men har kasst andrahandsvärde, de flesta jag sett ger bort sina gratis eller tar nån hundralapp...antagligen bara för att ingen vill punga ut flera tusenlappar för en vagn dom aldrig hört talas om. Men jag är såå nöjd på alla sätt och vis och jag tycker verkligen det är synd att inte fler vet om dessa vagnar.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-04-05 19:35:18 följande:

Ok vad tycker ni? Min man tycker jag e lite knäpp O tycker de tok för tidigt O tror ja kommer hinna ändra mig

Sjukt snygg! Skit i mannen, de fattar inte sånt ändå!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-05 21:43:09 följande:

Wow! Det var fint Eagle. Har inte köpt nått än, mer än de där skorna jag köpte i vintras innan vi ens plussade.

Hmm när första trimestern är officiellt över ska jag köpa en body eller nått. Men när är det egentligen? Går in i v.12 imorgon (11+0) men då är det en vecka kvar eller alltså 11+6?

Förresten ska ni få en liten uppdatering - efter 3 veckor med helvete mår jag mycket bättre. Inte bara det att illamåendet lagt sig (fortfarande illamående på morgonen, när jag är hungrig eller trött) men jag har ENERGI! Orkade städa köket idag, har överskott på jobbet och känner mig så mycket fräschare. Måste fortfarande vila och äta ofta men ändå - det är stor skillnad. Halleluja säger jag bara och om nån annan fortfarande mår skit så kanske det är tröst att det kan bli bättre redan i slutet av vecka 11 <3

Så underbart! Mitt släppte i v 13+0, så fick stå ut aningen längre, men slapp å andra sidan kräkas!
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-04-05 20:45:39 följande:

Angående barnvagnspratet så finns det knappt något jag hatar mer än barnvagnsdjungeln. Det finns INGEN syskonvagn som jag är nöjd med.

Enkelvagnen vi har nu är fantastisk och konstigt nog har jag efter 1,5 år fortfarande inte hittat en enda negativ/opraktisk sak med den trots att det verkar finnas någon lite nackdel med alla vagnar man köper eftersom jag hittar små fel på alla andra vagnar, så det är bara att ställa in sig på det och försöka prioritera. Men efter att haft den här alldeles perfekta vagnen så är jag alldeles för bortskämd nu när jag ska hitta en syskonvagn som inte uppfyller alla mina krav.. Skulle vilja förvandla vagnen vi har nu till en syskonvagn..

Verkligen i-landsproblem...

Jag är så glad att sonen är så pass stor att vi slipper otymplig syskonvagn. Får bli en ståbräda på gamla vagnen helt enkelt.
  • Loppan84

Hur tycker ni att jag ska göra med UL? Hade ju ett vul i vecka 8 när vi såg hjärtat slå och så. Nu är nästa ul inte förrän vecka 18 eftersom man inte får göra kub här. Känns så länge till dess och så när symptomen försvinner mer och mer kanske man vill se nått mer. Frågan är: tycker ni det är bortkastade pengar (ca 1200 spänn) att göra ett ul i v.12 eller 13 när vi redan gjort ett i v.8 och har nästa i v.18? Eller hade ni gjort det?

• sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-04-06 12:20:42 följande:

Hur tycker ni att jag ska göra med UL? Hade ju ett vul i vecka 8 när vi såg hjärtat slå och så. Nu är nästa ul inte förrän vecka 18 eftersom man inte får göra kub här. Känns så länge till dess och så när symptomen försvinner mer och mer kanske man vill se nått mer. Frågan är: tycker ni det är bortkastade pengar (ca 1200 spänn) att göra ett ul i v.12 eller 13 när vi redan gjort ett i v.8 och har nästa i v.18? Eller hade ni gjort det?

Det tycker jag inte är bortkastat. Om man inte är väldigt orolig och vill ha graviditeten bekräftad (vilket jag antar är främsta anledningen och så god som någon) så kan jag tycka att ett tidigt vul/ul är lite bortkastat. Det finns ju inte så mycket att titta på så tidigt, mer än en fläck i en större fläck i en mörk fläck ;) men ett senare ul är ju en hel upplevelse. Man ser hur den sprattlar, fingrar, fötter etc. Så nej, det är verkligen inte bortkastat. Sen görs rul oftast senare än i v. 18 (17+). Jag har rul om exakt 15 dagar och är då i v. 19 (18+1) och det är stor risk att jag kommer få göra om det pga att alla delar de ska kontrollerar i hjärtat kan vara svåra att se så tidigt. Det känns som de kollar fler saker nuförtiden på rul och att det därför har blivit lite framskjutet. Men jag vet inte. Känns som om det är mer standard att göra det i v.20. Hur som helst så skulle jag nog lägga in ett ul kring v. 13 om jag var du och hade tid och råd.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-06 12:20:42 följande:

Håller helt och hållet med föregående talare!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend