• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84

hehe, fick du så i förra graviditeten också?

Symetrical skrev 2016-03-28 08:42:39 följande:

Kolla vad som håller på att hända med min navel. :-P

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-28 12:18:59 följande:

hehe, fick du så i förra graviditeten också?

Ja, men inte såhär tidigt! Den står ju inte ut än, men den har definitivt blivit större. Har för mig att den "ploppade ut" kring v 30 sist.
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-27 21:11:23 följande:

Mitt illamående kom tillbaka väldigt starkt igårkväll och hållt i sig hela natten och dagen idag, kräkts upp allt så känns som det är tillbaka på ruta 1. Legat och gråtit och tyckt synd om mig själv lite nu men hittade den här länken som fick det att kännas bättre. Om nån annan i trimester 1 mår lika skit som mig idag är trösten här. Om detta stämmer har jag Max 8 dagar kvar i helvetet ;)

m.huggies.com.au/pregnancy/early-stages/symptoms/hcg-levels

Överlever du? <3
  • Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-03-28 13:49:43 följande:
    Ja, men inte såhär tidigt! Den står ju inte ut än, men den har definitivt blivit större. Har för mig att den "ploppade ut" kring v 30 sist.
    Det ser så mysigt ut med din lilla mage.
    Haha, Jag minns förresten att man (jag i alla fall) blev så van med den där platt-naveln (min ploppade aldrig ut utan var bara helt platt när magen var uttöjd) så ända sen ungen kom ut och magen gått tillbaka så känns det som man har världens djupaste navel...
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-03-28 21:04:05 följande:
    Överlever du? <3
    Haha ja, har rest idag så tog postafen igen och det hjälper verkligen för mig. Ska prata med läkaren om möjlighet att ta det på jobbdagar om jag mår lika dåligt i veckan. Hur går det för dig? Mår du fortfarande ganska bra?
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-28 22:53:35 följande:
    Haha ja, har rest idag så tog postafen igen och det hjälper verkligen för mig. Ska prata med läkaren om möjlighet att ta det på jobbdagar om jag mår lika dåligt i veckan. Hur går det för dig? Mår du fortfarande ganska bra?
    Skönt att det hjälper, hoppas du klarar dig igenom hela illamående-fasen och inte behöver sjukskriva dig.. För mig tror jag illamåendet inte började fasa ut förrän vecka 15-ish i första graviditeten..
    Jag mår bra, förutom den extrema tröttheten. 6 dagar till ul så hoppas det ser bra ut!!
  • eagle87

Blä måste bara skriva av mig, knappt sovit mått dåligt O är arg O ledsen...

Vi var bjudna hem till min mans syster igår, när vi kom dit fanns de inget att äta. O ja mådde så illa O va så hungrig O trött... Efter typ 4 timmar så skulle vi beställa take away då ville hon beställa pizza. Så gjorde vi de fastän ja kände usch... Direkt efter har jag mått illa O knappt fått ngn sömn hela natten O haft både diare O kräkningar...

Hursomhelst medans vi åt kom vi in på kub, O hon berätta att de bara gjort ul inga blod tester, hon va 39 när hon blev gravid. Ja sa att vi ska göra blod test. Grejen är jag är lite av en kontroll freak, jag är inte alls orolig för resultatet, men vill liksom bara veta. Skulle aldrig göra abort. Ja vill göra testen av nyfikenhet men oxå som ett referensvärde för nästa graviditet etc. O här i England blir alla erbjudna. Hon O hennes man vart jätte dömande sa typ varför vill jag göra de vaddå skulle ja göra abort O massa saker.. Blir så jävla arg de väll upp till oss.

Så börja de säga att ja inte njuter av min graviditet. Att ja letar efter saker att oroa mig för, de tycker vi gjort för många ul. Har gjort 2 tidiga ett pga blödning O ett för att vi redan bokat O betalat privat. Fan va ja hatar dem

• sagoskog
    eagle87 skrev 2016-03-27 12:13:23 följande:

Ja som trodde att allt var guld efter 12-13 v gränsen O man kunde andas ut, ja vet att saker kan gå fel typ Typ moderkaksavlossning etc etc men jag tänker såhär kanske har fel men ju senare MF sker desto mer beror de på att ngt inte är helt rätt hos mamman.. Så om man vet med sig att man är frisk etc så kanske man kan känna sig lugnare? Men kanske har fel???

Hon skrev typ blivit gravid efter infertilitet, med hjälp av fertilitets behandling. Tagit clomid (Pergo), tar progesteron och metformin. Har pcos.

De va hennes förklaring på varför hon referat som högrisk så fattar inte egentligen varför.! Ska ringa på tisdag... Har bara progestron till 11+3 O vill gärna ta till 12-13 i säkerhets skull fastän de mesta rinner ut redan nu....

Jo, egentligen kan man nog "andas ut" nu och statistiskt sett så är det ju faktiskt guld. Men saker kan hända iaf, och det är dem sakerna som vi lättast lägger på minnet tyvärr. Jag känner mig dock ganska lugn nu, förutom en och annan katastroftanke. Min kompis avbrytande hade dock inget med fel på fostret eller graviditeten att göra, utan var frivilligt. Hur frivilligt man nu kan kalla det såpass sent. Mer ett minsta ont av två onda ting. Vi pratade mycket innan aborten, men nu har vi inte hörs efteråt. Vet inte riktigt hur "på" jag ska vara. Vi hade ju BF nästan samtidigt, så är rädd att vara en jobbig påminnelse.

Jag förstår inte riktigt heller varför det skulle räknas som högrisk? För progestronet då kanske? Men det är väl inget som gör den senare delen mer riskfylld?Hoppas du får något bra svar av henne.
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-03-29 10:43:15 följande:
    Jo, egentligen kan man nog "andas ut" nu och statistiskt sett så är det ju faktiskt guld. Men saker kan hända iaf, och det är dem sakerna som vi lättast lägger på minnet tyvärr. Jag känner mig dock ganska lugn nu, förutom en och annan katastroftanke. Min kompis avbrytande hade dock inget med fel på fostret eller graviditeten att göra, utan var frivilligt. Hur frivilligt man nu kan kalla det såpass sent. Mer ett minsta ont av två onda ting. Vi pratade mycket innan aborten, men nu har vi inte hörs efteråt. Vet inte riktigt hur "på" jag ska vara. Vi hade ju BF nästan samtidigt, så är rädd att vara en jobbig påminnelse.

Jag förstår inte riktigt heller varför det skulle räknas som högrisk? För progestronet då kanske? Men det är väl inget som gör den senare delen mer riskfylld?Hoppas du får något bra svar av henne.
    Åh vad jobbigt med din kompis. Hon va alltså i samma vecka som dig? Förstår att det kan bli en jobbig situation för henne att se exakt vilken tid hon skulle varit i.... Samtidigt om hon valt det själv kanske det inte tar så hårt på henne? Eller?

Har aldrig tänkt så mycket över det där med abort, eftersom jag aldrig blivit gravid av misstag, men alltid trott att det skulle va mentalt lätt att avbryta om jag inte ville ha barn just då - men nu känns det helt sjukt att tänka på att i v.10 som är den veckan jag är nu är det många som gör abort...
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend