eagle87 skrev 2016-03-27 12:13:23 följande:
Ja som trodde att allt var guld efter 12-13 v gränsen O man kunde andas ut, ja vet att saker kan gå fel typ Typ moderkaksavlossning etc etc men jag tänker såhär kanske har fel men ju senare MF sker desto mer beror de på att ngt inte är helt rätt hos mamman.. Så om man vet med sig att man är frisk etc så kanske man kan känna sig lugnare? Men kanske har fel???
Hon skrev typ blivit gravid efter infertilitet, med hjälp av fertilitets behandling. Tagit clomid (Pergo), tar progesteron och metformin. Har pcos.
De va hennes förklaring på varför hon referat som högrisk så fattar inte egentligen varför.! Ska ringa på tisdag... Har bara progestron till 11+3 O vill gärna ta till 12-13 i säkerhets skull fastän de mesta rinner ut redan nu....
Jo, egentligen kan man nog "andas ut" nu och statistiskt sett så är det ju faktiskt guld. Men saker kan hända iaf, och det är dem sakerna som vi lättast lägger på minnet tyvärr. Jag känner mig dock ganska lugn nu, förutom en och annan katastroftanke. Min kompis avbrytande hade dock inget med fel på fostret eller graviditeten att göra, utan var frivilligt. Hur frivilligt man nu kan kalla det såpass sent. Mer ett minsta ont av två onda ting. Vi pratade mycket innan aborten, men nu har vi inte hörs efteråt. Vet inte riktigt hur "på" jag ska vara. Vi hade ju BF nästan samtidigt, så är rädd att vara en jobbig påminnelse.
Jag förstår inte riktigt heller varför det skulle räknas som högrisk? För progestronet då kanske? Men det är väl inget som gör den senare delen mer riskfylld?Hoppas du får något bra svar av henne.