GästenT skrev 2016-03-21 21:25:03 följande:
Ah fyfan. Sen i torsdags mår jag illa konstant. Inte riktigt lika illa som några av er än. Men ett konstant extremt illamående. Försöker att hålla det inne hela dagarna men på kvällen ibland går det inte längre. Det värsta försvinner precis efteråt men sen kommer det extrema tillbaka och håller i sig igen. Tömmer aldrig magen sån tur är som många av er stackare fått göra! :( Försöker äta ofta och lite men hjälper bara en kort stund efter. Svårt att veta vad man ska peta i sig. Inte alls sugen på att äta längre.
Åh nej! Typiskt, ingen kommer undan. Ja du måste hitta din grej men är bäst om du kan hitta nått du gillar så du kan småäta nån gång varannan timme. för mig funkar det att äta salta kex, apelsiner eller gröna äpplen när jag behöver småäta men har noll aptit (vilket är hela tiden typ). Om jag faktiskt är hungrig kan jag äta bakad potatis mes smör och majs eller pannkakor. Till frukost försöker jag alltid få i mig laktosfri mjölk och yoghurt - läste att det är viktigt med mycket mjölk mot illamående och eftersom jag är laktosintolerant brukar jag inte äta/dricka mycket mjölkprodukter men det hjälper faktiskt. Detta är typ allt jag få i mig. Kött, fisk eller ägg är helt omöjligt tyvärr så protein är säkert on the Low side men som någon skrev här får man knappast allvarlig brist på några veckor så jag tänker att huvudsaken är att jag får i mig nått och när denna perioden går över ska jag börja äta allsidigt och variera igen.
Förresteb På morgonen äter jag något i sängen (äpple och salta kex oftast) innan jag går upp, också om jag bara ska gå och kissa.