• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Längtar88
    Symetrical skrev 2016-03-20 11:39:05 följande:

Personligen tror jag på ett mellanting. Att du kanske plussade på typ äl +11, +12 och +16 och att de mätte lite fel. Räcker ju som sagt med någon mm för att det skall slå fel på några dagar, samt att bebis kan vara liten. Det är tydligen vanligare än man tror med individuella skillnader i storlek redan hos så små foster.

Om jag inte slarvade helt att skriva (vilket jag inte var så noga med efter att jag Plussade men TROR jag skötte fram till dess) hade vi inte sex nån av de dagarna. Utan de är äl+18/17 eller äl +8/7 de finns chans vad jag har skrivit. Mamma säger att hon flyttades massa när hon gjorde ul men de var ju så länge sedan. Gyn kvinnan var så säker på deras tid trots att bebis låg slimmad mot väggen, men de känns fel. Har mått blä några veckor innan jag plussade och trott att de är stress, ömma bröstvårtor (som jag för övrigt sällan har vid äl/mens) kan väl inte bli innan äl? Ingenting känns vettigt alls. Och jag är en sån jobbig person som vill förstå och ha svar på allt :(
  • Längtar88
    eagle87 skrev 2016-03-20 14:53:43 följande:

Mamma jeans hm... Hur fina!!!!

Dom har jag köpt. Favoriter!!! Älskar att jag kan ta i hylsorna när de glider ner istället för i magtyget som på andra.
  • eagle87
    Längtar88 skrev 2016-03-20 14:04:09 följande:
    Dom har jag köpt. Favoriter!!! Älskar att jag kan ta i hylsorna när de glider ner istället för i magtyget som på andra.
    Va så osäker på om ja skulle köpa 36 lr 38... 36 är de på bilden.... Kommer man växa på låren O rumpan liksom?
  • Längtar88
    eagle87 skrev 2016-03-20 15:07:29 följande:

Va så osäker på om ja skulle köpa 36 lr 38... 36 är de på bilden.... Kommer man växa på låren O rumpan liksom?

Jag skulle ta 36. Gjorde bort mig och köpte lite större (40 istället för 38) och ett par superstretch tog jag 42 (vad tänkte jag?!) Och de töjer sig lite. Inte mycket, men lagom för att driva en till vansinne.

Sen är de olika hur alla går upp, men för stora nu är väldigt jobbigt tycker jag!
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-20 14:53:43 följande:

Mamma jeans hm... Hur fina!!!!

Superfräscha! Tycker att du gör rätt i att ta din riktiga strl. Klart man kan gå upp en del över lår och rumpa, men helst ska man ju inte göra det alltför mycket (förutom möjligtvis i slutet om man binder galet mycket vätska, men då kommer å andra sidan inte någonting sitta bekvämt/snyggt).
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-03-20 11:50:13 följande:

Om jag inte slarvade helt att skriva (vilket jag inte var så noga med efter att jag Plussade men TROR jag skötte fram till dess) hade vi inte sex nån av de dagarna. Utan de är äl+18/17 eller äl +8/7 de finns chans vad jag har skrivit. Mamma säger att hon flyttades massa när hon gjorde ul men de var ju så länge sedan. Gyn kvinnan var så säker på deras tid trots att bebis låg slimmad mot väggen, men de känns fel. Har mått blä några veckor innan jag plussade och trott att de är stress, ömma bröstvårtor (som jag för övrigt sällan har vid äl/mens) kan väl inte bli innan äl? Ingenting känns vettigt alls. Och jag är en sån jobbig person som vill förstå och ha svar på allt :(

Men även om ni hade sex så att det matchar med att du plussade på äl +17-18, kan du ju ha haft äl 2-3 dagar senare och att det ändå tog sig! Skulle ju innebära att du plussade kring äl +14-15. Inte helt otrovärt. Du kan ju även haft en lite sen infästning, säg på äl +10-11, vilket är anledningen till att du inte fick starkare streck på första testet..!?

Förstår precis hur du känner. Jag är likadan, varför jag nog inte hade kunnat låta bli att boka ett privat vul om nån vecka. Men det kanske inte finns i ditt landsting..?
  • Längtar88
    Symetrical skrev 2016-03-20 15:30:44 följande:

Men även om ni hade sex så att det matchar med att du plussade på äl +17-18, kan du ju ha haft äl 2-3 dagar senare och att det ändå tog sig! Skulle ju innebära att du plussade kring äl +14-15. Inte helt otrovärt. Du kan ju även haft en lite sen infästning, säg på äl +10-11, vilket är anledningen till att du inte fick starkare streck på första testet..!?

Förstår precis hur du känner. Jag är likadan, varför jag nog inte hade kunnat låta bli att boka ett privat vul om nån vecka. Men det kanske inte finns i ditt landsting..?

Låter vettigt, iaf vettigare än att backa äl typ 2 v. Vet att mensen har diffat typ en vecka max nån gång, och då har jag trott att de är pga piller eller liknande men kan lika gärna vara att de blir lite sent var 4 månad eller nått.

Finns ett privat här som är lika fullt som "vanliga", drf de har svårt att ge tider. Och ska som sagt på kub den 14/4 så tror inte jag får svar så mycket innan. Funderar även på om jag ska byta min bm. Vill ha stöd nu när jag är orolig och känner inte att hon ger mig det. Fick barn som 16 åring sist så känner extra press att allt ska bli "rätt" den här gången och att jag inte ska stå ut med sånt jag gjorde då, utan våga säga till! Och att hon bokar inskrivning v 14 när jag var inne v 8 och märkbart orolig känns inte stöttande.
  • eagle87

Hur är era flytningar som gravidA? Ja har så vattniga typ alltid blöt fläck i trosan? Blir så rädd att ja kanske läcker foster vatten ?

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-20 17:39:12 följande:

Hur är era flytningar som gravidA? Ja har så vattniga typ alltid blöt fläck i trosan? Blir så rädd att ja kanske läcker foster vatten ?

Jag har också haft blöta flytningar och ganska mycket. Tror deg är helt normalt, det har tom stått i min app denna veckan att deg kan komma ganska mycket flytningar. Inget att bry dig om...
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend