• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-19 06:58:40 följande:
    Jag har bestämt mig för att inte göra kub här. När det inte är tillåtet i landet man bor så känner jag att det blir att gå väldigt långt för att inte får ett barn med downs att åka till ett annat land (även om det är Sverige). Det kändes fel och ärligt talat känner jag nu att jag aldrig hade klarat att göra abort oavsett vad som kom upp. Jag har aldrig gjort abort men har alltid tänkt att det skulle varit ganska lätt om jag va tvungen men nu när jag är gravid så känns det heeeeelg overkligt att i v.9 som jag är i nu är det väldigt många som gör abort. Jag menar nu har verkligen känt fysiskt hur det är att va gravid... Jag hade inte klarat det
    Ja förstår O håller verkl med... Den enda anledningen till att vi ska göra kub är ju såklart ultraljudet osen av ren nyfikenhet... Ja har faktiskt inte äns tånk så långt att vi skulle kunna få hög risk men om vi nu fick de... Så skulle ja aldrig aldrig göra abort.. Så mycket som vi kämpat liksom..

Så nästa gång du får se bebisen är på rul?
  • eagle87

Är faktiskt nervös för dagens ul... Speciellt me alla dessa hugg knip kramper :(

• Iskristall
    eagle87 skrev 2016-03-19 09:08:30 följande:

Är faktiskt nervös för dagens ul... Speciellt me alla dessa hugg knip kramper :(

Håller tummarna eagle87! Jag tror på att det kommer gå jättebra!
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-19 09:07:12 följande:
    Ja förstår O håller verkl med... Den enda anledningen till att vi ska göra kub är ju såklart ultraljudet osen av ren nyfikenhet... Ja har faktiskt inte äns tånk så långt att vi skulle kunna få hög risk men om vi nu fick de... Så skulle ja aldrig aldrig göra abort.. Så mycket som vi kämpat liksom..

Så nästa gång du får se bebisen är på rul?
    Funderar på att göra ett ul i v.12 ändå bara för att se att allt är bra men de mäter inte nacken eller nått sånt här men då får man ju iaf se att den lever och mår bra. Känns lite länge till v.18 nu....

Åhh hade glömt att det va idag! Kommer gå så bra så, säker på att huggen är ligamentsmärtor. När ska du dit? Du uppdaterar väl direkt efter?
  • eagle87

Tack :) tar du fort lutinus? Jag tar lutinus O min gyn sa att ja kunde sluta på äl+21... Men vågar ej.. Är på äl+43 idag O tänkte ta 3 v till tar dock bara en per dag

Iskristall skrev 2016-03-19 09:17:49 följande:

Håller tummarna eagle87! Jag tror på att det kommer gå jättebra!

• Iskristall
    eagle87 skrev 2016-03-19 09:22:20 följande:

Tack :) tar du fort lutinus? Jag tar lutinus O min gyn sa att ja kunde sluta på äl+21... Men vågar ej.. Är på äl+43 idag O tänkte ta 3 v till tar dock bara en per dag

Nej, jag tog sista lutinus 29 februari. Då hade jag tagit det i 21 dagar. Fanns ingen anledning att fortsätta ta dem efter det då kroppen tagit över progesteronproduktionen vid det laget och det har gått jättebra att sluta.
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-03-19 09:08:30 följande:

Det kommer gå så bra! Vilken tid skulle du dit?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend