• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-18 22:39:57 följande:

Hehe jag har lagt 20e jan i en annan app (gravid & baby) och då får jag också bf 28e. Oklart hur de räknar då ;)

Äh, alla sidor räknar så olika känns det som. Knäppt egentligen! När jag lägger in äl 3/12 eller sista mensens första dag till 19/11 har jag fått bf allt från 22/8-26/8. Jag har dock fått daterat på kub till bf 24/8, så ni får gärna lägga in mig på bf-listan på det datumet. Och rul 1/4, ifall det är intressant.
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-18 23:10:19 följande:
    Kolla såhär blir gravid O baby på mig när ja la in 22/1. Helt sjukt.. Ja vet att du redan svarat på detta men jag har glömt... Skulle du göra kub isåfall när O var
    Jag har bestämt mig för att inte göra kub här. När det inte är tillåtet i landet man bor så känner jag att det blir att gå väldigt långt för att inte får ett barn med downs att åka till ett annat land (även om det är Sverige). Det kändes fel och ärligt talat känner jag nu att jag aldrig hade klarat att göra abort oavsett vad som kom upp. Jag har aldrig gjort abort men har alltid tänkt att det skulle varit ganska lätt om jag va tvungen men nu när jag är gravid så känns det heeeeelg overkligt att i v.9 som jag är i nu är det väldigt många som gör abort. Jag menar nu har verkligen känt fysiskt hur det är att va gravid... Jag hade inte klarat det
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-19 07:58:40 följande:
    Jag har bestämt mig för att inte göra kub här. När det inte är tillåtet i landet man bor så känner jag att det blir att gå väldigt långt för att inte får ett barn med downs att åka till ett annat land (även om det är Sverige). Det kändes fel och ärligt talat känner jag nu att jag aldrig hade klarat att göra abort oavsett vad som kom upp. Jag har aldrig gjort abort men har alltid tänkt att det skulle varit ganska lätt om jag va tvungen men nu när jag är gravid så känns det heeeeelg overkligt att i v.9 som jag är i nu är det väldigt många som gör abort. Jag menar nu har verkligen känt fysiskt hur det är att va gravid... Jag hade inte klarat det
    Fint tänkt! Jag gjorde inte kub med dottern, och hade inte tänkt göra det senaste graviditeten heller, för helt ärligt vill jag inte ens ha några resultat. Det blir vad det blir, för oavsett hade jag ändå inte velat gå vidare med ytterligare prover etc om det gav dåligt resultat.
    Den här gången överväger jag det enbart för att få ett extra ul efter hur det slutade senast, men velar fortfarande... :)
  • Iskristall

Vad kul med bf-listan! Ja, det blir en spännande höst med många små bebisar! <3

Jag har sett i appar att vissa appar räknar graviditetslängden till 39+6 och andra till 40+0 så där kan vara en förklaring till att det diffar 1dag mellan bf på olika appar.

• Sajocawa
    Iskristall skrev 2016-03-19 08:16:54 följande:

Vad kul med bf-listan! Ja, det blir en spännande höst med många små bebisar! <3

Jag har sett i appar att vissa appar räknar graviditetslängden till 39+6 och andra till 40+0 så där kan vara en förklaring till att det diffar 1dag mellan bf på olika appar.

Jo men precis.. Och kanske extra förvirrande för dig loppan för i Sverige räknar man till 39+6 och i Norge räknar man till 40+2 :p haha så skumt
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-03-19 08:20:26 följande:
    Jo men precis.. Och kanske extra förvirrande för dig loppan för i Sverige räknar man till 39+6 och i Norge räknar man till 40+2 :p haha så skumt
    Det stämmer! Hahaha det är därför. Kolla här.
  • Loppan84

Symetrical - 24 augusti
    Loppan84 - 25 oktober
    Eagle - 28 oktober
    Iskristall - 31 oktober
    Stardust2016 - 12 november
    Sajocawa - 16 november

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-19 08:23:02 följande:

Nu ändrade jag till "sverige" och då fick jag bf 25 oktober. Skumt.

Tydligen är man gravid längre i Norge ;) Hahaha
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend