• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Längtar88
    Loppan84 skrev 2016-03-17 15:41:14 följande:

Underbart! Jag hade exakt samma känsla de första 2-3 veckorna efter jag plussade innan jag mådde illa. Är underbart, så bara njut!

Åh vad härligt att höra. Nyfiken men vilka veckor var det? Försöker att inte fundera vilken vecka jag är i och symptomen stämmer på veckan jag trodde, men de kan ju inte mätt livmodern fel även om de mätte bebis fel, så är lite förvirrad igen. Förvirrad men lycklig. :)
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-03-17 15:25:14 följande:

Mår så jäklar bra! Slår bort tankarna att de skulle vara fel att må bra, att jag inte kan må för bra. Vädret är underbart, gått en lång promenad, hjärnan är mindre trött, kroppen gör mindre ont, extrema hungern har lugnat sig, magen mindre svälld (på förmiddagen iaf) och jag är lycklig! Så lycklig att jag kan gråta av lycka! Åh vad jag älskar mitt liv

Så underbart! Så känner jag nu när illamåendet har släppt. Är som att få tillbaka livet. Foglossningen känns som en piss i Mississippi i jämförelse. :-P

Kan börja gråta av tacksamheten ibland.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-17 11:50:22 följande:

Detta är värsta dagen på länge. Ska flyga imorgon 2 flygturer på ca 1 timme var och är väldigt nervös. Är så illamående och orkar nästan inte stå upp. Någon som flygit medan ni fortfarande var väldigt dåliga? Hur gick det isåfall? Kan det hjälpa med postafen?

Hang in there, babe! Personligen vågade jag knappt ens åka buss i en kvart när jag mådde som sämst, men bara du som kan avgöra det. Som sagt var hjälpte inte postafen mig ett dugg, däremot gjorde lergigan comp det en aning. Tog bort värsta spykänslan, även om yrseln och diverse andra symptom kvarstod.
  • Loppan84

Från vecka 4-7 ungefär sen kom illamåendet och med det trötthet och lite sämre humör ;) fortfarande superglad för att va gravid alltså, bara inte lika uppfylld av det om du förstår? Vecka 9 nu så hoppas jag närmar mig slutet av den här fasen :)

Längtar88 skrev 2016-03-17 15:55:33 följande:

Åh vad härligt att höra. Nyfiken men vilka veckor var det? Försöker att inte fundera vilken vecka jag är i och symptomen stämmer på veckan jag trodde, men de kan ju inte mätt livmodern fel även om de mätte bebis fel, så är lite förvirrad igen. Förvirrad men lycklig. :)

• Längtar88
    Loppan84 skrev 2016-03-17 17:22:34 följande:

Från vecka 4-7 ungefär sen kom illamåendet och med det trötthet och lite sämre humör ;) fortfarande superglad för att va gravid alltså, bara inte lika uppfylld av det om du förstår? Vecka 9 nu så hoppas jag närmar mig slutet av den här fasen :)

Hmm, då stämmer ett symptom med v6 iaf... Spännande! :)

Nej jag förstår vad du menar, minns all pina från förra graviditeten som om de var igår. Lite som att njuta och må blä samtidigt. Fast mindre njuta och mer blä!
  • Loppan84

Hmm tack för svar. Ska fundera, bokade ju detta innan jag blev gravid och inte förrän sista veckan jag fattat att det blir lite jobbigt. Men flygresan är väl ok men är egentligen meningen att vi ska va ute på Gotland i vårt sommarhus tisdag-lördag och 3 timmar på båt blir kanske lite väl. Men tråkigt att bara va hemma när jag har 11 dagar ledigt också, känns lite bortkastat så ska försöka komma iväg åtminstone tills Sthlm. Och va inte hemma till jul så har inte varit i Sverige eller träffat min familj sen i oktober :( Nä börjar nästan gråta när jag tänker på att inte åka. Jag får bita ihop, ta postafen och hoppas på det bästa.

Symetrical skrev 2016-03-17 16:15:45 följande:

Hang in there, babe! Personligen vågade jag knappt ens åka buss i en kvart när jag mådde som sämst, men bara du som kan avgöra det. Som sagt var hjälpte inte postafen mig ett dugg, däremot gjorde lergigan comp det en aning. Tog bort värsta spykänslan, även om yrseln och diverse andra symptom kvarstod.

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-17 16:58:16 följande:

Hmm tack för svar. Ska fundera, bokade ju detta innan jag blev gravid och inte förrän sista veckan jag fattat att det blir lite jobbigt. Men flygresan är väl ok men är egentligen meningen att vi ska va ute på Gotland i vårt sommarhus tisdag-lördag och 3 timmar på båt blir kanske lite väl. Men tråkigt att bara va hemma när jag har 11 dagar ledigt också, känns lite bortkastat så ska försöka komma iväg åtminstone tills Sthlm. Och va inte hemma till jul så har inte varit i Sverige eller träffat min familj sen i oktober :( Nä börjar nästan gråta när jag tänker på att inte åka. Jag får bita ihop, ta postafen och hoppas på det bästa.

De kommer bra ha me dej ngt litet O äta i försök småäta så mkt du kan

Ska du träffa din familj? Vet din mamma än?
  • eagle87

Tack för alla era råd om mamma situationen ni har rätt att de långt kvar O får se hur jag känner när de närmar sig..

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-17 17:58:16 följande:

Åk!! Det är jobbigt några timmar men vad är några jobbiga timmar mot flera roliga och mysiga dagar sen!
    Du kommer ju må illa om du är hemma ändå så bättre att göra något annat! :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-17 17:58:16 följande:

Jag flög till Thailand (och hem såklart) i vecka 20. Kan vara bland det värsta jag gjort fast jag minns det inte ens nu. Jag mådde visserligen inte illa då men hade enorma problem med att sitta, från typ nån vecka innan resan och sen resten av hela graviditeten kunde jag inte sitta mer än 15-20 minuter sen fick jag djävulskt ont.. Och då va fast på ett flygplan så många timmar... Nu när jag tänker tillbaka kan jag nog minnas smärtan ändå...

Det jag vill komma till är i alla fall, JA det blir jobbigt för dig att åka, men vad vill du minnas i efterhand? Att du åkte, att det va fruktansvärt men du är glad för att du kom iväg? Eller att du stannade hemma för att du mådde så kasst? ;)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend