• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-16 16:32:48 följande:

Gjorde precis ring testet O de blev pojke åh kan inhe ni oxå testa nu!!!!

Gjorde både bikarbonattestet och ringtestet nu igen och än en gång visar båda på tjej.
  • Längtar88
    Symetrical skrev 2016-03-16 17:30:43 följande:

Gjorde både bikarbonattestet och ringtestet nu igen och än en gång visar båda på tjej.

Ring testet visade tjej förut, men är jag kortare gången än jag trott var de för tidigt.

Hur görs bikarbonat testet? :) aldrig hört!
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-03-16 16:30:43 följande:
    Åh spännande när får du veta? Gjorde du de testen me din Son?
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-03-16 17:41:45 följande:

Ring testet visade tjej förut, men är jag kortare gången än jag trott var de för tidigt.

Hur görs bikarbonat testet? :) aldrig hört!

Ja, ringtestet "kan" väl egentligen inte göras förrän könet är utvecklat, dvs i v 8-9.

Bikarbonattestet kan man göra från det att bebisen börjar utsöndra eget urin, dvs ca v 10. Man tar 2 tsk bikarbonat i en plastmugg och sen kissar man i en annan. Därefter häller man över urinen i muggen med bikarbonat och skummar det är det en pojke, medan om det inte händer något är det med största sannolikhet en flicka. Har att göra med att de flesta pojkbebisar utsöndrar ett ämne i urinen som går över från fostervätskan till mammans urin och sedermera reagerar med bikarbonatet. Självklart inte hundra procent säkert, men betydligt mer än ringtestet.
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-16 09:33:24 följande:
    Ok tack :) ja har oxå berättar på jobbet :) alla är helt lyriska O ska känna O fråga tusen frågor vilket år superkul men oxå väldigt tröttsamt... Är lite av en ensamvarg så kan bli lite mkt...

Vet inte om du läste de innan men min svmor ville inte att vi skulle berätta ti ngn förräns 6.5 mån helt sjukt, en av de roliga sakerna me att vara gravid är ju att få dela me sig
    6,5 månad? Hahaha hur tror hon ens det är möjligt? Säger som Symetrical skit i henne. Ni gör er grej. Det är er graviditet och er bebis och ni bestämmer ALLT så kan hon tycka vad hon vill om det
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-16 18:51:19 följande:
    6,5 månad? Hahaha hur tror hon ens det är möjligt? Säger som Symetrical skit i henne. Ni gör er grej. Det är er graviditet och er bebis och ni bestämmer ALLT så kan hon tycka vad hon vill om det
    Precis,... Nu har min man problem med min mamma :( min mamma har alltid tänkt att hon skulle komma hit en vecka innan bf O vara med på förlossning osen vara med oss de första veckorna.. Min man vill verkl inte han tycker förlossning är intimt O att de är våran tid O samma med första veckorna me bebis då han får pappa ledigt i 2 v... Ja förstår han till en viss del samtidigt vill ja verk ha mammas hjälp O stöd... Vad tycker ni? Jag O min mamma är jätte nära
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-16 19:53:55 följande:
    Precis,... Nu har min man problem med min mamma :( min mamma har alltid tänkt att hon skulle komma hit en vecka innan bf O vara med på förlossning osen vara med oss de första veckorna.. Min man vill verkl inte han tycker förlossning är intimt O att de är våran tid O samma med första veckorna me bebis då han får pappa ledigt i 2 v... Ja förstår han till en viss del samtidigt vill ja verk ha mammas hjälp O stöd... Vad tycker ni? Jag O min mamma är jätte nära
    Hmm det är svårt dilemma. Jag har svårt att sätta mig in i situationen för jag måste erkänna att jag personligen känner som din man att det är vår tid och att vi ska finna ut av saker tillsammans både under födlossningen och när vi kommer hem med bebisen. Men du måste ju känna efter, det är ju du som ska igenom en förlossning mer än honom så det är klart att ditt ord väger lite tyngre men tycker du ska tänka noga igenom vad det är du önskar att din mamma ska bidra med som inte din man kan göra? Och du behöver inte va rädd att inte veta vad du ska göra med barnet eller vad som är "rätt" det lär du dig själv och behöver inte din mamma för att "visa dig".
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-03-16 19:53:55 följande:
    Alltså.. Det här kan ingen annan svara på än dig själv, och antagligen inte ens förrän ni är där och det är dags, hur NI känner då.

Men utifrån mina egna erfarenheter så är jag nog mer på din mans sida här faktiskt. Det ÄR speciellt och intimt på förlossningen, det är det bästa som finns i livet och jag vet att många vill ha med sina mammor men jag tyckte att det var underbart att bara vara jag, min man och vår nyfödda bebis som kommit upp på bröstet. Ingen morsa som också vill ta del av bebisgoset. Samma med första veckorna, det var så mysigt med besök av alla nära och kära och få visa upp sin allra finaste vackraste ägodel men hur mycket jag än älskar min mamma (vi står också väldigt nära!) så hade jag inte velat ha henne där dygnet runt. Ni ska växa och bli en familj på riktigt, och helt ärligt så grät jag första dagarna bara av tanken att någon annan skulle hålla mitt barn. Ni kommer klara er galant utan hjälp och stöd för du kommer vara den bästa mamman för ditt barn, och din pappan kommer vara den bästa pappan och du behöver inte mer stöd och hjälp än det han kommer ge dig!

Men som sagt, gör som blir bäst för er. Och bestäm inget nu för guds skull, allt är nytt och häftigt men självklart också läskigt men du kommer växa in i rollen som mamma innan ditt barn har hunnit komma till världen, så bestäm senare, när ni vet hur ni känner sen. När det är några veckor kvar, inte flera månader bort :) <3
  • eagle87

Ja vet inte de är bara svårt, dela för jag vet hur mycket de betyder för min mamma O sen hur ja själv känner hur gärna jag vill dela allt me henne O hur trygg ja känner mig me henne... De har varit så svårt dessa 2.5 år sen jag flyttade till England O typ varit utan familj gått igenom så mkt (infertilit,MF, utanförskap med min mans familj, ekonomiska problem) utan att haft typ min mammas stöd O nu har jag en möjlighet att få ha henne här.. Sen tänker ja på de praktiska min man gör inte så mkt hemma han kan inte laga mat lr ngt sånt tänk om vi får ett kolik barn lr amningen ej funkar hur ska ja orka typ ta hand om hemmet laga mat O allt plus bebisen... Han förstår inte hur svårt de är i början me bebis men i och med att min syster O flera vänner har barn har jag mer insikt... Han har bara gått hem till sin syrra en timme thats it.. Ja förstår han men tror han lever lite i en drömvärld... Samtidigt känner jag att de kommer verkl bli bättre för Mig med mamma när han börjat jobba O vi kan umgås i fred.. Kan tex inte prata svenska framför han etc...

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend