• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Längtar88
    Loppan84 skrev 2016-03-14 21:17:59 följande:

Ingen fara alls kära du. Men om du prövar att hosta litegrann nu (fejkhosta som när du är hos läkare och hen ska lyssna på lungorna) - känns det nått då? Hugger till?

Nej inget alls... men märkte att jag fick ondare när jag satt och åt så gick och la mig och då blev de bättre. Så kanske var att jag satt för länge/tokigt med byxor som tryckte på (hade sambons mjukisar som passar mig väldigt bra nu) och reste mig för snabbt eller nått. Nu satt jag bara och åt och började känna av så fick lämna sonen ensam i köket att äta klart. Och idag går jag runt i sambons fleece one piece för att inget ska nudda magen. Ska verkligen bli skönt höra vad de säger imorgon!
  • eagle87

Oj va mkt ni skriver... Helt slut idag...

Lycka till imorn längtan 88 är säker på att de ingen fara...

Killnamnet vi valt är Keeyan / Kian
    Så ovanligt just därför de känns tråkigt att de tog de... Känner ingen som heter så...

Capy grattis till pojke..

Ska ni andra ta reda på kön?

• Längtar88
    eagle87 skrev 2016-03-14 21:54:26 följande:

Så ovanligt just därför de känns tråkigt att de tog de... Känner ingen som heter så...

Tack! :) är lugn periodvis och får panik nästa sekund. Haha knäppare än vanligt. Planerar masa nu igen för att fortsätta vara positiv i mitt tänkande.

Kian är ett fint namn, jag gillar de! :)

Jag har skrivit en lista på namn jag gillar och försöker anpassa så de funkar när svenska barn ska uttala de, någorlunda iaf, och fastnar på bibliska namn hela tiden. Noah, Isaiah osv. Gillar även damian. Adroa och mukasa är traditionella namn från sambons kungarike i hans hemland som jag gillar och som har fina betydelser. Vill blanda en bit av båda kulturerna i bebis namn precis som jag gjorde med första sonen. Blir de en flicka döps hon efter sambons mamma och min mamma eller min gammelfarmor. Så Nina Maria fast Maria som tilltalsnamn eller Lilly Nina med Lilly som tilltalsnamn. Slutar säkert med helt andra namn i oktober haha!

Tjatat även på att få sambon vilja kolla kön för jag blir besatt av att veta när jag är gravid och bryr mig inte ens när bebis är född. Blir mitt lilla nöje under graviditeten. :)
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-03-14 19:59:18 följande:

Började vid 20-21 och slutade vid 3 så kan inte ha varit någon hastig rörelse, men låter rimligt om de skulle blivit nån trauma av annat som jag inte reagera på innan... Den tycker jag att vi kör på, förklarar ju allt isf. Den gillar jag mest :) haha förklarar nog varför duscha varmt lugnade med.

Ska vara där kl 13 så är en evighet och hon sa att får jag ont får jag ringa 1177 hjälper de mig med tid snabbare men ville inte bråka om tid idag då de känns ok nu och gjort hela dagen så är inte akut. Håll tummar och be för mig imorgon! :)

Deal!

Kommer tänka på dig vid 13, raring. <3
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-14 21:54:26 följande:

Jättefint namn ju! Håller med föregående talare; skit i att de tog det namnet. Nu tror jag ju ändå att du får en tös, så då slipper ni oroa er för det i nuläget.

Min sambo har hela tiden velat ta reda på könet, så har varit inställd på det, då det inte spelar mig så stor roll. Dock sa han oväntat häromdagen att han kanske hade ändrat sig, så vi får se hur det blir! Har drygt två veckor på oss att bestämma oss.

Ska ni ta reda på det?
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-03-15 05:45:07 följande:
    Jättefint namn ju! Håller med föregående talare; skit i att de tog det namnet. Nu tror jag ju ändå att du får en tös, så då slipper ni oroa er för det i nuläget.

Min sambo har hela tiden velat ta reda på könet, så har varit inställd på det, då det inte spelar mig så stor roll. Dock sa han oväntat häromdagen att han kanske hade ändrat sig, så vi får se hur det blir! Har drygt två veckor på oss att bestämma oss.

Ska ni ta reda på det?
    Hehe åh varför tror du de?

Ja Gud räknar ner veckor till rul, har redan provat the baking soda gender test hehe

Ja tror du kommer få en liten flicka, såg ut så på bilderna :)
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-15 07:26:32 följande:
    Hehe åh varför tror du de?

Ja Gud räknar ner veckor till rul, har redan provat the baking soda gender test hehe

Ja tror du kommer få en liten flicka, såg ut så på bilderna :)
    Baking soda test? Haha vad är det och vad fick du för resultat?

Är också galet nyfiken - Vi har båda en stark känsla av flicka. Men med tanke på att det fick väldigt snabbt från ligg till implantation säger förnuftet mig pojke. Hehe.
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-15 07:47:40 följande:
    Baking soda test? Haha vad är det och vad fick du för resultat?

Är också galet nyfiken - Vi har båda en stark känsla av flicka. Men med tanke på att det fick väldigt snabbt från ligg till implantation säger förnuftet mig pojke. Hehe.
    Jag tänker också lite på det där, vi hade sex på äl-3 och äl. Frågan är om det då var simmarna från -3 som redan låg och lurade eller en snabb grabb från äl-dagen, eller om det var försent då redan..

Jag är sån där "hemsk" människa som erkänner att jag hellre vill ha en tjej än pojke. Har ju redan en flicka och vill inget annat än att ha en liten lillasyster till henne, det bara känns rätt. Och sjävklart blir jag superglad för en pojke också, bara jag får ett underbart barn är jag mer än nöjd, men det kommer nog ta längre tid vid att vänja mig vid den tanken. (Det är nog därför också som jag känner att jag måste ta reda på könet innan, så jag får en chans att smälta vilket kön det blir..)
  • capy

Då går jag in i vecka 25 idag, mer än 60% av graviditeten avklarad... önskar att tiden kunde gå ännu fortare....
    Bjuder på en magbild också :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend