• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-13 21:03:44 följande:

Härligt! Hur gammal var din son nu igen? Fattar han på riktigt att det är ett syskon som kommer eller är det lite för abstrakt?

Han fyllde tre nu i januari och han verkar förstå betydligt mer än jag trodde att han skulle göra! Pratar en hel del om när bebisen kommer ut så kanske den fryser och då ska han ge den en filt! <3 Och när vi pratade om storlek på skor sa han att pappa har störst, sen kommer mamma och sist han själv, men ändrade sig fort till att det faktiskt är bebisens fötter som är minst. Men den behöver inga skor, för den kan ändå inte gå. Så sjukt kul att lyssna på hans slutledningsförmåga. :P
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-03-13 22:10:50 följande:

Här har ni en magbild från mig också, v 13. Trots att det t.o.m. är på kvällen så syns det inte mycket. Om man inte vet att min mage egentligen är platt så kan det lätt passera som en vanlig mage. Känns som svullnaden lagt sig ytterligare ett snäpp nu. Både trist och skönt att magen dröjer.

Precis så hade jag också. Svullen som fasiken fram till typ v 12, sedan blev magen liksom mindre, för att sen komma tillbaka med på riktigt i v 15.

PS. Diggar spegelramen!
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-14 07:42:33 följande:
    Han fyllde tre nu i januari och han verkar förstå betydligt mer än jag trodde att han skulle göra! Pratar en hel del om när bebisen kommer ut så kanske den fryser och då ska han ge den en filt! <3 Och när vi pratade om storlek på skor sa han att pappa har störst, sen kommer mamma och sist han själv, men ändrade sig fort till att det faktiskt är bebisens fötter som är minst. Men den behöver inga skor, för den kan ändå inte gå. Så sjukt kul att lyssna på hans slutledningsförmåga. :P
    Haha awww gulligt. Han är på nivå med min sambo då eller kanske tom lite före - han sa igår att bebisen "kommer ha så här små fötter" och så visade han dubbelt så stort som bebisfötter faktist är haha ;D
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-14 08:17:11 följande:

Haha awww gulligt. Han är på nivå med min sambo då eller kanske tom lite före - han sa igår att bebisen "kommer ha så här små fötter" och så visade han dubbelt så stort som bebisfötter faktist är haha ;D

Hahaha. Klockers!

Här sker bearbetning på hög nivå. Igår när vi lekte med lera skulle alla figurer vi gjorde ha en bebis i magen "plecis som du, mamma!" :P
  • capy
    eagle87 skrev 2016-03-13 21:08:09 följande:

Skönt O höra att man inte behöver spy hehe:) ingen vet kön än sp länge va, ska alla ta reda på? Jag är såååå nyfiken

Jag är ju lite längre gången än de flesta här (23+6 idag), jag väntar en pojke (har en dotter född juli -12 sedan innan)
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-03-13 23:05:49 följande:

Åh fin. Njut av de så länge de varar snart kommer du bli stor :)

Har tvillingarna sagt ngt om va de önskar sig?

Haha, ja det är sant. Men knappast (hoppas jag!) Lika stor som förra gången en positiv grej med att det bara var en för dig. Tvillinggraviditeten belastar kroppen mycket mer.

Ja. Den spontana reaktionen var att de önskade tjej. Men när jag sa att det skulle vara kul med en kille pga att vi bara är tjejer i hela familjen (förutom pappor och sambos) så ville de kille. Så jag tolkat det som om det inte spelar så stor roll :)

Och ang namn. Jätte tråkigt att de valde samma :/ men kan ni inte ta det ni också? Så länge ni inte hänger dagligen så är det ju inget konstigt med det. Och det kan ju vara så att ni får en tjej.
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-03-14 07:46:12 följande:

Precis så hade jag också. Svullen som fasiken fram till typ v 12, sedan blev magen liksom mindre, för att sen komma tillbaka med på riktigt i v 15.

PS. Diggar spegelramen!

Ja det verkar ju vara något sånt. Med tvillingarna så bara växte den och växte och växte... hehe, du skulle se furupanelen i hela huset. Jag ryser! Men så går det när institutionerna avveklades och kommunen smällde upp massor av moderna påkostade villor.. för att sen inte göra en enda renovering på något decennium och mer.
  • Symetrical
    capy skrev 2016-03-14 12:50:58 följande:

Jag är ju lite längre gången än de flesta här (23+6 idag), jag väntar en pojke (har en dotter född juli -12 sedan innan)

Stort grattis! Kul med en av varje.
  • Längtar88

Tjejer jag blir tokig. Lugna mig och berätta om alla gånger ni haft väldigt ont över vänster äggstock runt v 8/9 (beroende på hur ni räknar) där de huggit till och håll er vaken halva natten eller smärtan suttit i ca 6 timmar iaf, och de INTE varit någon fara. Att imorgon när jag kommer till gyn säger de att jag är löjligt känslig och att de bara är ligamenten.

Att de är lugnt för att jag inte blöder och risken för utanförskap är obefintlig.

Försöker att inte noja. Försöker vara realistisk men de är svårt i perioder nu. Pendlar hela tiden i tankarna och kan inte fokusera på nått

• Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-03-14 17:04:36 följande:

Tjejer jag blir tokig. Lugna mig och berätta om alla gånger ni haft väldigt ont över vänster äggstock runt v 8/9 (beroende på hur ni räknar) där de huggit till och håll er vaken halva natten eller smärtan suttit i ca 6 timmar iaf, och de INTE varit någon fara. Att imorgon när jag kommer till gyn säger de att jag är löjligt känslig och att de bara är ligamenten.

Att de är lugnt för att jag inte blöder och risken för utanförskap är obefintlig.

Försöker att inte noja. Försöker vara realistisk men de är svårt i perioder nu. Pendlar hela tiden i tankarna och kan inte fokusera på nått

Jag har fått sån ligamentssmärta ofta, dock inte som hållit i sig i så många timmar. Skall de göra vul hos gyn imorgon? Annars tycker jag absolut att du skall be om det, för att försäkra dig om att allt är bra.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend