• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-03-13 08:05:17 följande:

Jag vill bara säga att jag har en riktigt bra dag! Jag tog en postafen när jag vaknade till kl 6 idag. Tog en skorpa och somnade om. Nu när jag vaknade har jag ätit risgrynsgröt och en hav ostsmörgås och mår inte så väldigt illa. Får se hur länge detta håller men känner mig som en helt ny människa bara av att få behålla lite mat i magen :)

Gud va skönt!! Hoppas att det fortsätter i den riktningen! :)
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-03-13 09:14:29 följande:

Pang, sa det här!

Har era magar börjat synas nånting, sagoskog, loppan, eagle och gästen? Vore kul att få se lite mer magbilder! Och såklart från er som gått längre också!

Wow vilken mage du börjar få!!! Helt otroligt fin!! I den här takten kommer du att bli hur stor som helst! ;D

Min mage är bara en gasig förstoppningsmage än så länge. ;) Haha. Så inte superkul att fota än! :)
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-03-13 09:18:25 följande:

Wow vilken mage du börjar få!!! Helt otroligt fin!! I den här takten kommer du att bli hur stor som helst! ;D

Min mage är bara en gasig förstoppningsmage än så länge. ;) Haha. Så inte superkul att fota än! :)

Måste säga att min fortfarande varierar en hel del från dag till dag. När jag väntade sonen upplevde jag det likadant; att den liksom växte som i etapper och sen stod stilla ganska länge i samma storlek sen. (Även viktuppgången beter sig på samma hoppiga vis) Vart inte alls särskilt stor i slutet, men kan såklart vara annorlunda den här gången.
  • Sajocawa
    Reflexen skrev 2016-03-13 07:32:29 följande:

Hej på er!

Ville bara säga hej, jag har följt er så länge i vanliga tråden men inte letat upp denna!

Det är så fantastiskt att se att så många av er är gravida nu, efter allt kämpande med ältest, analyserande av kurvor och alla förstörda sovmornar på grund av tempningen

Själv är jag på sluttampen av graviditeten, är i vecka 39, så har förhoppningsvis en liten bäbis här inom kort.

Åh vad spännande! Förlåt för kasst minne, men är det första barnet du väntar? :)
  • Reflexen
    Sajocawa skrev 2016-03-13 09:30:06 följande:

Åh vad spännande! Förlåt för kasst minne, men är det första barnet du väntar? :)

Ingen fara. Det är andra barnet, har en dotter född 08 också. Så blir långt emellan, men förhoppningsvis bra ändå
  • Längtar88

Hallå tjejer! Vad roligt att se så många namn här :)

Går in i v 9 på tisdag och börjar precis känna av symptom igen mer än en växande mage. Kan dock vara att jag är sjuk... osäker! Haha. Humöret börjar även bli koko, kämpar med att kontrollera mig!

Försöker att inte noja men förra graviditeten fick jag för mig att jag hade ett afrodite barn i magen (heter de så?) och var säker på de tills han föddes då de vägrade berätta kön under graviditeten. Nu har jag fått för mig att de är ma för att jag mår för bra och försökte få göra ett vul för att lugna mig själv vilket jag blev nekad. Är nån graviditets sak jag har, bli hypokondriker-ish.

• Sajocawa
    Reflexen skrev 2016-03-13 10:51:02 följande:
    Ingen fara. Det är andra barnet, har en dotter född 08 också. Så blir långt emellan, men förhoppningsvis bra ändå
    Åh dom kommer ha så kul ihop, trots ålderskillnad! Lite skönt bara att hon är så pass stor att kunna "ta hand om sig själv", och hjälpa till med lillen :) hoppas på en fantastisk förlossning!
  • Loppan84
    Längtar88 skrev 2016-03-13 10:55:45 följande:

Hallå tjejer! Vad roligt att se så många namn här :)

Går in i v 9 på tisdag och börjar precis känna av symptom igen mer än en växande mage. Kan dock vara att jag är sjuk... osäker! Haha. Humöret börjar även bli koko, kämpar med att kontrollera mig!

Försöker att inte noja men förra graviditeten fick jag för mig att jag hade ett afrodite barn i magen (heter de så?) och var säker på de tills han föddes då de vägrade berätta kön under graviditeten. Nu har jag fått för mig att de är ma för att jag mår för bra och försökte få göra ett vul för att lugna mig själv vilket jag blev nekad. Är nån graviditets sak jag har, bli hypokondriker-ish.

Jag och Eagle gjorde UL privat för att få se hjärtslag. Det rekommenderar jag, då kunde man slappna av lite. Här kostade det en tusenlapp men tror det är billigare i Sverige, jag tyckte iaf det var värt pengar för att få 3-4 veckor fram till v 12 med mindre oro
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-13 09:14:29 följande:

Pang, sa det här!

Har era magar börjat synas nånting, sagoskog, loppan, eagle och gästen? Vore kul att få se lite mer magbilder! Och såklart från er som gått längre också!

Ingen mage här än, lite uppsvullen ibland av gaser men det kommer och går. haha sorry för Tmi
  • Längtar88
    Loppan84 skrev 2016-03-13 11:13:42 följande:

Jag och Eagle gjorde UL privat för att få se hjärtslag. Det rekommenderar jag, då kunde man slappna av lite. Här kostade det en tusenlapp men tror det är billigare i Sverige, jag tyckte iaf det var värt pengar för att få 3-4 veckor fram till v 12 med mindre oro

Det är de, försöker få tag på privata bm här men inte gått bra hittills. Dock följer de samma pris som landstinget så tror de är lika lång kö där som hos vanliga. Finns vad jag vet bara 2 ställen här i stan och båda har kaos tyvärr! Dock ökar symptomen diskret så måste försöka våga tro och fatta!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend