• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • sagoskog

Eagel - 10 timmarspass är inte roligt. Jag jobbar 80 timmar förra veckan. Inte roligt när man är trött och illamående. Men jag mår faktiskt bättre när jag jobbar. Antar att det beror på att jag kommer upp och äter tidigare på morgonen.

Jag har klarat mig från sjukskrivning hittills. Men planen är att jag går på semester strax innan midsommar och sedan direkt på havandeskapspenning två månader innan bf.

Oj jag skulle absolut kunna tänka mig att lägga upp bild på bebis här:) Lägger ju upp bild på både mage och ul. Visst känns det som vi känner varandra väl, trots att vi inte gör det på riktigt :)

• Loppan84
    sagoskog skrev 2016-03-10 09:31:37 följande:
    Imorse kände jag mig faktiskt som en ny människa. Fick lite kväljningar när jag drack juice för snabbt. Men har kunnat äta och nu sitter jag t.o.m. och smuttar på kaffe (hann dock kallna innan jag tog mod till mig). Hoppas detta är början till bättringe n. 12+1 idag.

Ja det är helt underbart! Men herregud vad de kan tjata ;)
    Så skönt! Hoppas det håller i sig nu för dig så du får njuta lite.
    Jag sätter upp detta som min mentala bild - kaffe och morgonro på 12+1 :)
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-10 09:12:05 följande:

Kommer ni ladda upp bilder här på miraklen när de föds? Jag är ju såååå nyfiken. Fastän jag inte vet vad någon äns heter känns de som om man känner varandra relativt bra...

Gud vad sjukt, jag tänkte på exakt samma sak igårkväll om de som börjar närma sig bf kommer dela bilder när de små kommit :) Om inte annat kan man ju skicka på PM, känns ju som man har en helt speciell relation till dessa bebisar <3
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-03-10 09:31:37 följande:

Imorse kände jag mig faktiskt som en ny människa. Fick lite kväljningar när jag drack juice för snabbt. Men har kunnat äta och nu sitter jag t.o.m. och smuttar på kaffe (hann dock kallna innan jag tog mod till mig). Hoppas detta är början till bättringe n. 12+1 idag.

Ja det är helt underbart! Men herregud vad de kan tjata ;)

Ååh, håller tummarna att det börjat vända för dig nu!

Haha, ja herregud vilka tirader som kan komma från min lille grabb också! Känns som att jag skall få sår i öronen. En klassiker nu är: "Mamma, sen nä bebisen komme ut flån din mage kanske den flyser. Då ska jag ge den en filt, fö den få faktiskt inte flysa!" ;'-D
  • Loppan84

Blåbärsmuffins och apelsiner räddar dagen. Att jag aldrig vetat att apelsiner var så himla gott! Det bästa jag smakat :)

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-10 20:51:32 följande:

Blåbärsmuffins och apelsiner räddar dagen. Att jag aldrig vetat att apelsiner var så himla gott! Det bästa jag smakat :)

Sa jag inte att jag levde på apelsiner första veckorna!? Enda som fick mig att må lite bättre. Och sen gick det över till kiwi och gröna äpplen.
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-10 20:51:32 följande:

Åh jag levde på apelsiner halva första graviditeten när jag mådde illa dygnet runt, så fantastiskt gott. Testa ekologisk grapefrukt också, så underbart saftigt!
  • 201405

Jag är så förvirrad, var helt säker på mf. Avboka alla tider och tog ipren osv men blödningen kom aldrig igång. Var färskt blod som främst kom när jag torkade mig, kom kanske max 1 msk i bindan. Inga klumpar men hade dock ganska ont. I alla fall avtog det igår kväll så blir bara lite rosa när jag torkar mig, allt som allt blödde jag bara i lite mer än 24 h. Lokala bm sa typ bara att det lät som ett blodkärl och att det inte kunde göra något, de tog inte blodprov osv men jag fick en tid för inskrivning på torsdag så jag kunde prata med en bm..

Men om jag känner att jag måste få reda på vad som händer kan jag åka in till gynakuten? Eller kommer de tycka jag e dum? :/

• Loppan84
    201405 skrev 2016-03-11 08:38:02 följande:

Jag är så förvirrad, var helt säker på mf. Avboka alla tider och tog ipren osv men blödningen kom aldrig igång. Var färskt blod som främst kom när jag torkade mig, kom kanske max 1 msk i bindan. Inga klumpar men hade dock ganska ont. I alla fall avtog det igår kväll så blir bara lite rosa när jag torkar mig, allt som allt blödde jag bara i lite mer än 24 h. Lokala bm sa typ bara att det lät som ett blodkärl och att det inte kunde göra något, de tog inte blodprov osv men jag fick en tid för inskrivning på torsdag så jag kunde prata med en bm..

Men om jag känner att jag måste få reda på vad som händer kan jag åka in till gynakuten? Eller kommer de tycka jag e dum? :/

Jag vet inte om de kan se nått på ul än, så osäkert om de kan hjälpa dig? Men nog borde någon kunna ta ett blodprov så du får se om hcg stiger eller sjunker? Det fick jag erbjudande om på vc iaf när jag va osäker. Men har du tagit ett nytt grav.test? Hur såg det ut isåfall?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend