• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • sagoskog
    201405 skrev 2016-03-09 11:41:37 följande:

Börjat blöda och grav.testet visar nästan blankt :'( känner mig så sviken av min kropp, vart gravid en gång innan och det slutade i mf med. Kommer jag någonsin komma så långt som till vul ens? :'( så jävla ledsen! :(

Ta hand om dig <3 beklagar. Massor av kramar.
  • Symetrical
    201405 skrev 2016-03-09 11:41:37 följande:

Börjat blöda och grav.testet visar nästan blankt :'( känner mig så sviken av min kropp, vart gravid en gång innan och det slutade i mf med. Kommer jag någonsin komma så långt som till vul ens? :'( så jävla ledsen! :(

Fans jävla skit då. Förstår din frustration. Enda yttepyttelilla trösten är väl att det är relativt vanligt med två MF (samma för mig), men väldigt ovanligt med tre. Man får försöka se det som att kroppen fungerar när det kommer till att stöta ut något som ej är friskt. Dessutom är det ju vanligt att bli gravid fort igen efter MF, samt att det är så pass tidigt att du bör kunna vara på banan snart igen.

Ledsen för störig pepp, om det inte var det du ville ha. Isf kan du bortse från allt efter "fans jävla skit då"
  • sagoskog
    Sajocawa skrev 2016-03-09 10:29:26 följande:

Nej oroa dig inte.. ännu är det så tidigt i graviditet att det finns inget som gör att du borde ha gått upp i vikt, som väger i magen liksom, därför är det inte konstigt om du gått ner nåt ynka kg när du spyr och har dig. Det kan nog dröja flera flera veckor innan du märker viktuppgång utan att det onormalt. Alla är olika. :) 

Sant. Dock vill jag inflika att blodvolymen ökar med ca 1 L, vilket borde göra att man lätt går upp något kg snabbt :)
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-03-09 10:16:26 följande:

Ni som varit gravida förut. Ska jag va orolig att vikten går neråt? Är ju inte konstigt när jag inte får behålla nån mat. Började på 60 kg när jag plussade, gick upp till 61,2 som mest efter ett par veckor nu tillbaka på 60, jag väger mig alltid på morgonen innan mat och efter toabesök så brukar inte ha variationer utan detta bör visa faktisk viktnedgång men såklart kan vätskeansamling i kroppen spela in (innan jag blev gravid låg jag på 60-60.2 i flera månader, innan det på 64-64,5 i flera månader innan jag aktivt jobbade för att gå ned till 60).

Du behöver inte oroa dig om du inte går ner mycket i vikt eller får svårt att behålla tillräckligt med vätska. Men isf kan du behöva t.ex. dropp. Men så länge det bara är något kg ner så är det helt lugnt. Jag är i v.13 nu och har gått upp 2,5 kg (normalt är 1-5 kg). Jag är faktiskt "impad" över att jag gått upp trots mitt mående. Vissa dagar, som idag, spyr jag upp allt jag äter innan lunchtid. Men jag antar att det jämnat ut sig under dygnet. Sen tror jag min kropp gör sitt allra yttersta för att ta till vara på allt nu iom att jag var underviktig innan.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-03-09 14:18:49 följande:

Du behöver inte oroa dig om du inte går ner mycket i vikt eller får svårt att behålla tillräckligt med vätska. Men isf kan du behöva t.ex. dropp. Men så länge det bara är något kg ner så är det helt lugnt. Jag är i v.13 nu och har gått upp 2,5 kg (normalt är 1-5 kg). Jag är faktiskt "impad" över att jag gått upp trots mitt mående. Vissa dagar, som idag, spyr jag upp allt jag äter innan lunchtid. Men jag antar att det jämnat ut sig under dygnet. Sen tror jag min kropp gör sitt allra yttersta för att ta till vara på allt nu iom att jag var underviktig innan.

Well done, babe! Jag har gått upp 3 kg än så länge nu i v 16, så jag är också nöjd, eller vad man skall säga.
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-03-09 15:15:58 följande:

Well done, babe! Jag har gått upp 3 kg än så länge nu i v 16, så jag är också nöjd, eller vad man skall säga.

Ja jag är också väldigt nöjd :) kämpade i 5 år för att gå upp 2 kg och stanna där, så jag var rädd att inte kunna gå upp alls. Men nu gick det ju ändå plätt-lätt. Sen var jag var även rökare innan och det har ju ganska stor effekt på hungern när man slutat. När var det ditt illamående blev bättre nu igen? Jag ser verkligen fram emot en förbättring, helst igår :)

Just det! Berättade för barnen igår. De blev superglada. Har inte pratat om något annat sen dess. Ger mig förmaningar "nu måste du äta ordentligt" och kan knappt vänta till september "vi lägger oss tidigt ikväll så blir det snabbare närmare september". Jag var ju tveksam till hur de skulle reagera, men det hade jag inte behövt vara.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-03-09 15:33:35 följande:

Ja jag är också väldigt nöjd :) kämpade i 5 år för att gå upp 2 kg och stanna där, så jag var rädd att inte kunna gå upp alls. Men nu gick det ju ändå plätt-lätt. Sen var jag var även rökare innan och det har ju ganska stor effekt på hungern när man slutat. När var det ditt illamående blev bättre nu igen? Jag ser verkligen fram emot en förbättring, helst igår :)

Just det! Berättade för barnen igår. De blev superglada. Har inte pratat om något annat sen dess. Ger mig förmaningar "nu måste du äta ordentligt" och kan knappt vänta till september "vi lägger oss tidigt ikväll så blir det snabbare närmare september". Jag var ju tveksam till hur de skulle reagera, men det hade jag inte behövt vara.

Sant! Mitt släppte som över natten från v 12+6 till 13+0. En sådan sjuk lättnad!

Så underbart att de blev så glada. Betyderju hur mycket som helst! <3
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-03-09 14:33:35 följande:

Åh va kul att tvillingarna blev sååå glada :) sa de ngt om va de önskar lillebror lr syster??
  • Sajocawa

Jag är helt galet hungrig.. Det började igår, började känna mig hungrig vid 14-tiden (trots att jag nyligen ätit) och så höll det i sig hela dagen, det hjälpte inte ett dugg att jag åt, kände mig så hungrig att det gjorde ont typ. Helt galet. Tänkte att det kanske va gaser eller nåt haha, och imorse när jag vaknade var det borta, så skönt. Men efter lunchen idag så blev jag sååå hungrig efter knappt en halvtimme och sen har det varit samma sak som igår, det är olidligt hur hungrig jag är, och vad jag än äter så går det inte över. Har aldrig känt såhär tidigare... Min man sa att vi skulle behöva gå till en buffé i helgen..

• Sajocawa

Och så kickade illamåendet in nu också.. Fruktansvärt jobbigt men känns faktiskt ändå bra för såhär starka och tidiga symtom hade jag inte alls förra graviditeten som inte gick vägen..

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend