• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84

Sagoskog - så härligt med barnens reaktion <3

Symetrical - haha jag hade samma innan jag blev illamående men försökte hålls tillbaka, det ångrar jag nu när allt kommer upp igen. Go for it ;)

• 201405

Mår ändå helt ok, gråtit mycket först men har fokuserat på andra roligare saker. Vi har hittat en bostadsrätt vi gillar och ska till banken imorgon och förhoppningsvis få lånelöfte, och så ska vi boka en kryssning eller weekend snart har bara inte bestämt vart än :)

Dock har jag inte börjar blöda ordentligt än, haft mycket ont men känns inte som det kommer ut. Kommer mest när jag torkar mig. Kanske blött 1 msk typ men känner man efter (sorry tmi) är det mycket blod.

Om det inte börjar blöda ordentligt, vem ringer man då? Barnmorska, mvc, gyn eller gynakuten? Sist började det forsa direkt (v7+2)

• eagle87

Jobbar ett 10 timmars pass ensam i veckan på salongen. Idag var ett sånt pass. Är så trött att jag bara vill gråta. Fattar inte hur ja ska orka.....

• Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-03-09 20:18:50 följande:

Jobbar ett 10 timmars pass ensam i veckan på salongen. Idag var ett sånt pass. Är så trött att jag bara vill gråta. Fattar inte hur ja ska orka.....

Usch.. Vad jobbar du med? Finns det möjlighet att byta pass eller trappa ner lite en stund tills du känner dig piggare?
  • Symetrical

Idag har jag varit hos läkaren och fått 50% sjukskrivning till och med mitten på maj, till att börja med. Känns bra. Hoppas på att det går att jobba deltid så länge som möjligt!

• eagle87
    Symetrical skrev 2016-03-09 19:37:18 följande:

Idag har jag varit hos läkaren och fått 50% sjukskrivning till och med mitten på maj, till att börja med. Känns bra. Hoppas på att det går att jobba deltid så länge som möjligt!

Åh va skönt :) är de din foglossning som krånglar?
  • eagle87
    Sajocawa skrev 2016-03-09 19:21:07 följande:
    Usch.. Vad jobbar du med? Finns det möjlighet att byta pass eller trappa ner lite en stund tills du känner dig piggare?
    Ja jobbar på en skönhets salong, grejen e vi e bAra 3 som jobbar där, O alla måste ha 2 dagar ledigt i veckan o ena tjejen jobbar bara 15 timmar så ja måste jobba ensam en dag i veckan :/.... De jobbigt för man står upp nästan hela dagarna... Ja trodde alltid ja skulle vara en tuff gravid som aldrig klaga O levde på som vanligt.. Blev så irriterad på de överdriva innan ja sjölv blev gravid :/
  • Loppan84
    201405 skrev 2016-03-09 19:27:29 följande:

Mår ändå helt ok, gråtit mycket först men har fokuserat på andra roligare saker. Vi har hittat en bostadsrätt vi gillar och ska till banken imorgon och förhoppningsvis få lånelöfte, och så ska vi boka en kryssning eller weekend snart har bara inte bestämt vart än :)

Dock har jag inte börjar blöda ordentligt än, haft mycket ont men känns inte som det kommer ut. Kommer mest när jag torkar mig. Kanske blött 1 msk typ men känner man efter (sorry tmi) är det mycket blod.

Om det inte börjar blöda ordentligt, vem ringer man då? Barnmorska, mvc, gyn eller gynakuten? Sist började det forsa direkt (v7+2)

Jag blödde inte mycket när jag fick MF vid bim+3 och var inget kvar i livmodern så kan va helt ok om det kommer lite blod.
    Men du är helt säker på att det va MF? Du har inte haft ont? Jag hade ganska skarp smärta även om jag blödde lite och de flesta verkar få det...

Stor kram igen. Tänker på dig <3
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-09 20:37:18 följande:

Skönt! Med ditt jobb och tecken på foglossning borde det väl va möjligt att bli delvis sjukskriven hela graviditeten?
  • Loppan84
    Loppan84 skrev 2016-03-09 18:21:21 följande:

Sagoskog - så härligt med barnens reaktion <3

Symetrical - haha jag hade samma innan jag blev illamående men försökte hålls tillbaka, det ångrar jag nu när allt kommer upp igen. Go for it ;)

Detta va till sajocawa inte Symetrical. Är såååå snurrig just nu. Glömmer saker överallt etc
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend