• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84

Ni som varit gravida förut. Ska jag va orolig att vikten går neråt? Är ju inte konstigt när jag inte får behålla nån mat. Började på 60 kg när jag plussade, gick upp till 61,2 som mest efter ett par veckor nu tillbaka på 60, jag väger mig alltid på morgonen innan mat och efter toabesök så brukar inte ha variationer utan detta bör visa faktisk viktnedgång men såklart kan vätskeansamling i kroppen spela in (innan jag blev gravid låg jag på 60-60.2 i flera månader, innan det på 64-64,5 i flera månader innan jag aktivt jobbade för att gå ned till 60).

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-09 10:16:26 följande:

Ni som varit gravida förut. Ska jag va orolig att vikten går neråt? Är ju inte konstigt när jag inte får behålla nån mat. Började på 60 kg när jag plussade, gick upp till 61,2 som mest efter ett par veckor nu tillbaka på 60, jag väger mig alltid på morgonen innan mat och efter toabesök så brukar inte ha variationer utan detta bör visa faktisk viktnedgång men såklart kan vätskeansamling i kroppen spela in (innan jag blev gravid låg jag på 60-60.2 i flera månader, innan det på 64-64,5 i flera månader innan jag aktivt jobbade för att gå ned till 60).

Nej oroa dig inte.. ännu är det så tidigt i graviditet att det finns inget som gör att du borde ha gått upp i vikt, som väger i magen liksom, därför är det inte konstigt om du gått ner nåt ynka kg när du spyr och har dig. Det kan nog dröja flera flera veckor innan du märker viktuppgång utan att det onormalt. Alla är olika. :) 
  • Sajocawa

Bokat tid för ul nu, i vecka 7+5. Nästan 4 veckor dit men vågade inte ta en vecka tidigare även om det borde visa ett hjärta slå då. Men jag vill vara 100% säker den här gången på att allt är som det ska! 

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-09 10:16:26 följande:

Det behöver du absolut inte vara orolig för. Jag gick ner 1,5 kg första veckorna sist jag var gravid trots att jag inte kräktes. Bebisen tar vad den behöver ändå. Dock viktigt att dricka mycket och gärna vätskeersättning när man kräks.
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-03-09 10:32:26 följande:

Bokat tid för ul nu, i vecka 7+5. Nästan 4 veckor dit men vågade inte ta en vecka tidigare även om det borde visa ett hjärta slå då. Men jag vill vara 100% säker den här gången på att allt är som det ska! 

Låter vettigt, babe!
  • 201405

Börjat blöda och grav.testet visar nästan blankt :'( känner mig så sviken av min kropp, vart gravid en gång innan och det slutade i mf med. Kommer jag någonsin komma så långt som till vul ens? :'( så jävla ledsen! :(

• Sajocawa
    201405 skrev 2016-03-09 11:41:37 följande:

Börjat blöda och grav.testet visar nästan blankt :'( känner mig så sviken av min kropp, vart gravid en gång innan och det slutade i mf med. Kommer jag någonsin komma så långt som till vul ens? :'( så jävla ledsen! :(

Men va fasen! Riktigt ruttet verkligen..  Stor kram!! <3 
  • eagle87
    201405 skrev 2016-03-09 10:41:37 följande:

Så ledsen för din skull gumman :( vet hur de känns... Stor kram
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-09 09:16:26 följande:

Nej tror verkl inte du behöver vara orolig <3 bebisen e ju fortf så liten..

Jag e rädd O gå upp för mkt va redan lite överviktig innan ja blev gravid:/

Tänk imorn är de dags för inskrivning
  • Loppan84
    201405 skrev 2016-03-09 11:41:37 följande:

Åh nej :( fy vad ledsamt. Ta hand om dig vännen <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend