• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-12 18:01:49 följande:
    Sorry! Blandar ihop det då. Sorry, är lite förvirrad.

Har faktiskt postafen hemma (använder dem till åksjuka i vanliga fall). Är det nån som fått besked om att använda dem? I bipacksedeln står det att set ska används endast efter ordination från läkare under graviditet. Men på nätet ser jag att det verkar va många som fått dem rekommenderade för gravidillamående. Någon här som fått det?
    Jag fick tips om postafen av min bm första graviditeten när jag mådde fruktansvärt dåligt dygnet runt. Minns knappt hur det var, men tror att det kanske lindrade litegrann för stunden men definitivt inte helt och hållet. Kan vara värt att testa i alla fall :)

Sen håller jag med om att du bör vara noga med att åtminstone få i dig vätskeersättning, eller så slutar det väl snart med att du blir inlagd eftersom du inte verkar få i dig/behålla så mycket :(
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-12 18:01:49 följande:

Sorry! Blandar ihop det då. Sorry, är lite förvirrad.

Har faktiskt postafen hemma (använder dem till åksjuka i vanliga fall). Är det nån som fått besked om att använda dem? I bipacksedeln står det att set ska används endast efter ordination från läkare under graviditet. Men på nätet ser jag att det verkar va många som fått dem rekommenderade för gravidillamående. Någon här som fått det?

Det var nog både jag och misslina som tyckte att biverkningarna (skakningar, hjärtklappning mm) av lergigan comp var lite obehagliga i början. Dock vande jag mig efter ett tag och tycker verkligen att det tog udden av illamåendet när det var som värst. Ogillar att ta läkemedel, så tog verkligen bara när det var som värst och alltid bara en om dagen (rek maxdos är tre st). Testade på läkarens inrådan postafen först, men tyckte verkligen inte att det hjälpte! Blev om nåt bara ännu tröttare av dem och eftersom illamåendet i mitt fall (och även i många andras efter vad jag hört) står i direkt relation till hur trött jag är, blev det snarare en motsatt effekt. :-/
  • Reflexen

Hej på er!

Ville bara säga hej, jag har följt er så länge i vanliga tråden men inte letat upp denna!

Det är så fantastiskt att se att så många av er är gravida nu, efter allt kämpande med ältest, analyserande av kurvor och alla förstörda sovmornar på grund av tempningen

Själv är jag på sluttampen av graviditeten, är i vecka 39, så har förhoppningsvis en liten bäbis här inom kort.

• Loppan84

Jag vill bara säga att jag har en riktigt bra dag! Jag tog en postafen när jag vaknade till kl 6 idag. Tog en skorpa och somnade om. Nu när jag vaknade har jag ätit risgrynsgröt och en hav ostsmörgås och mår inte så väldigt illa. Får se hur länge detta håller men känner mig som en helt ny människa bara av att få behålla lite mat i magen :)

• Loppan84
    Reflexen skrev 2016-03-13 07:32:29 följande:

Hej på er!

Ville bara säga hej, jag har följt er så länge i vanliga tråden men inte letat upp denna!

Det är så fantastiskt att se att så många av er är gravida nu, efter allt kämpande med ältest, analyserande av kurvor och alla förstörda sovmornar på grund av tempningen

Själv är jag på sluttampen av graviditeten, är i vecka 39, så har förhoppningsvis en liten bäbis här inom kort.

Wow underbart! Kommer ihåg att jag följde tråden när du va aktiv där (eller om det va NC tråden?) men inte skrev skälv då :) Lycka till med förlossningen nu! Så nära <3
  • Reflexen
    Loppan84 skrev 2016-03-13 08:06:16 följande:

Wow underbart! Kommer ihåg att jag följde tråden när du va aktiv där (eller om det va NC tråden?) men inte skrev skälv då :) Lycka till med förlossningen nu! Så nära <3

Tack! Lite "lycka till" är aldrig fel inför en förlossning

Jag har bara skrivit i FF-tråden, så det är där du sett mig.
  • Symetrical

Hej på er!

Nej, men hej! Så kul att du hittat hit!

Sjukt att du redan är i v 39. Önskar dig all lycka till! <3
  • Symetrical

Hej på er!

Nej, men hej! Så kul att du hittat hit!

Sjukt att du redan är i v 39. Önskar dig all lycka till! <3
  • Symetrical

Pang, sa det här!

Har era magar börjat synas nånting, sagoskog, loppan, eagle och gästen? Vore kul att få se lite mer magbilder! Och såklart från er som gått längre också!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend