Inlägg från: Längtar88 |Visa alla inlägg
  • Längtar88

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Hallå tjejer! Vad roligt att se så många namn här :)

Går in i v 9 på tisdag och börjar precis känna av symptom igen mer än en växande mage. Kan dock vara att jag är sjuk... osäker! Haha. Humöret börjar även bli koko, kämpar med att kontrollera mig!

Försöker att inte noja men förra graviditeten fick jag för mig att jag hade ett afrodite barn i magen (heter de så?) och var säker på de tills han föddes då de vägrade berätta kön under graviditeten. Nu har jag fått för mig att de är ma för att jag mår för bra och försökte få göra ett vul för att lugna mig själv vilket jag blev nekad. Är nån graviditets sak jag har, bli hypokondriker-ish.

• Längtar88
    Loppan84 skrev 2016-03-13 11:13:42 följande:

Jag och Eagle gjorde UL privat för att få se hjärtslag. Det rekommenderar jag, då kunde man slappna av lite. Här kostade det en tusenlapp men tror det är billigare i Sverige, jag tyckte iaf det var värt pengar för att få 3-4 veckor fram till v 12 med mindre oro

Det är de, försöker få tag på privata bm här men inte gått bra hittills. Dock följer de samma pris som landstinget så tror de är lika lång kö där som hos vanliga. Finns vad jag vet bara 2 ställen här i stan och båda har kaos tyvärr! Dock ökar symptomen diskret så måste försöka våga tro och fatta!
  • Längtar88

Tar magbild varje vecka, och är alltid naken så ritade dit underkläder när jag la bilden i fb - gruppen. Lånar samma bild och lägger här. Är från förra veckan men inte orkat ta en bild den här veckan ännu. Måste göra de idag!
  • Längtar88
    Symetrical skrev 2016-03-13 14:19:10 följande:

Hahaha. Bästa jag hört! En nakenchock skadat aldrig annars! :-P

Tycker onekligen att det syns på dig redan.

Haha ja måste ju vara kreativ när en är lat, mina Photoshop skills är inte de bästa dock haha

Ja min moster tjatar om jag verkligen är i den veckan jag tror, men blev stor tidigt med sonen med så :)
  • Längtar88

Tjejer jag blir tokig. Lugna mig och berätta om alla gånger ni haft väldigt ont över vänster äggstock runt v 8/9 (beroende på hur ni räknar) där de huggit till och håll er vaken halva natten eller smärtan suttit i ca 6 timmar iaf, och de INTE varit någon fara. Att imorgon när jag kommer till gyn säger de att jag är löjligt känslig och att de bara är ligamenten.

Att de är lugnt för att jag inte blöder och risken för utanförskap är obefintlig.

Försöker att inte noja. Försöker vara realistisk men de är svårt i perioder nu. Pendlar hela tiden i tankarna och kan inte fokusera på nått

• Längtar88
    Symetrical skrev 2016-03-14 18:00:30 följande:

Jag har fått sån ligamentssmärta ofta, dock inte som hållit i sig i så många timmar. Skall de göra vul hos gyn imorgon? Annars tycker jag absolut att du skall be om det, för att försäkra dig om att allt är bra.

Jag antar de, för de pratade om ev utomhavandeskap med och kunna utesluta det. Lämnar inte utan ett vul iaf. Var lugnare förut idag men nu när tiden går växer oron. Hat fortfaramde en molande värk och är lite svälld. Fick du också att de hugger till att kroppen reagerar genom.att dra upp benet/rycka till? Svällde du upp på det området?
  • Längtar88
    Symetrical skrev 2016-03-14 19:26:14 följande:

Bra där! Har kunnat känna att det strålar ut i benet samtidigt, men kanske inte direkt rycker till. Svullen har jag bara blivit vid sammandragningar i livmodern, men ponera att du gjorde någon rörelse i sömnen som faktiskt påfrestade ligamentet så pass mycket att du i samband med det fick en liten bristning vid fästet. Isf är det absolut inte konstigt om du hade ont långt därefter och till och med blev lite svullen.

Håller tummarna för att allt går finfint imorgon. Vilken tid skall du dit?

Började vid 20-21 och slutade vid 3 så kan inte ha varit någon hastig rörelse, men låter rimligt om de skulle blivit nån trauma av annat som jag inte reagera på innan... Den tycker jag att vi kör på, förklarar ju allt isf. Den gillar jag mest :) haha förklarar nog varför duscha varmt lugnade med.

Ska vara där kl 13 så är en evighet och hon sa att får jag ont får jag ringa 1177 hjälper de mig med tid snabbare men ville inte bråka om tid idag då de känns ok nu och gjort hela dagen så är inte akut. Håll tummar och be för mig imorgon! :)
  • Längtar88
    Loppan84 skrev 2016-03-14 18:05:42 följande:

Har också haft en del ligamentsmärtor. Kändes som starkt håll ungefär. Blir det värre när du hostar, nyser eller vänder dig om snabbt?

Håller med ovanstående om att du ska be om vul för att dubbelkolla att allt är som det ska, så du kan känna dig lugn sen

OJ! Missade helt att du skrev, ursäkta!

Vet ej för hostade inget och rörde mig sakta förutom när smärtan fick kroppen rycka till okontrollerat, men om jag klämde blev de värre efter en stund. Högg till mer samtidigt som de var skönare att hålla. Lugnade sig av dusch så jag lyckades somna.

Börjar känna mig lugn igen. Vilket är bra för nu är sambon hemma och vill inte skrämma upp honom i onödan. Första bebis och allt för honom :)

Känns som att kvinnokliniken tar mig mer på allvar än min bm vilket är sorgligt. Eller så är bm mer van och härdad hehe
  • Längtar88
    Loppan84 skrev 2016-03-14 20:07:26 följande:

Håller alla tummar. Kommer säkert gå bra, vet att det är lättare sagt än gjort men försök att inte ligga och tänka på det här hela natten nu. Allt är sannolikt helt fint och imorgon ska du få drt bekräftat <3

Tack <3
  • Längtar88
    Loppan84 skrev 2016-03-14 21:17:59 följande:

Ingen fara alls kära du. Men om du prövar att hosta litegrann nu (fejkhosta som när du är hos läkare och hen ska lyssna på lungorna) - känns det nått då? Hugger till?

Nej inget alls... men märkte att jag fick ondare när jag satt och åt så gick och la mig och då blev de bättre. Så kanske var att jag satt för länge/tokigt med byxor som tryckte på (hade sambons mjukisar som passar mig väldigt bra nu) och reste mig för snabbt eller nått. Nu satt jag bara och åt och började känna av så fick lämna sonen ensam i köket att äta klart. Och idag går jag runt i sambons fleece one piece för att inget ska nudda magen. Ska verkligen bli skönt höra vad de säger imorgon!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend