Inlägg från: Längtar88 |Visa alla inlägg
  • Längtar88

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-03-16 17:30:43 följande:

Gjorde både bikarbonattestet och ringtestet nu igen och än en gång visar båda på tjej.

Ring testet visade tjej förut, men är jag kortare gången än jag trott var de för tidigt.

Hur görs bikarbonat testet? :) aldrig hört!
  • Längtar88

Mår så jäklar bra! Slår bort tankarna att de skulle vara fel att må bra, att jag inte kan må för bra. Vädret är underbart, gått en lång promenad, hjärnan är mindre trött, kroppen gör mindre ont, extrema hungern har lugnat sig, magen mindre svälld (på förmiddagen iaf) och jag är lycklig! Så lycklig att jag kan gråta av lycka! Åh vad jag älskar mitt liv

• Längtar88
    Loppan84 skrev 2016-03-17 15:41:14 följande:

Underbart! Jag hade exakt samma känsla de första 2-3 veckorna efter jag plussade innan jag mådde illa. Är underbart, så bara njut!

Åh vad härligt att höra. Nyfiken men vilka veckor var det? Försöker att inte fundera vilken vecka jag är i och symptomen stämmer på veckan jag trodde, men de kan ju inte mätt livmodern fel även om de mätte bebis fel, så är lite förvirrad igen. Förvirrad men lycklig. :)
  • Längtar88
    Loppan84 skrev 2016-03-17 17:22:34 följande:

Från vecka 4-7 ungefär sen kom illamåendet och med det trötthet och lite sämre humör ;) fortfarande superglad för att va gravid alltså, bara inte lika uppfylld av det om du förstår? Vecka 9 nu så hoppas jag närmar mig slutet av den här fasen :)

Hmm, då stämmer ett symptom med v6 iaf... Spännande! :)

Nej jag förstår vad du menar, minns all pina från förra graviditeten som om de var igår. Lite som att njuta och må blä samtidigt. Fast mindre njuta och mer blä!
  • Längtar88

Ok tjejer. Jag måste fråga experterna. KAN inte släppa detta. Mamma tror de är en liten bebis/att de mätte fel.

Gyn flyttade bak mig 2 v vilket skulle betyda att första plusset var på äl+8, andra på äl+9 och tredje på äl+13. Det var vanliga stickor från gravidkollens egna. Dvs de mäter från 25.

Jag är orolig att de ska vara medicinen jag åt som saktade ner allt, men att bebis klarade sig eftersom hjärtat slår och kanske kan växa på nu och att de ändå är så som jag räknat.

Är nått av allt de här logiskt?

Lägger med bild på hur starkt jag plussat! (Svagt om de är som jag räknat äl+18, men billiga testerna brukar inte vara så tydliga väl?!)

Jag vill släppa de här men är förvirrad och när folk tar upp de med mig grubblar jag på nytt. Vad tror ni???

• Längtar88
    Loppan84 skrev 2016-03-20 11:19:19 följande:

Jag plussade också svagt på äl+8 dock var det så svagt att jag inte va säker men på äl+9 var det tydligare. Kan ju inte säga mer än det och att din bm borde veta mer än oss. Om du är väldigt orolig boka ett ul till och se att den växer som den ska? Om den växt normalt sen förra äl så är det ju inget mer att fundera på

Saken är att jag får inte tid göra vul och min bm vet inte ens att jag gjort de då jag gick via kvinnokliniken. Men hjärtat slog så jag borde kunna vänta 3 v till kub. Dock kommer funderingarna hela tiden när folk frågar och pratar. Blir orolig då. Men ändå inte orolig. Om ni fattar?! :S
  • Längtar88
    Symetrical skrev 2016-03-20 11:39:05 följande:

Personligen tror jag på ett mellanting. Att du kanske plussade på typ äl +11, +12 och +16 och att de mätte lite fel. Räcker ju som sagt med någon mm för att det skall slå fel på några dagar, samt att bebis kan vara liten. Det är tydligen vanligare än man tror med individuella skillnader i storlek redan hos så små foster.

Om jag inte slarvade helt att skriva (vilket jag inte var så noga med efter att jag Plussade men TROR jag skötte fram till dess) hade vi inte sex nån av de dagarna. Utan de är äl+18/17 eller äl +8/7 de finns chans vad jag har skrivit. Mamma säger att hon flyttades massa när hon gjorde ul men de var ju så länge sedan. Gyn kvinnan var så säker på deras tid trots att bebis låg slimmad mot väggen, men de känns fel. Har mått blä några veckor innan jag plussade och trott att de är stress, ömma bröstvårtor (som jag för övrigt sällan har vid äl/mens) kan väl inte bli innan äl? Ingenting känns vettigt alls. Och jag är en sån jobbig person som vill förstå och ha svar på allt :(
  • Längtar88
    eagle87 skrev 2016-03-20 14:53:43 följande:

Mamma jeans hm... Hur fina!!!!

Dom har jag köpt. Favoriter!!! Älskar att jag kan ta i hylsorna när de glider ner istället för i magtyget som på andra.
  • Längtar88
    eagle87 skrev 2016-03-20 15:07:29 följande:

Va så osäker på om ja skulle köpa 36 lr 38... 36 är de på bilden.... Kommer man växa på låren O rumpan liksom?

Jag skulle ta 36. Gjorde bort mig och köpte lite större (40 istället för 38) och ett par superstretch tog jag 42 (vad tänkte jag?!) Och de töjer sig lite. Inte mycket, men lagom för att driva en till vansinne.

Sen är de olika hur alla går upp, men för stora nu är väldigt jobbigt tycker jag!
  • Längtar88
    Symetrical skrev 2016-03-20 15:30:44 följande:

Men även om ni hade sex så att det matchar med att du plussade på äl +17-18, kan du ju ha haft äl 2-3 dagar senare och att det ändå tog sig! Skulle ju innebära att du plussade kring äl +14-15. Inte helt otrovärt. Du kan ju även haft en lite sen infästning, säg på äl +10-11, vilket är anledningen till att du inte fick starkare streck på första testet..!?

Förstår precis hur du känner. Jag är likadan, varför jag nog inte hade kunnat låta bli att boka ett privat vul om nån vecka. Men det kanske inte finns i ditt landsting..?

Låter vettigt, iaf vettigare än att backa äl typ 2 v. Vet att mensen har diffat typ en vecka max nån gång, och då har jag trott att de är pga piller eller liknande men kan lika gärna vara att de blir lite sent var 4 månad eller nått.

Finns ett privat här som är lika fullt som "vanliga", drf de har svårt att ge tider. Och ska som sagt på kub den 14/4 så tror inte jag får svar så mycket innan. Funderar även på om jag ska byta min bm. Vill ha stöd nu när jag är orolig och känner inte att hon ger mig det. Fick barn som 16 åring sist så känner extra press att allt ska bli "rätt" den här gången och att jag inte ska stå ut med sånt jag gjorde då, utan våga säga till! Och att hon bokar inskrivning v 14 när jag var inne v 8 och märkbart orolig känns inte stöttande.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend