Gravida från Tempar/Fertility Friend
Gjorde både bikarbonattestet och ringtestet nu igen och än en gång visar båda på tjej.
Hur görs bikarbonat testet? :) aldrig hört!
Gjorde både bikarbonattestet och ringtestet nu igen och än en gång visar båda på tjej.
Mår så jäklar bra! Slår bort tankarna att de skulle vara fel att må bra, att jag inte kan må för bra. Vädret är underbart, gått en lång promenad, hjärnan är mindre trött, kroppen gör mindre ont, extrema hungern har lugnat sig, magen mindre svälld (på förmiddagen iaf) och jag är lycklig! Så lycklig att jag kan gråta av lycka! Åh vad jag älskar mitt liv
Underbart! Jag hade exakt samma känsla de första 2-3 veckorna efter jag plussade innan jag mådde illa. Är underbart, så bara njut!
Från vecka 4-7 ungefär sen kom illamåendet och med det trötthet och lite sämre humör ;) fortfarande superglad för att va gravid alltså, bara inte lika uppfylld av det om du förstår? Vecka 9 nu så hoppas jag närmar mig slutet av den här fasen :)
Ok tjejer. Jag måste fråga experterna. KAN inte släppa detta. Mamma tror de är en liten bebis/att de mätte fel.
Gyn flyttade bak mig 2 v vilket skulle betyda att första plusset var på äl+8, andra på äl+9 och tredje på äl+13. Det var vanliga stickor från gravidkollens egna. Dvs de mäter från 25.
Jag är orolig att de ska vara medicinen jag åt som saktade ner allt, men att bebis klarade sig eftersom hjärtat slår och kanske kan växa på nu och att de ändå är så som jag räknat.
Är nått av allt de här logiskt?
Lägger med bild på hur starkt jag plussat! (Svagt om de är som jag räknat äl+18, men billiga testerna brukar inte vara så tydliga väl?!)
Jag vill släppa de här men är förvirrad och när folk tar upp de med mig grubblar jag på nytt. Vad tror ni???
Jag plussade också svagt på äl+8 dock var det så svagt att jag inte va säker men på äl+9 var det tydligare. Kan ju inte säga mer än det och att din bm borde veta mer än oss. Om du är väldigt orolig boka ett ul till och se att den växer som den ska? Om den växt normalt sen förra äl så är det ju inget mer att fundera på
Personligen tror jag på ett mellanting. Att du kanske plussade på typ äl +11, +12 och +16 och att de mätte lite fel. Räcker ju som sagt med någon mm för att det skall slå fel på några dagar, samt att bebis kan vara liten. Det är tydligen vanligare än man tror med individuella skillnader i storlek redan hos så små foster.
Mamma jeans hm... Hur fina!!!!
Va så osäker på om ja skulle köpa 36 lr 38... 36 är de på bilden.... Kommer man växa på låren O rumpan liksom?
Men även om ni hade sex så att det matchar med att du plussade på äl +17-18, kan du ju ha haft äl 2-3 dagar senare och att det ändå tog sig! Skulle ju innebära att du plussade kring äl +14-15. Inte helt otrovärt. Du kan ju även haft en lite sen infästning, säg på äl +10-11, vilket är anledningen till att du inte fick starkare streck på första testet..!?
Förstår precis hur du känner. Jag är likadan, varför jag nog inte hade kunnat låta bli att boka ett privat vul om nån vecka. Men det kanske inte finns i ditt landsting..?