• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-03-19 08:28:20 följande:
    Tydligen är man gravid längre i Norge ;) Hahaha
    Haha vad är grejen med det? Så himla konstigt. Kanske norskorna har 3 dager längre cykel (senare äl) i snitt

Min mage tror förresten att det är jul istället för påsk - det enda den vill ha är risgrynsgröt och clementiner och apelsiner. God jul haha. Nä men känns faktiskt bättre idag och fick behålla frukosten. Glad att jag inte åkte annars hade denna dagen varit förfärlig...
  • GästenT

Symetrical - 24 augusti

Loppan84 - 25 oktober

Eagle - 28 oktober

Iskristall - 31 oktober

GästenT - 3 November

Stardust2016 - 12 november

Sajocawa - 16 november

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-19 08:34:10 följande:
    Haha vad är grejen med det? Så himla konstigt. Kanske norskorna har 3 dager längre cykel (senare äl) i snitt

Min mage tror förresten att det är jul istället för påsk - det enda den vill ha är risgrynsgröt och clementiner och apelsiner. God jul haha. Nä men känns faktiskt bättre idag och fick behålla frukosten. Glad att jag inte åkte annars hade denna dagen varit förfärlig...
    Tror dom bara kommit fram till att det är vanligare att föda då ;)
  • GästenT

Jag läser och håller koll på er varje dag men är lite dålig på att hinna och orka skriva!

Känns just nu bara som en evig väntan till vecka 12-13 för att få bli av med värsta oron.

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-03-19 08:42:04 följande:

Jag läser och håller koll på er varje dag men är lite dålig på att hinna och orka skriva!

Känns just nu bara som en evig väntan till vecka 12-13 för att få bli av med värsta oron.

Kommer inte ihåg om du skulle göra vul innan v.12? Om du har möjligheten att göra det i v.7 eller 8 rekommenderar jag det för att slippa oron. När du sett hjärtslag i v.8 har du ju samma missfallsrisk som efter v.12 så du slipper 4 veckor med extra oro
  • Iskristall
    Loppan84 skrev 2016-03-19 08:46:24 följande:

Kommer inte ihåg om du skulle göra vul innan v.12? Om du har möjligheten att göra det i v.7 eller 8 rekommenderar jag det för att slippa oron. När du sett hjärtslag i v.8 har du ju samma missfallsrisk som efter v.12 så du slipper 4 veckor med extra oro

Är det så loppan?! Tack för infon! Det var skönt att höra!
  • Symetrical

Här är det premiär för gravidbyxor lördagen till ära! Sååå skönt med inget som trycker på lilla Plusset.

• Symetrical

Vad sägs om att jämföra lite gravidgrafer? Tycker ju sånt är nästan löjligt kul som den statistiknörd jag är. :-P

Här är min.

• Loppan84
    Iskristall skrev 2016-03-19 08:55:13 följande:
    Är det så loppan?! Tack för infon! Det var skönt att höra!
    Ja! En del ställen står det till och med att det är mindre risk för missfall om man sett hjärtslag i v.8 än om man inte gjort nått ul alls men har gått förbi v.12
    Men för säkerhets skull tänker jag att det är samma, för det är klart att saker kan gå fel iaf men risken är inte stor :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend