• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-21 17:48:19 följande:

Hahahaha Love it! Tror hela spa-grejen gjorde att jag fick en heeeelt annan bild av dig :D Detta var roligt.

Jättekul! Jag såg sajocawa (helt fel) som blond, lockig och fräknig. Relativt lång, men ändå nätt och finlemmad. Väldigt feminin.

Sagoskog som brunhårig, medellång och sportig. Ganska lik mig i stilen.

Jag är för övrigt medellång och ganska vältränad. Eller ja, VAR ganska vältränad.
  • misslina

Hej på er!

Jag har följt er i smyg men nu har jag samlat kraft igen och orkar skriva lite...

Ni ställde massa frågor tidigare och tänkte berätta lite hur det varit.

Missfallet tog hårt! Väldigt hårt! Sen att det blivit massa komplikationer av det gör de inte bättre.... Akut infektion, blodförgiftning på köpet... Ev blir det en skrapning. Återbesök på en vecka! Läkaren sa att ev kan jag ha endometrios??? Kan man bara få det utan att haft det tidigare?

Mycket tankar finns i huvudet... Orkar man igen? Tänk om samma sak händer igen? Tänk om man inte kan bli gravid igen?

Men för varje dag så kommer man en bit på vägen och jag hoppas att man är tillbaka i sitt normala igen snart!

Vill bara säga att jag tittar till er emellanåt :) även om jag inte orkar skriva just nu. Så finns ni i mina tankar! Kanske... Hinner jag joina tråden igen snart!

Kram

• Loppan84
    misslina skrev 2016-03-21 18:34:44 följande:

Hej på er!

Jag har följt er i smyg men nu har jag samlat kraft igen och orkar skriva lite...

Missfallet tog hårt! Väldigt hårt! Sen att det blivit massa komplikationer av det gör de inte bättre.... Akut infektion, blodförgiftning på köpet... Ev blir det en skrapning. Återbesök på en vecka! Läkaren sa att ev kan jag ha endometrios??? Kan man bara få det utan att haft det tidigare?

Mycket tankar finns i huvudet... Orkar man igen? Tänk om samma sak händer igen? Tänk om man inte kan bli gravid igen?

Men för varje dag så kommer man en bit på vägen och jag hoppas att man är tillbaka i sitt normala igen snart!

Vill bara säga att jag tittar till er emellanåt :) även om jag inte orkar skriva just nu. Så finns ni i mina tankar! Kanske... Hinner jag joina tråden igen snart!

Kram

Fina du. Vad tråkigt att det varit tuffa omständigheter också efter du skrev här sist. Hoppas allt ordnar sig till det bästa och du hittar lusten och orken att försöka igen så ni får er efterlängtade bebis till slut. Skickar massa kärlek din väg och det är ju bara att skriva när du vill här i tråden <3
  • Sajocawa

Hej på er!

Kram

Fina du! <3 jag beklagar verkligen!

MEN jag vill hemskt gärna peppa dig lite genom att visa att jag tillkommit här i tråden sen du försvann!

Jag blev ju gravid i somras och fick missfall i vecka 11 (MA), och det kändes så fruktansvärt orättvist. Dessutom förlorade jag alldeles för mycket blod, och fick sen en hemsk infektion precis som du, så det blev fler vändor till sjukhuset än vad jag hade tänkt mig... Det spädde ju liksom bara det redan jobbiga med missfallet. Så jag kände ungefär som du gör nu.. :(
    Skillnaden är väl att jag var ÖVERpeppad på att bara bli gravid igen, nästan så jag ville hämnas missfallet.. Man har ju hört så mycket om att det är lätt att bli gravid igen efter ett missfall så jag kunde inte fokusera på något annat. Ska inte göra den här historien för lång men allt möjligt kom ivägen som följd efter missfallet så jag kände att det aldrig skulle bli något barn igen..

På fjärde försöket efter missfallet blev jag gravid igen. Och missfallet gör inte ont längre, det bara finns där i minnet, och jag vet att när det här barnet föds så kommer jag förstå varför jag fick missfall, för det är meningen att jag ska ha det här barnet istället!

Jag hoppas du hittar tillbaka till ork och glädje snart! Många många kramar till dig och din man!
  • sagoskog

Haha, vad roligt! Sportig? Jag? Jag var (och är) en såndär som satte mig på gympasalsgolvet och vägrade resa på mig innan lektionen var slut. Finns inte en cell i min kropp skulle kunna identifieras som sportig :P men jag rör på mig mycket naturligt (och gillar t.ex. att promenera och fjällvandra) så jag är väl vid hyfsat god kondition ändå.

Jag har råttfärgat rakt håret (snarare blond än brunett) som mest bara hänger där eller är uppsatt i en tofs, och har gröna ögon. Blek men varm hudton och mörka läppar (är altså inte ljus åt det rosa eller fräkniga hållet). Är 168 cm lång och väger normalt 50 kg, ganska rak kroppsbyggnad. Jag har en besatthet kring mina (ljusa) ögonbryn, vilket gör att jag fixar dem på salong och visar mig sällan offentligt utan smink. Annars är jag ganska naturlig och har aldrig testat att göra vare sig löshår, fransar eller naglar.

Hemma så går jag alltid runt i mjukiskkläder. Vilket jag oftast haft på mina postade bilder, vilket säkert har lett till den sportiga looken ;) Annars är jag nog typiskt feminin i min framtoning.

Den enda jag verkar haft lite rätt på är sajocawa :)

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-03-21 21:03:49 följande:

Ni stackare som har mått så illa, stillas det lite efter att ni har kräkts?

Nej tyvärr. Inte som när man är magsjuk eller åksjuk att det hjälper att spy det blir bra värre för då är magen tom. Det so hjälpte mig va bara att äta, stoppa nått i munnen med en gång när jag hade spytt och om kg klarade behålla det mådde jag bättre. Har SU Börje bli illamående nu?
  • sagoskog

Hej på er!

Kram

Massor av kramar <3 Förstår att du haft och har en riktigt tuff period i livet. Har undrat hur det går för dig.
  • sagoskog
    GästenT skrev 2016-03-21 21:03:49 följande:

Ni stackare som har mått så illa, stillas det lite efter att ni har kräkts?

Ja herregud. Precis efter att jag kräkts färdigt så har jag känt mig bättre än på flera veckor. Vilket har resulterar i att jag börjat vräka i mig mat (oftast resterna av det som fick mig att kräkas från början). Gör inte det! Det är en fälla! Det brukar kännas bra i ca 3 minuter innan det bara är att börjar om.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-03-21 21:12:27 följande:

Nej tyvärr. Inte som när man är magsjuk eller åksjuk att det hjälper att spy det blir bra värre för då är magen tom. Det so hjälpte mig va bara att äta, stoppa nått i munnen med en gång när jag hade spytt och om kg klarade behålla det mådde jag bättre. Har SU Börje bli illamående nu?

Ah fyfan. Sen i torsdags mår jag illa konstant. Inte riktigt lika illa som några av er än. Men ett konstant extremt illamående. Försöker att hålla det inne hela dagarna men på kvällen ibland går det inte längre. Det värsta försvinner precis efteråt men sen kommer det extrema tillbaka och håller i sig igen. Tömmer aldrig magen sån tur är som många av er stackare fått göra! :( Försöker äta ofta och lite men hjälper bara en kort stund efter. Svårt att veta vad man ska peta i sig. Inte alls sugen på att äta längre.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend